Z A P I S N I K sa sastanaka sindiklanih povjerenika NCS-a, SRHC-a i direktora Sektora za naplatu cestarine gos. Ivana Jagatića
Sastanak je sazvao predsjednik podružnice Hrvatske autoceste NCS-a Anđelko Kasunić po dogovoru s Upravom HAC-ONC-a a vezano za problematiku rada u Sektoru za naplatu cestarine.
Sastanak je sazvao predsjednik podružnice Hrvatske autoceste NCS-a Anđelko Kasunić po dogovoru s Upravom HAC-ONC-a a vezano za problematiku rada u Sektoru za naplatu cestarine.
A.Kasunić: Pozdravlja sve okupljene, sastanak smo sazvali da probamo zajedno riješiti probleme u sektoru naplate cestarine u cilju poboljšanja rada cijele tvrtke.
Stjepan Hrvoje: u Sloveniji je navedeno točno po vrsti vozila koja je kategorija. npr. Mercedes Vito je jedna kategorija, transporter VW druga kategorija i nevezano za visinu blagajnik točno zna što će naplatiti.
Ø smanjenje porta na naplatnim postajama gdje se više plaća eurima te se događa da se svi novci iz porta vrate korisnicima a poslije se nema za smjenu koja dolazi.
I.Jagatić: pozdravlja sve prisutne i izražava zadovoljstvo što je došlo do ovakvog sastanka jer ako treba napravit ćemo ga i češće. Sve što je navedeno razumije i podržava a idemo redom :
Ø postupovno pravilo o broju radnika na postajama je takvo kakvo je dogovoreno kod restruktuiranja a svakako treba propisati i proceduru obavljanja posla da se riješe prioriteti i sl. Da blagajnici mogu koristiti svoju pauzu.
Sa svoje strane obvezujem se u što kraćem roku to složiti a prije odluke slobodan sam se s Vama konzultirati da zajedno vidimo jel to u redu i prihvatljivo za sve.
Ø Ovo s ENC-om je komplicirano jer smo mi iz HAC-ONC-a pokušavali riješiti probleme ali nas uprava HAC-a koja je vlasnik usporava i ne nailazimo na razumijevanje. (navodi i problem novog pravilnika u kojem je npr. i povrat deviza korisnicima, HNB je dala odobrenje ali HAC ne želi to prihvatiti jer će po njima HAC ostati bez deviza, da voditelj smjene ne odgovara za sadržaj vrečice koju blagajnik predaje i sl. ali to ide u beskonačnost i ne znam do kada)
Manipulacije ENC-om je bilo od strane korisnika, ali se problem može riješiti na drugi način.
Prijedlog je bio da pošto smo u EU uvedu izjave i građanima EU pa bi za sve trebalo biti isto. Po pitanju plavih izjava one su ukinute i problem je bio u tome da je ostalo puno nenaplaćenih. Sada se pišu novi uvjeti korištenja Autoceste i korištenja ENC uređaja.
Ø Mogućnost uvida u stanje na kraju smjene, ja nemam primjedbe nego se zalažem za to ali i to koči uprava HAC-a. To tehnički nije nikakav problem samo se daje ovlaštenje za pregled blagajnicima i tu je čista situacija, a na ovaj način što blagajnici ne vide stanje na kraju smjene ne može spriječiti kriminal.
Po mojoj informaciji zadnji odgovor je da je uvršteno u pravilnik i da bi to trebalo svakako biti.
Ø Na prijašnjim dogovorima bilo je i razgovora da bi trebalo omogućiti nadoplatu na svim blagajnama, provjerili smo i to također nije nikakav problem ali i to uprava HAC-a koči.
Ø Za prodaju ENC-a na ulazima u državu prijedlog smo dali ali i o tome mora uprava HAC-a odlučiti jer radno vrijeme i broj radnika je direktno pod njihovom ingerencijom. Isti smo prijedlog dali i za novu relaciju na jugu (puno je Makedonaca i Albanaca) ali smo odbijeni uz obrazloženje „neka blagajnici prodaju“. Za te dvije nove naplate moj prijedlog je bio po 10 ljudi jer je pretpostavka da će prometa biti, a HAC želi da je zaposleno manje radnika.
Ø O kategorizaciji blagajnika po naplatnim postajama provjerit ćemo i ukoliko se utvrdi promjena (po blagajniku i po smjeni) uskladit ćemo.
Ø Po svemu iznesenom puno toga se događa na naplati što ja i ne doznam pa se problemi usporeno riješavaju.
Ø Ocjenjivanje PRD-om je u svrhu sistematskog praćenja rada djelatnika da smanji broj grešaka kod blagajnika koji konstantno rade grške tj. iskaču iz mjeseca u mjesec u evidenciji pa da se upozore i obrate pozornost da se greške otklone, nitko neće snositi posljedice zbog toga. Upravo zbog toga je i izbačeno ono ocjenjivanje radnika koje se provodilo prošlih godina jer je iskreno bilo nerealno.
Zlatko Ćavar: pozdravlja sve i iznosi slijedeće:
Ø problem besplatnih, jer smo posebno osjetljivi jer nas se kažnjava kada ne vidim malu prikolicu na autobusu i to platimo iz svog džepa, a ovi u vozilu voze svinjske polovice i imaju besplatan prolaz.
Goran Kolar:
Ø predlaže da se uvede formular u koji će blagajnik unijeti registraciju vozila za koju smatra da vrši zlouporabu pa se naknadno provjeri.
Prijedlog je prihvaćen od strane I.Jagatića.
Z.Ćavar:
Ø Osvrt na izvješće Unutarnje kontrole o kojem naši nadređeni raspravljaju, a nemaju veze sa stvarnim problemima.
- provjera voditelja smjene koliko novaca ima blagajnik,
- voditelj smjene zadužuje blagajnika portom,
- zaključavanje kutije s karticama,(potpuno nebitno).
- voditelj smjene dužan je u svakom trenutku pratiti rad primopredaje novca od zaštitara, (kako da voditelj smjene na Zagreb – istoku bude sat vremena uz zaštitare uz sav posao koji ima).
- svima se nalaže osobna urednost (što je glupost na tako što upozoriti).
I.Jagatić: problem je dijelom u ljudima koji nonšalantno obavljaju svoj posao, to jesu sitnice ali bi i to trebalo funkcionirati. Meni nije jasno zašto se iskaznice moraju nositi ali ako je tako u pravilniku, mora se.
I.Jagatić iznosi problem prelamanja viška i manjka na utvrđenog obradom ali odgovor je bio da se to krši s pravilnikom o financijsklom poslovanju i kao takav nije izvediv. Još ću provjeriti i pripadnike NATO-a pa ćemo vidjeti.
Z.Ćavar sada iznosi realne probleme.
Ø Povrat novca poslije pronađene kartice (čovjek izgubi karticu, ja mu naplatim ugovorenu kaznu, parkira i nađe karticu nakon 20 minuta ja mu ne mogu ništa napraviti a njemu ostaje samo žalba.)
Ø Jedan problem koji možemo riješiti je problem tipkovnice (tipkovnica po abecedi i ne može se normalno koristiti), a vezano s tim je kodiranje na pretplatu. Kada ljudi uplate po 40 minuta ne mogu proći, stvaraju gužvu i čekaju.
Ø Voditelju smjene omogučiti uvid u ulaze po naplatnim postajama, i u tom slučaju stranka plaća realno.
Ø Vođenje evidencije npr. 100 eura, uzimanje podataka strašno usporava.
Odgovor I.Jagatića je da je prijedlog bio da se u blagajnu uz iznos ukuca broj novčanice i registracija i ne treba uzimati nikakve podatke ali je i taj prijedlog odbijen. Uz to je bio i prijedlog da se unosi jedna specifikacija – broj specifikacije bude broj vrečice, nema plombe i žice i zalijepi se i ok. I to je problem oko kojeg ćemo ponovo pokrenuti raspravu. Još je moj prijedlog da se gotovo sva evidencija na papirima izbaci a unosi se u u elktroničkom obliku.
M. Andrašek vezano za n.p Breznički Hum.
Ø Ne samo što nas je malo (7 blagajnika) naša je naplata na mjestu gdje konstantno puše sjeverac i ne znam kako će jedan blagajnik sada npr. čistiti snijeg koji je kod nas čest i stalno ga čistimo što se može i provjeriti. Mislim da postoji mogućnost da se sa susjedne naplate jedan ili dva čovjeka poravnaju pa da svima bude lakše.
I.Jagatić nema nikakvih primjedbi da se to ne napravi, punu autonomnost daje voditelju naplate koji to treba iznivelirati.
J. Sarić: Problem vraćanja deviza je ukoliko ćemo se držati pravilnika na Lipovcu ili I.Reci za pola sata možemo zatvoriti naplatu jer nemamo više kuna. Imamo problem ENC-a (nadoplata većinom kamiona iz Srbije i Bugarske ograničiti minimum uplate).
G. Kolar: iznosi još jednom prijedlog da se podnese zahtjev za nadoplatu ENC-a na svim blagajnama da ljudi ne šetaju po stazi i ugrožavaju sebe i druge.Još jedno pitanje je postoji li mogučnost ponovnog uvođenja onih pola sata koji smo imali.
A.Kasunić: predloženo je u novom KU pa ćemo vidjeti.
I.Jagatić: iznosi da porto na naplatnim postajama nije fiksan nego je za tehničku jedinicu i voditelj teh.jedinice mora voditi računa na kojoj mu postaji treba više a na kojoj manje porta.
Mario Kozina:
-iznosi problem nepostojanja mogučnosti korekcije ENC-transakcije kada korisnik naknadno nađe karticu a već sam mu skinuo iznos.
- dalji problem je kada korisnik uđe u stazu, fotografija ga zabilježi, on se vrati nazad iz nekog razloga, slijedeće vozilo koje dođe ne može registrirati jer je ovaj prethodni zabilježen.
S tim problemom I.Jagatić je upoznat i upravo ima sastanke s informatičarima da se takve stvari riješe.
- ručno izdavanja kartice i izdavanje odobrenja izdavanja ručne kartice.
- problem izrade radničkih smart-kartica koji traje jako dugo.
I.Jagatić iznosi da će to provjeriti i ovo mu je prva informacija da to dugo traje.
M.Kozina postavlja i pitanje sigurnosti djelatnika u smjenama kada blagajnik sam radi I.Jagatić iznosi da je svjestan tog problema
A.Kasunić: zamoljava direktora ukoliko ima nekih problema gdje su zastoji da mu to prezentira pa da pokuša preko nadzornog odbora to riješiti.
S.Hrvoj iznosi problem primanja 1,2 ili 5 centa što I.Jagatić iznosi da je to traženo s naplatne postaje Bregana, banci je ispostavljen zahtjev za primanje sitnih centa, oni su pristali i sada ne postojin nikakav razlog za ukidanje.
Završnu riječ iznosi Ibrahim Muminović i zahvaljuje svima na odazivu i smatra da je sastanak bio uspješan i pokušat ćemo u duhu suradnje i zajedničkog interesa riješiti sve izneseno.
Sastanak je završen u 14.50
Dostaviti: