NHS traži spuštanje trošarina na goriva za motorna vozila

NHS - Nezavisni hrvatski sindikati danas su predsjedniku Vlade RH uputili dopis kojim traže smanjivanje trošarina na goriva za motorna vozila. Pismo prenosimo u cijelosti.

NHS traži spuštanje trošarina na goriva za motorna vozila


Poštovani gospodine Plenkoviću!

Rast cijena nafte na međunarodnom tržištu potaknuo je i rast cijena naftnih prerađevina na hrvatskom tržištu. Cijene goriva za motorna vozila rastu. Tako je cijena litre Eurosupera 95 u posljednjih pet tjedana porasla za 54 lipe i prešla je 10 kuna, a cijena litre Eurodizela za 63 lipe i približila se 10 kuna.

 I nije to pitanje nikakvih „psiholoških granica" koje netko, neznano zašto baš tu, odredi na 10 ili 11 kuna po litri Eurodizela ili Eurosupera 95, već o značajnom nagrizanju ukupnih potrošačkih mogućnosti.

Kako je teško predvidjeti koliko će u ovoj godini još rasti cijene bačve sirove nafte na svjetskom tržištu, a neki prognostičari spominju i mogućnost da se nanovo dosegne 100 US dolara po bačvi, jasno je da će cijene goriva u Hrvatskoj to pratiti. Na žalost, sjećamo se ranijih predkriznih godina, kada je u Hrvatskoj rast svih drugih cijena u stopu pratio rast cijena goriva. Ali se u istom ritmu nije događao i pad drugih cijena, kad su cijene goriva padale.

Tako su mnogi sa cijenama lovili u mutnome. A kako potrošnja u Hrvatskoj ponovno raste, za očekivati je da se gotovo nitko neće susprezati od povećanja svojih cijena, prateći rast cijena goriva. A znamo da je upravo i jeftino gorivo bilo jedan od značajnih „okidača" povećane potrošnje općenito, jer je upravo jeftinije gorivo ostavljalo i gospodarstvu i kućanstvima više sredstava za potrošnju u drugim područjima, za druga dobra i usluge. Taj rast potrošnje već je načet poskupljenjima na raznim područjima tijekom prošle i ove godine, posebice hrane i bezalkoholnih pića u 2017. godini, a u 2018. godini već bilježimo daljnji rast cijena hrane i bezalkoholnih pića, ali i stanovanja i potrošnje energenata. Tako smo 2017. godinu završili s inflacijom od 1,1 %, a i prva 4 mjeseca 2018. godine bilježimo istu inflaciju, što je još prihvatljivo. Međutim rast cijena goriva tijekom svibnja tu je stopu sigurno već lagano pomaknuo, a očekivani daljnji rast cijena nafte i, posljedično, goriva te s tim rastom vezana lančana poskupljenja, za posljedicu će imati rast inflacije i veći od 1,4%, koju za 2018. godinu prognozira EK.

Očekujemo od Vlade RH da zbog toga na vrijeme reagira smanjenjem trošarina na gorivo za motorna vozila, a ne da samo prati događanja i obećava reagirati bude li potrebno. Već je potrebno i nema se vremena čekati „obradu trošarina u sklopu cjelokupnog novog paketa poreznih izmjena".

Svjesni smo da Vlada RH „kalkulira" i sa „obilatijom žetvom" na cijeni goriva tijekom povećane potrošnje u turističkoj sezoni, ali pri tome „žanje" i „žeti" će i na domaćem stanovništvu, koje prema svim pokazateljima već i bez dodatnih poskupljenja teško pokriva čak i redovne mjesečne troškove. U susjednoj Sloveniji (gdje je standard građana veći nego u Hrvatskoj) već su posegnuli za smanjenjem trošarina na gorivo. Što još čeka hrvatska vlada? Povrh toga, i turisti znaju računati pa će spremnike goriva puniti kod naših susjeda, prije ulaska u Hrvatsku i po izlasku iz Hrvatske. A zašto ih, zbog povoljnije cijene, ne bi punili u Hrvatskoj?

Na kraju, poučeni i ranijim iskustvima, kada su druge cijene rastom brzo i lako pratile rast cijena goriva, a sporo ili nikako pad tih cijena, što je rezultiralo smanjenjem za potrošnju raspoloživog dohotka i smanjenjem potražnje, smatramo da postoji više nego dovoljno razloga da Vlada RH krene sa spuštanjem trošarina na goriva za motorna vozila.

Doista, tek rijetki u istom grmu dva puta stanu na iste grablje koje ih tada udaraju u čelo. Želimo vjerovati da ova vlada nije među tim rijetkima, jer držak tih grablji tada i sve nas udara po glavi.

 
S poštovanjem

Predsjednik

Krešimir Sever

 

 
Na znanje:

-  ministar financija, gosp. Zdravko Marić

-  sredstva javnog priopćavanja

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

(Jutarnji list)
NOVI PRAVAC
Kako bi se zaobišla granica, osim Pelješkog mosta gradit će se još 3 mosta, 2 vijadukta, 4 tunela, dva vidikovca i prijel ...
Opširnije
Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

(Poslovni dnevnik)
Pomoćnik ministra graditeljstva Željko Uhlir prokomentirao je rušenje vijadukta u Genovi, ali i sigurnost naših mostova.
...
Opširnije
S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

(Globus)
GLOBUS IMA REZULTATE ISTRAŽIVANJA
Njih 43% kupa se na moru, a 57% doma u lavoru, čak ni zaposleni ne može kod nas platiti hotel ...
Opširnije