U cestarskoj struci postavljanje i uklanjanje te rad unutar privremene prometne regulacije jedan je od najopasnijih poslova te je kod njihova izvršavanja zabilježeno najviše nesreća. Upute za postavljanje, uklanjanje i rad unutar privremene prometne regulacije nisu jasno definirane i nisu jednoobrazne ni unutar pojedinog poduzeća, a kamoli na razini više poduzeća. Također, iz analize stanja zaštite na radu postaje vidljiv problem nepoštivanja uputa za rad na siguran način od strane rukovoditelja. Kao problem se javljaju naleti vozila u zonu radova zbog neopreza i nepoštivanja prometnih pravila sudionika prometa i često se događa da su životi radnika koji obavljaju radove na prometnicama u neposrednoj opasnosti zbog mogućnosti naleta vozila sudionika u prometu u njihova radna vozila i strojeve.

Ublaživači udara su dobro rješenje da se zaštite ljudski životi. Štite vozila i radnike na brzim prometnicama od udara vozila sa stražnje strane. Dizajnirani su da ublaže rizik od ozljeđivanja putnika u vozilu koje udara i vozača kamiona koji vuče ublaživač udara. Ublaživač udara može se montirati na stražnji dio vozila, a montaža i demontaža ovog sistema traje svega nekoliko minuta. Aluminijski jastuk montiran na stražnji dio servisnog vozila kontrolirano zaustavlja vozilo koje udara u njega te na taj način smanjuje rizik od ozljeda na minimum.

Tablični prikaz količine ublaživača udara koje koriste hrvatski koncesionari autocesta i slovenski koncesionar:

Strategijom zaštite na radu u sektoru cestovnog prometa preporučuje se privremene prometne regulacije pojačati mobilnim ublaživačima udara koji fizički štite radnike koji rade na asfaltnim dijelovima ceste ili na samim bankinama uz rub ceste. Preporučuje se obvezno koristiti pokretnu led signalizaciju kod izvođenja radova. Kod velikog intenziteta radova preporučuje se koristiti mogućnost noćnog rada uz primjenu prihvatljive rasvjete, uzimajući u obzir štetnost noćnog rada za radnike te poduzimajući sve mjere kako bi se ista smanjila na najmanju moguću mjeru. Preporučuje se kritične točke izvođenja radova nadzirati putem dostupnih tehnologija, a s ciljem izbjegavanja rada radnika.
 

Objavljeni sadržaj isključiva je odgovornost Nezavisnog cestarskog sindikata