Žele odustati od monetizacije HAC-a da bi opet izbjegli referendum!
(Dnevno.hr)
Tako je bilo i sa famoznim otusourcingom. Čim se skupilo dovoljno potpisa za raspisivanje referenduma o outsourcingu, Kukurikavci su rekli da je to možda ipšak loša ideja. Ako se vratimo u malo dalju prošlost, jasno je da to nije bio izolirani slučaj nego politički trend.

Vlada je spremna odustati od davanja autocesta u koncesiju! Jednostavno ih je strah za svoje fotelje i sad pokušavaju manipulirati hrvatskim narodom praveći se velikim demokratima. Zapravo samo znaju da ako refendumska inicijativa za zaustavljanje monetizacija autocesta skupi dovoljan broj potpisa, a oni i dalje budu forsirali monetizaciju, to će biti siguran poraz na sljedećim izborima. Tu se uopće ne radi o dobrobiti hrvatskog naroda. Ne radi se ni o punjenju državnog proračuna. Riječ je o jednostavnom čuvanju fotelja trenutne Vlade.
U HNS-u se predomislili
"Ako je glas većine protiv, to treba respektirati", izjavila je predsjednica HNS-a Vesna Pusić nakon što je mjesecima pričala o tome kako je monetizacija spas za hrvatski proračun te da tu opće nema rasprave. Takav politički zaokret je jasan jer svi već dobro znamo o kakvoj je stranci riječ. Nitko ne uhljebljuje svoje članove kao što to radi HNS. Jednostavno, Pusić i njena stranka kontroliraju one državne tvrtke koje stvaraju dobit i zbog toga im se redovito "omakne" da netko nepotizmom dođe do posla. Vjerojatno misle da ako tvrtka i dalje posluje dobro, nitko neće zamjeriti par uhljeba. Primjerice, nedavno su svi mediji pisali o HNS-ovoj Ljiljani Čule, bivšoj direktorica HEP ODS-a, tvrtke kćeri HEP-a zaposlila je u Hrvatskoj elektroprivredi skoro cijelu obitelj. Radno mjesto pronašla je za sina, kćer, snahu, ali i za zeta. Jasno je da monetizacija državnih tvrtki i davanje istih u privatne ruke nije u interesu takve stanke. Jednostavno ne bi mogli puniti te tvrtke svojim članovima. Zato i nije netko otkriće da je HNS odjednom protiv monetizacije, ali se takav stav proširio i po ostatku koalicije.
Licemjeri žele da se odustane od referenduma! Nije im prvi put
Odjednom su se predomislili i visoki dužnosnici SDP-a. Ovo ne bi bio prvi put da se cijela Kukuriku koalicija dvoumi kad je u pitanju nešto do čega je građanima stalo. Čim pjetlovi i koke primirišu da će neki potez biti toliko neprihvaćen u narodu da bi mogli izgubiti izbore, oni se predomisle. Tako je bilo i sa famoznim otusourcingom. Čim se skupilo dovoljno potpisa za raspisivanje referenduma o outsourcingu, Kukurikavci su rekli da je to možda ipak loša ideja. Ako se vratimo u malo dalju prošlost, jasno je da to nije bio izolirani slučaj nego politički trend. U trenutcima kad je Kukuriku koalicija 2010. došla na vlast, počelo se pričati o izmjenama ZOR-a. Čim su se počeli prikupljati potpisi za referendum da se ZOR ne mijenja, Kukurikavci su odustali od njega, samo da bi pričekali izbore za Europski parlament krajem svibnja, da bi u kolovozu ove godine napravili sve ono što su građani htjeli izbjeći. Zašto to rade? Pa da izbjegnu referendum. Čim referendum prođe, gotovo je. Ni ova, ni bilo koja sljedeća Vlada ne može onda više ništa napraviti. Zato Kukurikavci uvijek lukavo čekaju da ljudi zaborave na referendum, a oni donose odluke u sjeni kao da referendumskih inicijativa nikad nije bilo. To se u ostatku svijeta zove biti licemjer, a u Hrvatskoj političar.
U pravilu svi vladajući političari polako razmišljaju o tome da priča o dodjeli koncesije za upravljanje našim autocestama padne u vodu. Dobro, ne baš svi u SDP-u. Primjerice, resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončića je zaključio da su sva ostala rješenja populistička. On i njegovi najuži suradnici pretvorili su se u produženu ruku EU. Podsjetimo, HAC još uvijek mora otplatiti oko 27 milijardi kuna kredita, a godišnji mu se prihodi sastoje od oko 1,3 milijarde kuna od cestarine i oko 1,3 milijarde kuna od trošarine koju svi plaćamo u cijeni benzina. Čini se da to ovoj Vladi nije dovoljno da spasi HAC, a Europa je već rekla da novo zaduženje kod njih ne dolazi u obzir.