SMRT NA AUTOCESTI Katastrofu je mogla spriječiti meteostanica, ali ona već dvije godine ne radi!
(Jutarnji list)
REKONSTRUKCIJA KOBNOG LANČANOG SUDARA
Odgovornost HAC ONC-a, tvrtke Hrvatskih autocesta za održavanje i naplatu, za tešku prometnu nesreću na vijaduktu Krpani u kojoj su poginule tri osobe neupitna je. Samo je pitanje do koje razine seže odgovornost zaposlenih u toj tvrtki, tvrde istražitelji koji su dva dana radili na uzrocima nesreće u kojoj su poginule tri, a ozljeđeno je 17 osoba.
Kako doznajemo, ophodar koji je u subotu ujutro bio dežuran u svojoj je izjavi naveo da je preko vijadukta Krpani prošao u 5.55 sati i da je kolnik bio suh te da je tom dionicom prošao brzinom 90 kilometara na sat. Sedamnaest minuta kasnije na istom tom mjestu letjeli su automobili, rušili se kamioni.
Naši sugovornici navode kako se mostovi i vijadukti potpuno drugačije tretiraju u odnosu na ostatak prometnice. Za odluku o posipanju ovih objekata najvažniji je podatak o vlažnosti zraka dok je informacija o temperaturi zraka manje važna. Ukoliko je vlaga velika, vijadukt se odmah šprica posebnom smjesom kemikalije i soli. Naime, zbog strujanja hladnog zraka ispod vijadukta može doći do brzog smrzavanja ceste.
Podatke o vlažnosti zraka u Tehničkoj jedinici Sveti Rok, nadležnoj za taj dio dionice autoceste, trebali su dobiti s meteo stanice u tunelu Krpani. No, ona ne radi: prema jednim izvorima dvije godine, a prema drugim šest dana. Stoga su korišteni podaci s meteo postaje na čvoru Gornja Ploča. Ti su podaci prema službenim izvješćima “približno isti kao na tunelu Krpani”.
Osim meteo stanice već godinu pol dana nije zamijenjena konstrukcija info portala kod vijadukta Krpani koju je srušio je vozač češkog autobusa. Portal do danas nije popravljen, a dio konstrukcije i dalje leži pored ceste.
Putem tog portala vozači su se obavještavali o stanju na autocesti.