Za Mijatov referendum
(Novi list)
Komentar Branka Mijića
Zato, ako je argument za ili protiv monetizacije autocesta vjerujemo li premijeru Zoranu Milanoviću, koji ih, ne znajući što bi s njima, hoće prodati, Tomislavu Karamarku koji ih kao ministar od mangupa u svojim redovima nije znao ili htio zaštiti, ili pak Mijatu Staniću koji je desetljeće na njihovom braniku, za mene dileme nema
Postoji 15 milijardi razloga zašto treba podržati referendum protiv monetizacije autocesta, a za mene je dovoljan samo jedan, čovjek koji ga predvodi.

A predsjedniku Nezavisnog cestarskog sindikata Mijatu Staniću valja vjerovati, jer upravo on već godinama govori, skuplja dokaze, podnosi kaznene prijave i zove istražitelje u državne tvrtke u kojima se već godinama odvijaju kriminal, korupcija i nezakonitosti. Mijat Stanić i njegovi sindikalisti, a ne provladini mediji koji ovih dana otkrivaju toplu vodu objavljujući dostavljene im »tajne« iskaze iz istrage protiv vječnog financijskog direktora HAC-a Josipa Sapunara, zaslužni su za otkrivanje svih afera u kojima su i ova država i ovaj narod besramno opljačkani, a da za to do dana današnjega nitko nije osuđen.
Sjeća li se još netko farbanja tunela po cijena pet puta većim od standardnih i afere »Nesklad«, famoznih signalnih stupića plaćenih po dvadeset puta višoj cijeni, gradnje odvojka autoceste za Sanaderovo rodno selo, zlatnih WC-a na trasi Dugopolje–Ploče ugovorenih za 550 tisuća, a plaćenih 3,5 milijuna kuna, arheoloških istraživanja ugovorenih za 413 milijuna kuna, prijelaza za životinje plaćenog 18 milijuna kuna koji nikada nije izgrađen, prodaje trafostanica HEP-u za 300 milijuna kuna, luksuznih automobila koje su članovima uprava kupovali izvođači radova, poslova s tvrtkom Soboli u kojoj je nekada suvlasnik bio Tomislav Karamarko, tadašnji ministar unutarnjih poslova, plaćanja Fimi mediji, fiktivnog zapošljavanja, namještanja natječaja za nabavku soli...
PETNAEST MILIJARDI KUNA procjenjuje Mijat Stanić nanesenu štetu zbog nezakonitosti i namještanja poslova u HAC-u, ARZ-u i HC-u i dodaje: »Mislim da je kazneni progon svih afera dosad imao jako slab učinak zato što vjerojatno postoje ozbiljne opstrukcije unutar samog sustava u policiji, DORH-u i USKOK-u«.
I sada nas Milanovićeva Vlada uvjerava da više ne možemo vraćati kredite za autoceste već ih moramo iznajmiti za 3,2 milijarde eura, te da nikakvo drugo rješenje ne postoji. OK, ako smo se preizgradili, pa smo umjesto šest stanova napravili osam, kao što tvrdi ministar Hajdaš Dončić, no nisu građani ove zemlje na referendumu odlučivali hoćemo li i koliko autocesta graditi i kako ih financirati, već političari koji su bili na vlasti.
I upravo bi ovakva ekspresna monetizacija na 40 godina zauvijek legalizirala pljačku tešku dvije milijarde eura kolika je glavnica koja nam u sljedeće tri godine dolazi na naplatu. I sada bi cijeli taj ceh trebali platiti Mijat Stanić i cestari koji su bezuspješno na kriminal ukazivali (»Često puta ne znamo tko su ljudi koji štite određene prijestupnike, ali vidimo da u slučajevima koje smo prijavili, a koji stoje u ladicama, prijestupnici imaju zaštitnike. Imamo i slučaj u kojem je naša unutarnja kontrola napravila daleko kvalitetniju obradu od one koju je radila policija!«) i koje bi novi vlasnici nemilosrdno i bez ikakve zaštite otpuštali te svi mi koji ćemo se autocestama voziti po gotovo sigurno znatno većim cijenama.