ZAGREB Hrvatska bi najesen trebala dobiti Strategiju prometnog razvoja do 2030. godine. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture radilo je strategiju gotovo dvije godine, a njezin je nacrt u četvrtak pustilo u javnu raspravu koja će trajati mjesec dana. Svi zainteresirani mogu dokument pogledati na internetskoj stranici Ministarstva te iznijeti primjedbe i prijedloge za njegovo poboljšanje.

– Vlada će tu strategiju usvojiti tijekom rujna, a služit će za dugoročni prometni i gospodarski razvoj Hrvatske, najavio je ministar Siniša Hajdaš Dončić na konferenciji za novinare. Bez prometne strategije Hrvatska ne bi mogla koristiti potencijalnih 1,7 milijarda eura iz europskih fondova, a napravljena je prema metodologiji usklađenoj među članicama EU, dao je do znanja ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

Hajdaš Dončić kaže da je Ministarstvo osnovalo šest sektorskih radnih skupina za željeznice, ceste, zrakoplovstvo, pomorstvo, unutarnju plovidbu te za javnu gradsku, prigradsku i regionalnu mobilnost. Te skupine izradit će koncepte sektorskih prometnih strategija. Ministarstvu, međutim, nedostaju neki statistički podaci koji se u Hrvatskoj sustavno ne vode.

Stoga je po prvi put počela izrada nacionalnog prometnog modela, koji će biti gotov u 2016. godini, a služit će kao baza podataka za strateško planiranje u svakom prometnom sektoru, najavio je Hajdaš Dončić. Da bi ne bi došlo do zastoja u financiranju projekata iz EU fondova, Vlada je s Europskom komisijom izdvojila projekte koji će se sufinancirati do 2016. godine. Ti projekti, kaže, bit će javnosti predstavljeni usporedo s nacrtom prometne strategije do 2030.

– Kad strategija prometnog razvoja i nacionalni prometni model budu završeni, oni će ostati živi dokumenti, podložni nekim promjenama, upozorio je ministar, napominjući da je strategija već dobila povoljna mišljenja iz inozemnih stručnih krugova.

Nacrtom strategije u Hrvatskoj je po prvi put definirano pet »funkcionalnih regija« na temelju prometne potražnje. To su središnja i istočna Hrvatska, sjeverni Jadran te središnja i južna Dalmacija, rekao je ministar. Njihov razvoj promatrat će se kroz preklapanje prometnih sektora – željezničkog, cestovnog, zračnog, pomorskog i unutarnje plovidbe. Hajdaš Dončić je potvrdio da je u strategiju uvršten i Pelješki most, jer bez toga ne bi bilo moguće sufinaciranje iz EU. No, upozorio je da nije dovoljno imati strategiju, već i odgovarajuću dokumentaciju za projekte, čija izrada zna trajati po dvije godine.
 
 
Izvor: Novi list
Autor: Branko Podgornik
Foto: Sergej DRECHSLER
Objavljeno: 26. 6. 2014.