Onoliko koliko se planira dobiti od koncesionara, oko tri milijarde eura, možemo i sami vrlo brzo zaraditi, uz pametnije gospodarenje autocestama. Odnosno, uz bolju naplatu mogli bismo godišnje uprihoditi oko milijardu eura – mišljenje je profesora zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Željka Marušića. Tako ističe model kojim bismo snizili cestarinu za turiste koji ostaju dulje u zemlji.

– Autoceste nismo gradili zbog cestarina, to nije bio motiv, nego da oživimo gospodarstvo i turizam, pa ako će tome služiti niske cestarine, to ćemo i napraviti.

Koncesionar će raditi suprotno jer će mu biti u interesu samo profit, a za moguću štetu na gušenje gospodarstva i turizma te gubitak ljudskih života neće ga biti briga – komentira Marušić. Kaže da bi monetizaciju sigurno pratilo i lošije održavanje jer će koncesionar preusmjeriti tegljače s autocesta na ostale prometnice.

>>Monetizacija je tema oko koje će se dogovoriti SDP i HNS

>>Hajdaš Dončić: Ili monetizacija ili Pelješki most

 
 
Izvor: Večernji
Autor: Lidija Kiseljak
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Objavljeno: 17. 10. 2014.