Od Sinja do Vrlike: Dončić obećao novac za obnovu ceste, a HC ga nema u planu
(Slobodna Dalmacija)
Državna cesta koju koriste tegljači i kamioni
Dionica državne ceste D-1 od Sinja do Vrlike najlošiji je i najopasniji dio te frekventne prometnice. Ranije su to bile pojedine dionice te ceste kroz Liku, ali su kroz posljednjih desetak godina “ispeglane” ili su na mjestima gdje su se zbog velikih i dugih uzdužnih nagiba, radi kojih su se redovito stvarali čepovi, izgradile dodatne prometne trake.
Iako bi državna cesta D-1 trebala služiti tek kao alternativna prometnica autocesti A-1 na potezu od Splita do Zagreba i obratno, u praksi su zbog ekonomske krize i preskupe cestarine zamijenjene uloge.
Tegljači i teški kamioni kao i nemali broj drugih vozila, sve do osobnih u privatnom vlasništvu, od Splita do Zagreba i natrag voze uglavnom trasom D-1, a autocestom A-1 samo na potezu Karlovac-Zagreb. Korištenjem autoceste umjesto državne ceste vozači bi sigurno imali veću sigurnost, vožnja bi im trebala biti ugodnija, a i brže bi putovali.
Četverogodišnji plan
Polazeći od toga upitali smo ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaša Dončića, prilikom njegova nedavnog boravka u Sinju, hoće li se “ispeglati” dionica D-1 od Sinja do Vrlike. Ministar je odgovorio da će Hrvatskim cestama od 1. siječnja 2014. godine pripasti dodatnih 20 lipa po litri prodanih naftnih derivata.
Po toj će osnovi, odgovorio je ministar Hajdaš Dončić, proračun Hrvatskih cesta biti 1,8 do 1,9 milijardi kuna i, što je posebno naglasio, ta su sredstva primarno namijenjena za održavanje postojećih državnih prometnica. Za detaljnije informacije ministar nas je uputio na Hrvatske ceste. Dodatno pojašnjenje zatražili smo od Jurice Krleže, člana Uprave Hrvatskih cesta. Odgovora nismo dobili.
Točnije, u odgovoru koji je potpisala Tamara Pajić iz HC-ova Ureda za odnose s javnošću, navodi se da Hrvatske ceste još nisu donijele službeni četverogodišnji plan za razdoblje 2013. - 2016. te stoga ne mogu izlaziti s podacima u javnost. Kako je 2013. na isteku, pitanje je kada će HC donijeti spomenuti plan i komu će on trebati, na što će se odnositi?
Tako se i u kontekstu D-1 potvrđuje ona uzrečica “Što južnije, to tužnije”. U Hrvatskim cestama do sada, očito, nikome nije smetalo što se dionicom ceste D-1 od Sinja do Vrlike vozi iz zavoja u zavoj. Ne smeta im, također, što dobar dio te dionice prolazi uz obalu jezera Peruča, najvećeg rezervoara pitke vode u Europi, uz kojega se svakodnevno prevoze tereti svih vrsta, uključujući i opasne za zagađenje vode u jezeru.
I još nešto: provjerili smo kod upućenih i saznali da se oko toliko potrebne rekonstrukcije dionice D-1 od Sinja do Vrlike nisu pretrgli ni političari iz gravitirajućih gradova i općina kao ni iz Splitsko-dalmatinske županije. Naša posla, kao i u mnogočemu drugome, radi čega smo tu gdje jesmo.