- Javni dug se ne pokriva rasprodajom već povećanjem nacionalnog dohotka. Vladajući nisu uspjeli zaustaviti pad nacionalnog dohotka i zato nemaju legitimitet za rasprodaju javne imovine. Naš javni dug je oko 70 posto, dok je europski prosjek oko 85 posto i to govori da mi nismo u velikim problemima. Rasprodajom se ne otvaraju nova radna mjesta, niti se pokreće industrija što je nama sad najbitnije – rekao je Ljubo Jurčić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, te dodao da nije isto kada se u monetizaciju ide s prihodom po stanovniku od deset tisuća eura ili 20 tisuća.

Istaknuo je da s manjim prihodom 'smo sluge stranog kapitala, a u slučaju većeg prihoda strani kapital je naš sluga'.

Mijat Stanić iz nezavisnog cestarskog sindikata istaknuo je da ovo nije iznajmljivanje autocesta već prodaja jer mnogi neće doživjeti povratak autocesta pod državno upravljanje.

- Dug autocesta je oko 29 milijardi, a davanjem u koncesiju dobilo bi se oko 20 do 22,5 milijarde kuna što bi značilo da se ne bi pokrio ni cijeli dug već bi građani morali otplaćivati još milijardu eura. Postoje bolja rješenja, a za ovo je najbolje da se raspiše referendum pa neka građani odluče. Autocesta ima veliki utjecaj na turizam, sigurnost i mnoge druge stvari i zbog toga je bitno da ostanu pod državnim upravljanjem – istaknuo je Stanić.

Također smatra da bi koncesionar smanjio obujam investicija i da bi zbog toga patila mala mjesta koja još uvijek traže spoj na autocestu. S njim se složio i stručnjak za cestovni promet Željko Marušić koji je rekao da je Hrvatska od svih zemalja u posljednje vrijeme najviše uložila vlastitog kapitala u izgradnju autoputa ako se uzme u omjer sa BDP-om. To je utjecalo na smanjenje prometnih nesreća, ali ne još dovoljno.

- Problem je što tegljači i dalje idu po lokalnim cestama umjesto da ih se preusmjeri na autoceste. A koncesionarima će biti u cilju da ih bude što manje na autocestama jer puno više moraju onda trošiti na održavanje autocesta. Umjesto da ih vratimo na autoceste i na taj način povećamo BDP za jednu do dvije milijarde eura mi ćemo dati to u ruke koncesionara koji će imati zagarantiranu zaradu, a neće podići sigurnost već će je smanjiti – smatra Marušić.

Marijan Banelli smatra da se problem autocesta može riješiti u dva sata samo kada bi Vlada poslušala stručnjake koji nude rješenje. No svi smatraju da se bez referenduma ne smije dati autocesta u koncesiju, a sindikati najavljuju akcije ukoliko se to dogodi.
 
 
Izvor: SEEbiz.eu
Autor/izvor: SEEbiz / Lider
Objavljeno: 21. 10 2013.