Gotovo je s gužvama na najopterećenijoj prometnici u Hrvatskoj: na ulaz u Split stiže nadvožnjak, gradit će se i rampe na Poljičkoj cesti

(Slobodna Dalmacija)
"Hrvatske ceste" (HC) objavile su natječaj za odabir izvođača radova za rekonstrukciju raskrižja solinsko-splitske obilaznice i Mravinačke ceste kod trgovačkog centra "Konzum", poznatijeg pod nekadašnjim imenom "Mercator".

Gotovo je s gužvama na najopterećenijoj prometnici u Hrvatskoj: na ulaz u Split stiže nadvožnjak, gradit će se i rampe na Poljičkoj cesti


Procijenjena vrijednost projekta je gotovo 22 milijuna kuna, a državna tvrtka će zaprimati ponude zainteresiranih građevinara do 27. srpnja. Mogući skori početak radova na davno obećanom infrastrukturnom zahvatu razveselit će sve vozače s područja Solina, Splita, Kaštela, ali i okolnih mjesta jer bi to trebao biti korak naprijed prema smanjivanju gužvi na najopterećenijoj prometnici u cijeloj zemlji.

Solinski gradonačelnik Dalibor Ninčević na nedavnoj je sjednici Gradskog vijeća izvjestio nazočne o razgovorima s HC-ovim čelnicima.

– Raduje nas zaista da to kreće, no Grad ima određene zahtjeve vezane uz predloženo rješenje budućeg izgleda sadašnjeg raskrižja. Uložili smo prigovor na građevinsku dozvolu, jer iz smjera Splita nije predviđeno skretanje udesno s obilaznice prema bivšem "Mercatoru". Imamo obećanja da će "Hrvatske ceste" te naše zahtjeve uvažiti – kazao nam je Ninčević.

Prema projektnom rješenju, prema "Mercatoru" bi se iz smjera Splita ubuduće moglo voziti isključivo preko velikog kružnog toka na Bilicama, pa presjeći tri prometna traka na opasnoj krajnjoj točki brze ceste Klis-Solin, te potom prilaziti centru postojećim odvojkom iz rotora. Također, vozači koji se kreću prema Splitu više ne bi mogli skretati udesno prema solinskom supermarketu "Tommy", jer bi se sadašnje raskrižje ukinulo, zajedno sa semaforima, a promet od "Mercatora" prema zapadu, kao i u suprotnom smjeru, odvijao bi se nadvožnjakom koji će se graditi iznad obilaznice.

Problem slabe protočnosti Jadranske magistrale od solinske Širine do Poljičke ceste u Splitu rješavat će se u tri faze, tvrde iz HC-a. Prva faza bila bi izgradnja spomenutog nadvožnjaka, za što je osiguran novac i raspisano nadmetanje, dok drugu fazu čini izgradnja ulazne "rampe" s istočnog kolnika Ulice Zbora narodne garde u Splitu prema obilaznici u smjeru Solina i izgradnja "rampe" za izravan prilaz s obilaznice na Poljičku cestu.

Trenutačno je u tijeku projektiranje, a ishođenje građevinske dozvole i početak radova može se očekivati u 2018. godini, dok je treća faza rekonstrukcija raskrižja na Širini.

– "Hrvatske ceste" su svjesne velikog prometnog problema uže splitske aglomeracije koji se manifestira stvaranjem dugih kolona vozila, posebice u vršnim satima i tijekom turističke sezone na prilazima Splitu i Solinu. S obzirom na blizinu dvaju gradova, problematika u prometnom smislu predstavlja jedinstveni problem koji se nažalost zbog izrazito velikog prosječnog godišnjeg dnevnog broja vozila ne može realizirati istodobno, jer bi usporedna izgradnja nadvožnjaka kod bivšeg "Mercatora", nadvožnjaka na Širini i rampi uz Poljičku cestu prouzrokovala potpuni kolaps.

Odgađanje, odnosno spajanje pojedinih faza bi uz spomenuti problem gužvi, moglo dovesti u pitanje i čitavu realizaciju ovog projekta s obzirom na problematiku osiguranja novca. "Hrvatske ceste" planiraju financiranje iz vlastitih sredstava – poručili su iz državne tvrtke u dopisu Gradu Solinu.

– Nastojat ćemo da svi sudionici projekta, i Županija i gradovi koji se naslanjaju na ta prometna čvorišta, zajedno djeluju prema "Hrvatskim cestama" i Ministarstvu prometa kako bi se radovi što prije realizirali i smanjile gužve – zaključio je gradonačelnik Ninčević.
 
 
 
Izvor: Slobodna Dalmacija
Piše Mia Sesartić
Foto: DUJE KLARIĆ /HANZA MEDIA
Objavljeno: 15. 7. 2017.
Poveznica na izvor

Po odlasku u mirovinu radi samo 10.000 umirovljenika

Po odlasku u mirovinu radi samo 10.000 umirovljenika

POVRATAK STARIJIH NA TRŽIŠTE RADA

Ostvarivanje prava na rad traži se za sve kategorije umirovljenih hrvatskih građana
...
Opširnije
Usporedili smo cijene hrane u Hrvatskoj, Njemačkoj i Irskoj

Usporedili smo cijene hrane u Hrvatskoj, Njemačkoj i Irskoj

(24sata)
Uspoređujući metropole Hrvatske, Irske i Njemačke, cijene namirnica u supermarketima u Dublinu su veće za 45,45 posto, a u Berlinu za 23,59 pos ...
Opširnije
Alarmantni podaci: U posljednjih 38 godina hrvatska ekonomija 30 godina je stagnirala

Alarmantni podaci: U posljednjih 38 godina hrvatska ekonomija 30 godina je stagnirala

(Novac.hr)
Analiza nizozemskih ekonomista
Komentirajući istup Gordane Deranje, predsjednice Hrvatske udruge poslodavaca, u kojem je ustvrdila kako se ...
Opširnije