Stotine kilometara autocesta bez uporabne dozvole!
(Večernji.hr)
Upitna monetizacija
Osim što 350 kilometara autocesta nije upisano u zemljišne knjige, neke dionice nemaju ni status javnih cesta

Na stotine kilometara od ukupno 1040 kilometara autocesta koje Vlada namjerava dati u koncesiju nema ishođene uporabne dozvole. Zbog toga ti dijelovi autoceste ne mogu ni ići u koncesiju pa bi projekt od kojeg država očekuje oko 3 milijarde eura mogao vrlo lako propasti. Naime, ti dijelovi autocesta bez uporabne dozvole nemaju još formalni status javnih cesta, odnosno autoceste pa onda ne mogu ni biti dane u koncesiju. Savjetnici koje je angažirala Vlada u svom izvještaju nazvanom Monetizacija javnog duga vezano za društva HAC i ARZ iz srpnja 2013. upozorili su na taj problem koji još uvijek nije riješen.
Malo s koncesijom, malo bez
– Pregledali smo i popis uporabnih dozvola što su ih dostavili HAC i ARZ koje se odnose na cestovnu mrežu. Unatoč našim upitima, nisu nam dostavljene valjane uporabne dozvole za svaku pojedinačnu dionicu ceste do dana sastavljanja ovog izvještaja – navode savjetnici. Nadalje, navode da se postojanjem uporabne dozvole dokazuje da je dionici ceste dodijeljen status autoceste pa predlažu pribavljanje svih relevantnih uporabnih dozvola za potrebe pripreme sobe podataka u Fazi 2 transakcije.
U HAC-u bez odgovora
Problem uporabnih dozvola tako je dodatno doveo u pitanje davanje autocesta u koncesiju, nakon što je Večernji list nedavno otkrio da oko 350 kilometara autocesta nije upisano u zemljišne knjige kao vlasništvo RH. A prema Zakonu o koncesiji, postupak davanja nekretnine u koncesiju ne smije započeti prije no što se riješe imovinskopravni odnosi. Iako u Ministarstvu prometa tvrde da se ta odredba Zakona ne odnosi na koncesioniranje već izgrađenih autocesta, pravni stručnjaci, među kojima je i SDP-ov saborski zastupnik Peđa Grbin, smatraju suprotno jer se nigdje u Zakonu ne navodi da se ta odredba ne odnosi na koncesioniranje već sagrađenih objekata. Iz HAC-a su nam poručili da će se o problemu uporabnih dozvola očitovati u ponedjeljak. Iz Ministarstva prometa pak tvrde da su autoceste koje nemaju uporabnu dozvolu već stekle status javnog dobra jer su građene prije stupanja na snagu Zakona o cestama iz 2011., no tvrde i kako će prije davanja u koncesiju imati uporabnu dozvolu.