ZAGREB » Ove godine je prometna policija, pregledavajući zaustavljena vozila na cesti, njih 2.679 poslala na izvanredni tehnički pregled u najbližu stanicu za tehnički pregled.

Iz MUP-a odgovaraju našem listu da je pregled pokazao da je neispravno i rizično za vožnju bilo više od 60 posto vozila, njih čak 1.690. Drugim riječima, svako jedno i pol vozilo na cesti, bez obzira na kategoriju, vozi s nekim nedostatkom koji može biti opasan i po druga vozila, odnosno po sve sudionike u prometu.

Najčešće neispravnosti odnose se na svjetlosnu opremu vozila, na kočnice ili ovjese, osovine i kotače. Prosječna starost vozila u Hrvatskoj iznosi preko 11 godina, što znači da su za godinu dana starija u odnosu na vozila iz predkriznog vremena, točnije 2008. godine. Osim toga, u ukupnom uvozu rabljenih automobila raste uvoz vozila starijih godišta, što znači da je i loše stanje hrvatskog voznog parka također posljedica višegodišnje krize i recesije.

Posebna opasnost su neispravna teretna vozila – kamioni i cisterne, odnosno autobusi, kojih je policija, kažu podaci, samo u prošloj godini pregledala gotovo dvadeset tisuća, pri čemu oko četiri tisuće stranih, s inozemnim registarskim oznakama. Nedostaci su utvrđeni kod nešto više od tisuću teretnih vozila i autobusa, što znači da je neispravan bio svaki 18. kamion, cisterna ili autobus. Zabranu daljnjeg prometovanja dobilo je 157 teretnih vozila.

Ako je 157 teretnih vozila, odnosno autobusa, u prošloj godini dobilo zabranu prometovanja, znači da su upitni i »blagoslovi« koje su na ranijim, redovitim tehničkim pregledima dobili u stanici za tehnički pregled. Upitnik bi, zapravo, mogao stajati nad »blagoslovima« koje je u ovoj godini dobilo gotovo 1.700 vozila koja su pala na izvanrednom tehničkom pregledu. Podaci iz 2012. godine kažu da je od 1,84 milijuna vozila pregledanih na redovitom tehničkom pregledu, njih 21 posto bilo neispravno. Izvanredni tehnički pregledi nagovješćuju, međutim, da bi ta brojka mogla biti i 40 posto veća.
 
Ovo je sažetak puno opširnijega članka iz tiskanoga izdanja Novoga lista.
 
 
Izvor: Novi list
Autor: Bojana Mrvoš Pavić
Objavljeno: 17. 11. 2014.