Izvijestili su da dnevno prikupljaju između 30 i 40 tisuća potpisa, no priznali su da se pokazuje kako kišni dani smanjuju broj skupljenih potpisa na pola.

"Imamo trend koji osigurava dostatan broj potpisa za raspisivanje referenduma, no meteorološki uvjeti upućuju da se broj potpisa smanjuje na pola. Želimo reći građanima da stvar nije gotova. Nismo završili posao. Ne dajte se spriječiti lošim vremenskim uvjetima", proučio je Celakoski građanima na Trgu bana Jelačića u Zagrebu kod štanda gdje nekoliko sindikata i građanskih udruga prikuplja potpise.

Na pitanje koliko je točno inicijativa "Ne damo naše autoceste!" prikupila potpisa, Celakoski je odgovorio da nemaju informacije od zadnja dva-tri dana sa svih lokacija pa ne žele izaći s brojkom koja nije točna ili je zastarjela te opovrgnuo zaključak novinara da će vremenske neprilike biti "krive" ako ne prikupe dovoljan broj potpisa.

Rekao je i kako će preliminarni financijski izvještaj imati za dva-tri dana, a finalni kad obave sva plaćanja vezana uz kampanju, a Mijat Stanić je dodao kako inicijativa nema drugih donatora osim pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i udruga civilnog društva.

Ocijenio je neistinitim zadnje izjave Vlade da su Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb neodrživi financijski sustavi te da njihovo urušavanje vuče i državu u financijski ponor.

"Račanova vlada je 2001. izradila održiv model gradnje i financiranja autocesta, a to je naplata iz cestarine i 60 lipa iz goriva", podsjetio je Stanić koji smatra da je taj model i dalje mogao održavati i servisirati dugove HAC-a i Autoceste "Rijeka-Zagreb" kroz reprogram odnosno refinanciranje velikih opterećenja i obveznice, no Vlada je, kaže, iz sredstava HAC-a uzela 900 milijuna kuna godišnje i to podijelila HŽ-u i Hrvatskim cestama.

Hrvatske ceste danas pak drže oročena sredstva na svom računu i ne troše ih, a mi dižemo kredite i dodatno zadužujemo HAC, kaže Stanić i ističe da se hrvatske ceste i željeznice mogu graditi iz EU fondova, dok HAC to ne može.

Ministra Marasa ne brine prikupljanje potpisa zareferendum

Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras izjavio je danas u Klisu kako ga ne brine prikupljanje potpisa za održavanjereferenduma protiv monetizacije autocesta, istaknuvši kako je volja hrvatskih građana za njega svetinja.

"Mene ne brine nikad što građani žele i, ukoliko se skupi dovoljan broj potpisa, oni imaju pravo nareferendum. Volja hrvatskih građana za mene je svetinja. Mene to ne brine", rekao je Maras odgovarajući na novinarski upit brine li ga sve veći broj prikupljenih potpisa za održavanjereferenduma protiv monetizacije autocesta.

Na upit što on misli o monetizaciji autocesta, Maras je kazao da se o tome dosta govori zadnjih mjeseci u Hrvatskoj te da smatra kako je model monetizacije kojeg je predložila vlada dobar.

"Mislim da je u ovom trenutku model koji nudi hrvatska vlada u interesu hrvatskih građana. Da to nije tako, mi to ne bi ni nudili. Uvjeravam hrvatske građane da je ovaj način, na koji se možemo razdužiti i ne plaćati gotovo 40 godina određene kamate, u interesu Republike Hrvatske", kazao je ministar koji je u Klisu otvorio Poduzetnički inkubator.

Maras ističe kako će se prema ponuđenom prijedlogu monetizacije autocesta "određena sredstva" koja se za autoceste izdvajaju iz trošarine na naftne derivate usmjeriti u nove investicije.

"Ovaj model (monetizacije autocesta) je pripremljen kao onaj za koji mislimo da je optimalan i zbog toga ga nudimo", kazao je Maras.

Građanska inicijativa "Ne damo naše autoceste", koja okuplja pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i sedam organizacija civilnog društva, od 11. do 25. listopada prikuplja potpise za raspisivanjereferenduma protiv davanja autocesta u koncesiju.
 
 
Izvor: Direktno.hr
Autor: pra/h
Foto: FAH
Objavljeno: 22. 10. 2014.