Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita

(Večernji list)
Stigle četiri ponude
Nijemci, Španjolci, Česi i Mađari poslali ponude za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine.

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita


U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora. Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.

Njihove financijske ponude još nisu poznate jer su spremljene u sef i otvorit će se kad se dodijele bodovi onima koji su nakon pretkvalifikacija predali tehničku ponudu. Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems), odnosno satelitska naplata cestarine. No analizirat će se i ostale tehnologije.
 
 

Naime, u EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav.

Oba ta sustava podrazumijevaju da vozila imaju uređaje preko kojih će se obračunavati prijeđena kilometraža i onda naplaćivati cestarina. Brzina prolaza na mjestima gdje se očitava ulaz i izlaz s autoceste pritom je 80 kilometara na sat tako da ne dolazi do usporavanja prometa. Odabrani konzultanti imat će rok od devet mjeseci nakon potpisivanja ugovora da predlože novi sustav naplate cestarine. Potpisivanje ugovora očekuje se za tri do četiri tjedna.
 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Josip Bohutinski
Foto: arhiva VL
Objavljeno: 10. 4. 2018.
Poveznica na izvor
 
 
 
 

Jurčić: Rad nedjeljom ne koristi nikome

Jurčić: Rad nedjeljom ne koristi nikome

(Index)
KLJUČNI PODACI
Smatra kako rad nedjeljom ne donosi ništa trgovini ni proizvodnji
Radno vrijeme tijekom tjedna dovoljno je za kupovinu ...
Opširnije
IZBRISANO PRAVO NA RAD Ima li tiha većina volje boriti se ovdje i sada ili je rješenje bijeg iz Hrvatske?

IZBRISANO PRAVO NA RAD Ima li tiha većina volje boriti se ovdje i sada ili je rješenje bijeg iz Hrvatske?

(Novi list)
Kršenje radničkih prava
Radnik, kao jedan od nosivih identitetskih stupova socijalističkog režima, u tzv. tranziciji morao je biti ideolo ...
Opširnije
Više novca, više sigurnosti, bolja kvaliteta života za radnike Deutsche Telekoma u Njemačkoj

Više novca, više sigurnosti, bolja kvaliteta života za radnike Deutsche Telekoma u Njemačkoj

(HST)
U odlučujućem četvrtom krugu pregovora, koji je održan 11. i 12. travnja 2018. godine pregovarači sindikata Ver.di su postigli dogovor s pregovara ...
Opširnije