Umjesto koncesije, za ceste emisija osiguranog ili neosiguranog javnog duga
(Večernji list)
Samo su na HAC-ove izvanredne kredite za likvidnost kamatne stope bile više od pretpostavljenog zahtijevanog prinosa budućih koncesionara.
Ministar financija Slavko Linić nedavno se požalio kako od ekonomista znanstvenika nije čuo “što bi Vlada trebala napraviti s autocestama”. Odgovor mu je stigao ovih dana i zacijelo mu se neće svidjeti. Naime, u Ekonomskom pregledu o tome je objavljen članak Mihaele Grubišić Šebe, znanstvene suradnice u zagrebačkom Ekonomskom institutu, u kojem se ističe kako je “u suštini riječ o skupom hipotekarnom kreditu u kojem država za podmirenje sadašnjih proračunskih rashoda namjerava založiti nacionalnu infrastrukturnu imovinu na rok do 50 godina”.
U članku se podsjeća da se država i uz loš kreditni rejting nedavno zadužila za 10 milijardi kuna uz prinos investitorima od 6,2% te da se kamate HAC-a na kredite podignute radi gradnje autocesta kreću od 2 do 6%, a samo su na HAC-ove izvanredne kredite za likvidnost kamatne stope bile više od pretpostavljenog zahtijevanog prinosa budućih koncesionara.