Simulacija: Konsesionaru će se autoceste isplatiti već za 16 godina
(SEEbiz.eu)
ISPLATIVO
ZAGREB - Budući koncesionar hrvatskih autocesta u 40 godina zaradit će više od 101 milijarde kuna.

Pokazuje to simulacija prihoda, rashoda i dobiti koncesionara koju je izradilo nekoliko stručnjaka iz Hrvatskih autocesta, piše Večernji list. Pri izračunima koristili su se dosad poznatim podacima o uvjetima koji će biti uvršteni u koncesijski ugovor, a koji Vlada ovih dana kani ponuditi potencijalnim koncesionarima.
A jedan od tih uvjeta je pravo koncesionara da svake godine povećava cestarinu za stopu inflacije minus jedan posto. Stoga je u izračunima simulacije zarade koncesionara svake godine prihod od cestarine povećavan tri posto (predviđena je godišnja inflacija od četiri posto).
Prihod od cestarine povećavan je svake godine za dodatnih jedan posto na osnovi tolikog postotka rasta prometa.
Izrađivači te analize pri tome su i troškove redovnog i izvanrednog održavanja te plaće zaposlenika uvećavali svake godine za četiri posto, iako je vrlo malo vjerojatno da će budući koncesionar povećavati te troškove.
Kao startna godina uzeta je 2015., s prihodima od cestarine od 1,9 milijardi kuna na osnovi rasta prometa od jedan posto, nešto manje od iznosa koliko će ove godine ukupno Autocesta Rijeka - Zagreb i Hrvatske autoceste prihodovati po toj stavci. Taj iznos raste na 1,957 milijardi kuna kad se uveća tri posto na osnovi inflacije.
Ukupni rashodi za plaće radnika, redovno i izvanredno održavanje procijenjeni su na 900 milijuna kuna. I to 330 milijuna kuna za plaće, uvećane četiri posto, 370 milijuna kuna za redovno održavanje, uvećano četiri posto, te 200 milijuna kuna za izvanredno održavanje.
Simulacija prihoda i rashoda budućeg koncesionara pokazuje da će on svoje ulaganje od tri milijarde eura ili oko 22 milijarde kuna, koliko će platiti za 40 godina koncesije, isplatiti već nakon 16 godina.
Naime, te godine koncesionar će imati prihode od 3,5 milijardi kuna, rashode od 1,558 milijardi kuna, a dobit od 1,844 milijarde kuna. Ukupno će od 2015. godine do 2030. kumulativna dobit koncesionara iznositi 23,171 milijardu kuna.
A jedan od tih uvjeta je pravo koncesionara da svake godine povećava cestarinu za stopu inflacije minus jedan posto. Stoga je u izračunima simulacije zarade koncesionara svake godine prihod od cestarine povećavan tri posto (predviđena je godišnja inflacija od četiri posto).
Prihod od cestarine povećavan je svake godine za dodatnih jedan posto na osnovi tolikog postotka rasta prometa.
Izrađivači te analize pri tome su i troškove redovnog i izvanrednog održavanja te plaće zaposlenika uvećavali svake godine za četiri posto, iako je vrlo malo vjerojatno da će budući koncesionar povećavati te troškove.
Kao startna godina uzeta je 2015., s prihodima od cestarine od 1,9 milijardi kuna na osnovi rasta prometa od jedan posto, nešto manje od iznosa koliko će ove godine ukupno Autocesta Rijeka - Zagreb i Hrvatske autoceste prihodovati po toj stavci. Taj iznos raste na 1,957 milijardi kuna kad se uveća tri posto na osnovi inflacije.
Ukupni rashodi za plaće radnika, redovno i izvanredno održavanje procijenjeni su na 900 milijuna kuna. I to 330 milijuna kuna za plaće, uvećane četiri posto, 370 milijuna kuna za redovno održavanje, uvećano četiri posto, te 200 milijuna kuna za izvanredno održavanje.
Simulacija prihoda i rashoda budućeg koncesionara pokazuje da će on svoje ulaganje od tri milijarde eura ili oko 22 milijarde kuna, koliko će platiti za 40 godina koncesije, isplatiti već nakon 16 godina.
Naime, te godine koncesionar će imati prihode od 3,5 milijardi kuna, rashode od 1,558 milijardi kuna, a dobit od 1,844 milijarde kuna. Ukupno će od 2015. godine do 2030. kumulativna dobit koncesionara iznositi 23,171 milijardu kuna.
Izvor: SEEbiz.eu
Autor/izvor: SEEbiz / Večernji list
Objavljeno: 6. 9. 2014.