Izgrađene autoceste su strateški interes Republike Hrvatske i zabranjeno ih je davati pod koncesiju za javne usluge. S tim stavom udruženi sindikati i udruge civilnog društva u subotu, 11. listopada kreću u prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju. Kako ističe šef cestarskog sindikata Miljat Stanić, autoceste su izgrađene da bi bile razvojni, a ne komercijalni projekt. Ako se isplati investitorima uzeti u koncesiju, zašto se to ne isplati i Hrvatskoj, pita se Stanić.

"Ovo je početak druge privatizacijske pljačke, a na udaru će biti i Hrvatske vode i šume", rekao je Teodor Celakoski iz 'Prava na grad'.

Politika će, krpajući svoju nesposobnost upravljanja javnim resursima, krenuti u njihovu rasprodaju, kaže Celakoski koji napominje, želimo odgovornu vlast, vlast koja ne manipulira.

Iz sindikalne središnjice, koje podupiru raspisivanje referenduma, ističu kako se vlast kocka nacionalnim interesima, kako će tek mali dio prihoda poslužiti za krpanje proračunskih rupa, a ova će odluka dugotrajno koštati hrvatske građane.

Prikupljanje potpisa potrajat će do 25. listopada, a inicijatori napominju da, ukoliko prikupe dovoljan broj potpisa, Vlada bi trebala zaustaviti sve aktivnosti oko davanja autocesta u koncesiju i pričekati rezultate referenduma. Sve manipulacije vlasti nećemo prihvatiti, ako treba ići ćemo i u prosvjede, poručuju.

Hajdaš Dončić se pita koja je alternativa monetizaciji

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas kako je zahtjev za referendumom o monetizaciji autocesta legitimno pravo organizatora, ali i upitao koja je alternativa tom postupku.

S obzirom da je monetizacija zapravo koncesioniranje autocesta, koja je alternativa tom postupku, kazao je Hajdaš Dončić, kojega su u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb novinari upitali za komentar zahtjeva za referendumom protiv monetizacije autocesta.

Hajdaš Dončić pita i što bi sad trebali; prestati davati koncesije i za sve drugo, u cijeloj Europi?

Ministar se osvrnuo i na neke, kako je rekao, iskrivljene teze da potencijalni budući koncesionirani autocesta imaju neku lošu ulogu u smanjivanju hrvatskog javnog duga, naglašavajući kako to nije točno.

Savjetnici su analizirali tri opcije kako da Hrvatska najbolje riješi dug. Taj dug sada je, vidljivo je, oko četiri milijarde eura. I čak da ga možemo refinancirati, a ne možemo, do 2036. ili 2038. iznosit će oko osam milijardi eura, ističe Hajdaš Dončić.

Pa, ako možemo dobiti jedan dio prihoda odmah i zatvoriti nepovoljne kredite, zašto to ne učiniti, pita ministar i dodaje da je sve ostalo stvar emocija.

Naglasio je da je koncesija za autoceste stoga ozbiljna poslovna odluka, da bi bilo dobro da krene i da se ne zadužuju dodatno buduće generacije.

Na upit hoće li dati ostavku ako monetizacija ne krene, kako su objavili neki mediji, Hajdaš Dončić je kazao kako je to izvučeno iz konteksta i da naslovnice ne odgovaraju tekstu.
 
 
Izvor: Index.hr
Piše: Media servis, R.I., Hina
Foto: Media servis
Objavljeno: 6. 10. 2014.