Stručnjaci HAC-a: "Prihod koncesionara hrvatskih autocesta bio bi pet puta veći od uloga!"
(Hkv.hr)
Simulacija prihoda, rashoda i dobiti mogućeg koncesionara hrvatskih cesta pokazuje da bi njegova čista zarada kroz 40 godina bila četiri puta veća od iznosa koji bi bio uplaćen u hrvatski proračun, i koji je već potrošen. Ovome i ne treba nikakav dodatni komentar.

No, ipak kažimo da vjerojatno ni Milanovićeva vlada ne će komentirati te brojke, osim što će papagajski ponavljati svoju lažnu mantru za plašenje žitelja Hrvatske: "Monetizacija autocesta ili bankrot".
Dakle, ne samo da je za moral hrvatskog naroda pogibeljno prodavati sigurno najveću stvar koju smo nakon pobjede u Domovinskom ratu napravili, i na koju možemo biti i jesmo ponosni, već je i financijska strana tog "posla" katastrofalna za Hrvatsku.
Napomenimo još samo da je simulacija načinjena uz najnepovoljnije uvjete za koncesionara, kojih se on sigurno ne će pridržavati, zašto bi, a to je zadržavanje svih zaposlenika (otpušteni će naravno pasti na teret Hrvatske), i zadržavanje svih popusta na vožnju autocestama, poput ENC-a. Plan Milanovićeve vlade je dakle još katastrofalniji za Hrvatsku nego što stoji u naslovu teksta. (djl)
Koncesionar hrvatskih autocesta zaradit će četverostruko!

Cestarina se veže uz promet
A jedan od tih uvjeta je pravo koncesionara da svake godine povećava cestarinu za stopu inflacije minus jedan posto. Stoga je u izračunima simulacije zarade koncesionara svake godine prihod od cestarine povećavan tri posto (predviđena je godišnja inflacija od četiri posto).
Prihod od cestarine povećavan je svake godine za dodatnih jedan posto na osnovi tolikog postotka rasta prometa.
Izrađivači te analize pri tome su i troškove redovnog i izvanrednog održavanja te plaće zaposlenika uvećavali svake godine za četiri posto, iako je vrlo malo vjerojatno da će budući koncesionar povećavati te troškove. Kao startna godina uzeta je 2015., s prihodima od cestarine od 1,9 milijardi kuna na osnovi rasta prometa od jedan posto, nešto manje od iznosa koliko će ove godine ukupno Autocesta Rijeka Zagreb i Hrvatske autoceste prihodovati po toj stavci. Taj iznos raste na 1,957 milijardi kuna kad se uveća tri posto na osnovi inflacije.

Ostaje popust na ENC?
Od te godine sve što zaradi bit će čista dobit, a ona će iznositi gotovo 80 milijardi kuna (kad se uloženih 22 milijarde kuna oduzme od ukupne dobiti u 40 godina u iznosu od 101,762 milijarde kuna).
HAC i ARZ bi pak uz reprogram kredita, kad njihove autoceste ne bi otišle u koncesiju, u tih 40 godina zaradili oko 50 milijardi kuna, napominju oni koji su izradili simulaciju prihoda koncesionara. No moguće je da će prihodi koncesionara biti i veći s obzirom na to da 35 posto HAC-ovih korisnika cestarinu plaća ENC-om, na što imaju 25 posto popusta. Naime, vrlo je vjerojatno da će novi koncesionar značajno smanjiti taj popust. Vlada namjerava početkom iduće godine okončati proces monetizacije autocesta, a u koju je krenula zbog velikih dugova koje imaju ARZ i HAC, a koji su premašili četiri milijarde eura. No protivnici te ideje zalažu se za reprogram tih kredita ili izdavanje obveznica.
Večernji list