RESTRUKTUIRANJE

Uskoro završava program restruktuiranja društva Autoceste Rijeka Zagreb, ono što se odgađalo od mjeseca travnja sad se nažalost prelomilo na leđima nekih radnika. Polako se otvaraju afere i sve je jasnije zašto je bio toliki otpor spajanju, sve više afera i korupcije isplivala na vidjelo. Podižu se kaznene prijave za nezakonite radnje, uskoro bi mogla uslijediti i neka privođenja itd , uslijedile su smjene nekih čelnika a vjerojatno kako se budu provodile istražne radnje smjena će biti još.

Sad se vidi da su radnici bili taoci takvog ponašanja, velikoj većini radnika je ugovor promijenjen pa su sad dovedeni u težu poziciju nego da su ostali na svojim radnim mjestima do pred godinu dana. Stvarani su fiktivni sektori da bi se moglo pogodovati nekima, a ti radnici koji su promijenili svoje radno mjesto su sad praktički dovedeni pred otkaz ugovora o radu.

Bodovanje radnika.

Prije samog početka izrade programa bodovanja radnika na zajedničkom sastanku svih uprava i sindikata, upozoravali smo čelnike ARZON-a i HAC ONC-a da ovo što su sad zamislili neće biti provedivo i da će mnogi radnici nastradati tj. dobiti otkaz. Apelirali smo da podignu broj operativnih radnika ( vozača , cestara , blagajnika itd.) , da smanje viska radna mjesta i sistematiziraju niža, jer smo znali da velika većina radnika neće zadovoljiti uvjet stručne spreme za predviđeno radno mjesto. (napr. ako je predviđeno radno mjesto "viši suradnik" potrebno je imati visoku stručnu spremu ili višu stručnu spremu ali tri godine rada na istom radnom mjestu itd.), kako su se ugovori mijenjali često desilo se to da skoro nitko nema kontinuitet ugovora ili rada na istom radnom mjestu tri godine, sve to je posljedica samovolje čelnika ARZ-a. Protivili smo se sistematiziranju radnih mjesta glavnih inžinjera koji godišnje koštaju kao skoro 100 vozača .

Broj radnika je bio dogovoren s HAC ONC-om na 606 radnika, međutim kada se završilo bodovanje, čelnici ARZON-a su se sjetili da neće imati dovoljno operativnih radnika, pokušali su svojim imenovanjem spasiti neke radnika i napravili shemu popune radnih mjesta, međutim bodovanjem smo dobili nešto sasvim drugo jer radnici koje su oni predložili ili nisu ispunjavali uvjet stručne spreme ili su imali puno manje bodova po kriterijima od svojih kolega.

Utvrđeno je 52 neraspoređena radnika i 15 slobodnih radnih mjesta, koje će se popuniti iz neraspoređenih radnih mjesta bodovanjem. Naknadno je proširena sistematizacija za 5 vozača u TJO Bosiljevo na prijedlog uprave ARZ-a zbog organiziranja zimske službe i manjka operativnih radnika. Dakle 32 radnika nažalost neće moći nastaviti radni odnos.

Svi radnici koji nisu obuhvaćeni bodovanjem, prvenstveno operativa će ostati raditi na svojim radnim mjestima.
 

Novi sindikat

U svemu ovom je nastao i novi sindikat koji sad služi kako bi se zaštitili oni koji su posljednjih godina i mjeseci tlačili radnike, koji nisu plaćali otežane uvjete i prekovremeni rad, a istovremeno trošili 500 000,00 kuna na nogomet i igre. Vode ga ljudi bliski bivšoj upravi i kriminalnoj hobotnici koja je služila za izvlačenja novaca iz ARZ-a. Dok su imali neke koristi od te iste uprave bilo ih je briga za otežane uvjete, rad u tri smjene, prekovremeni rad itd. To nije ništa novo, mi u sindikatu smo se s time susretali i u HAC-u po istom modelu ali na kraju radnici shvate i ne žele biti nečiji taoci, pa će tako biti i ovdje. A kolegama želimo puno uspjeha u radu.

Budućnost

Očekuje nas spajanje s HAC-ONC-om početkom veljače, biti ćemo najveći operater održavanja autocesta u Europi, koji odjednom održava toliko kilometara autocesta.

Kad se spojimo svi radnici će imati ista prava po svim pitanjima, na svim pravcima. Od Vas očekujemo da nam javite ako ste zakinuti u bilo čemu po pitanju načina rada, matrijalnih prava, maltretiranja ili bilo čega.

U siječnju ćemo početi pregovore za novi kolektivni ugovor koji će biti kombinacija najboljih prava iz kolektivnog ugovora ARZ-a i HAC-a.

U siječnju, točnije 24. siječnja bi trebalo početi skupljanje potpisa proziv koncesije autocesta, gdje očekujemo angažman svi radnika jer jedino tako možemo opstati u ovom broju i na ovaj način.

Sve radnike molimo što veću komunikaciju s sindikatom kako bismo mogli na vrijeme reagirati i ispravljati greške ili nanesene nepravde.

Svim radnicima želimo Sretan Božić i uspješnu Novu Godinu !

Za NCS - Anđelko Kasunić