NE DAMO AUTOCESTU!
(Zadarski list, tiskano izdanje)
Vjerujemo da ćemo za referendum prikupiti milijun potpisa
Koncesionar će, kako se sad špekulira, zaraditi oko 100 milijardi kuna, a Hrvatska bi za to razdoblje dobila 3 milijarde eura, ili od 19 do 23 milijarde kuna, kaže koordinator Nezavisnog cestarskog sindikata za Zadarsku županiju Goran Jovančević
ZADAR - Prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju započet će sutra, u subotu 11. listopada, i trajat će do 25. listopada.
Potpisi se prikupljaju za raspisivanje referenduma za izmjenu Zakona o cestama kojim se propisuje da su izgrađene javne ceste strateški interes Republike Hrvatske i da ih je zabranjeno davati u koncesiju za javne usluge. Na području Zadarske županije potpisi za referendum protiv monetizacije autocesta prikupljat će se na 20 mjesta. Potpisi za referendum u Zadru će se prikupljati između ostalih lokacija na Narodnom trgu, na Branimiru i kod bolnice.
Nezavisni cestarski sindikat ustao je protiv koncesije. Po sindikalistima, monetizacija je neprihvatljiva jednostavnom analogijom koja kaže: ako se koncesionaru isplati upravljati autocestama, isplati se i nama.
Sigurni prihodi
Iskustva s koncesijama na drugim dionicama autocesta u Hrvatskoj, kao što su Zagreb - Macelj i Istarski ipsilon, drugačija su, ali one nemaju važnost i potencijal glavne autoceste. K tome, Istarski ipsilon nije prava autocesta te država zbog malog broja vozila koja koriste ovu cestu, mora koncesionara obeštetiti sredstvima poreznih obveznika. No da se na HAC-ovim autocestama iz godine u godinu povećava promet, svjedoči i predsjednik HAC-ovog sindikata Anđelko Kasunić. On ističe kako bi dodatan problem koncesionaru bila i činjenica da 80 posto autoceste od Sv. Roka do Šibenika nema uporabnu dozvolu. U biti sporna je dionica kroz cijelu Dalmaciju.
- Na zadarskom području, na dionici Al, od 1. siječnja do 1. listopada ove godine imali smo ukupan promet od 4,5 milijuna vozila u oba pravca. Prosjek je 16.666 vozila dnevno, a prag rentabilnosti je 14.000 vozila. Koncesionaru se pritom jamči promet od 16.000 vozila dnevno, a ako bi bio manji od toga, država bi koncesionaru namirila taj manjak, kaže Anđelko Kasunić.