Iako bez službene potvrde iz resornog ministarstva, u medije su procurile informacije o tri konzorcija koja su pokazala zanimanje za monetizaciju autocesta. U koncesiju bi trebala ići 1024 kilometra autocesta uz očekivani prihod od oko tri milijarde eura.

"Posao desetljeća" ili prodaja obiteljskog srebra, kojoj se protive sindikati i dio javnosti, trebao bi pomoći da se smanji javni dug.

HRT neslužbeno doznaje da su zanimanje pokazali australska investicijska tvrtka Macquire i francuski građevinar Vinci.

Prema procjenama Vladinih savjetnika za monetizaciju, država bi od davanja autocesta u koncesiju ubrala 22 milijarde kuna, a hrvatski su porezni obveznici izgradnju autocesta platili 50 milijardi.

HSLS-ovac Darinko Kosor najavljuje prikupljanje potpisa za referendum o monetizaciji, dok su prije ove političke stranke sličnu najavu već odaslali predstavnici nevladinih organizacija i sindikalnih cestarskih udruženja. "Davanje cesta nekome na 50 godina nije koncesija, nego prodaja", izričit je. Smatra da se racionalizacijom poslovanja, reprogramom dugova i uvođenjem vinjeta prihodi od autocesta mogu dignuti za 500 milijuna kuna (godišnje) i da se tim novcem mogu servisirati dugovi, a autoceste ostati u hrvatskim rukama.
 
 
Izvor: H-alter.org
Autor: H-alter.org
Objavljeno: 18. 12. 2013.