Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita

(Večernji list)
Stigle četiri ponude
Nijemci, Španjolci, Česi i Mađari poslali ponude za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine.

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita


U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora. Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.

Njihove financijske ponude još nisu poznate jer su spremljene u sef i otvorit će se kad se dodijele bodovi onima koji su nakon pretkvalifikacija predali tehničku ponudu. Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems), odnosno satelitska naplata cestarine. No analizirat će se i ostale tehnologije.
 
 

Naime, u EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav.

Oba ta sustava podrazumijevaju da vozila imaju uređaje preko kojih će se obračunavati prijeđena kilometraža i onda naplaćivati cestarina. Brzina prolaza na mjestima gdje se očitava ulaz i izlaz s autoceste pritom je 80 kilometara na sat tako da ne dolazi do usporavanja prometa. Odabrani konzultanti imat će rok od devet mjeseci nakon potpisivanja ugovora da predlože novi sustav naplate cestarine. Potpisivanje ugovora očekuje se za tri do četiri tjedna.
 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Josip Bohutinski
Foto: arhiva VL
Objavljeno: 10. 4. 2018.
Poveznica na izvor
 
 
 
 

Sever: Hrvatska je rekorder po zapošljavanju na određeno

Sever: Hrvatska je rekorder po zapošljavanju na određeno

(HRT)
Može li inicijativa triju sindikalnih središnjica'67 je previše' skupiti od 27. travnja do 11. svibnja dovoljno potpisa za referendum koji bi sru ...
Opširnije
'Nismo zreli za podizanje radnog vijeka'

'Nismo zreli za podizanje radnog vijeka'

(Sbplus.hr)
INICIJATIVA '67 JE PREVIŠE' U SL. BRODU
Podatak koji govori o zdravim godinama nakon 65 godina starosti, govori da je u Hrvatskoj taj bro ...
Opširnije
'Potpuna je dezinformacija kako neće svi radnici ići u mirovinu s 67 godine'

'Potpuna je dezinformacija kako neće svi radnici ići u mirovinu s 67 godine'

(Večernji list)
67 je previše
Sindikalni čelnici i članovi Organizacijskog odbora upoznali su lokalne aktiviste sa svim detaljima organizacije i prov ...
Opširnije