Spriječimo hrvatskim 'monama' idiotsku odluku o monetizaciji autocesta!
(Dragovoljac.com)
Pametni Zoran Milanović na 'regionalnom' sastanku u Cavtatu, nama, glupim Hrvatima otkriva toplu vodu: „Nema nas 12 milijuna, da bismo cijelu godinu eksploatirali autoceste“ (Autor: HINA, objavljeno: 25. kolovoza 2014.)

Na sastanku u Cavtatu hrvatski premijer Zoran Milanović, komentirajući najavljenu skoru monetizaciju hrvatskih autocesta, kazao je kako je ona posljedica toga da su autoceste pune tri ili četiri mjeseca godišnje, a ostatak godine su prazne.
„Nas ima samo 4,3 milijuna, a ne 12 milijuna, odnosno nema nas dovoljno da bismo autoceste cijelu godinu eksploatirali“, kazao je naš pametnjaković. Drugim riječima glupi i neodgovorni bili su svi oni prije njega-pametnog i odgovornog, koji su ničim opravdano odlučili graditi nerentabilnu 'Dalmatinu' jer su te podatke znali i prije kada je glupih Hrvata bilo i više; barem za 50.000 koji zbog vladine anti-hrvatske politike odseliše trbuhom za kruhom, u Kanadu ili Australiju, zar ne?
'Idite i množite se', kao da hoće reći naš slučajni premijer, pa će nam i autoceste biti rentabilne!
A nastavi li se s idiotskim reformama Kukuriku-vlade ovakvim puževim tempom kao što je bilo kroz protekle-više od 2,5 godine-bit' će nas svake godine sve manje…a do utopijskog završetka Pelješkog mosta odnosno Jadransko-Jonske magistrale/autoceste, 2050.g., bit' ćemo, vjerojatno, zakonom zaštićena rijetka biološka vrsta poput domorodnih Indijanaca u rezervatima Amerike!? Evo jednog izvrsnog komentara u svezi naplate cestarina od izvjesnog gosp. Manovca u jednom našem dnevnom listu:
„Ne treba biti previše pametan da imamo možda najgori mogući, najgluplji i najskuplji model naplate cestarina, koji odgovara samo onima koji najviše jednom godišnje koriste autocestu (čitaj turisti, posebno strani, o. a.), dok domaćim vozačima ovakav sustav naplate uopće ne odgovara i zato nam i jesu autoceste (osim preko ljeta) – prazne.
Da bi se stanje popravilo, zašto ne probati s vinjetama.
Primjerice od svih zemalja u okolici, ako se ne varam samo Italija i RH imaju naplatu cestarine po prijeđenim kilometrima, dok svi ostali imaju vinjete. Primjerice u Sloveniji, platite 110 EUR-a i možete se neograničeno voziti na oko 600 km autocesta 14 mjeseci.
E sad, neko će reći RH ima dvostruko više autocesta, pa bi cijena vinjete morala biti dvostruko skuplja.
Kako onda tumačiti primjer Austrije gdje godišnja vinjeta za preko 2.000 km autocesta košta oko 80 EUR-a (dobro ima tu i nekih tunela koji se posebno plaćaju, ali opet...)?
Češka-godišnja vinjeta iznosi 52 EUR-a za sve autoceste, Mađarska oko 40 EUR-a, Slovačka 50 EUR-a, Švicarska isto tako samo 40 EUR-a, dok se u 'bogatoj' Njemačkoj vozi besplatno, itd.
Primjerice u RH za 80 EUR-a ne možete doći niti 2 puta od Rijeke do Splita i natrag, a u Austriji se vozite cijele godine po oko 2.000 km autocesta, dok o Švicarskim 40 EUR-a po vinjeti neću niti govoriti.
Što, možda siroti hrvatski građanin ima veći standard od Austrijanca ili Švicarca?
Nismo valjda gradili autoceste samo za turiste...?
Tako mi priča jedan čovjek koji živi u Delnicama, a radi u Rijeci, da se svaki dan vozi po staroj cesti, jer si ne može priuštiti 1.200 kuna cestarine – mjesečno! Sjetimo se onih 40 EUR-a iz Švicarske...
Naravno, ne može RH plaćati ljudima benzin kako bi im se isplatilo živjeti u nekim ruralnim područjima zemlje, ali bi im mogla pomoći barem sa cestarinom da im malo olakša.
E, da, što se tiče premalog broja stanovnika za autoceste.
Tako je možda najslikovitiji primjer da nešto ne valja sljedeći:
Primjerice prosječan dnevni godišnji promet između Ljubljane i Maribora (dobro ima tu i nešto tranzita) iznosi oko 28.000 vozila dnevno (Ljubljana oko 300.000 stanovnika, Maribor nešto preko 100.000 stanovnika), dok prosječni dnevni godišnji promet između Zagreba i Splita na nekim dionicama iznosi samo 2.000 vozila (Zagreb ima skoro pa 1.000 000 stanovnika a Split je blizu 300.000 stanovnika).“