Najskuplja autocesta u Europi
(AUTO START za studeni 2014.)
Nevjerojatna je lakoća nametanja monetizacije hrvatskih autocesta! Bez obzira što posjedujemo ogromna iskustva s Bina-Istrom i AZM-om, tvrtkama koje gospodare Istarskim ipsilonom i autocestom Zagreb-Macelj i što umjesto da nam pune proračun, one nam ga prazne, uporno pokušavamo pod sličnim modelom ustupiti na 30 ili 50 godina i preostalih, približno, 1000 km autocesta u državnom vlasništvu.

Sve je to tim prije nevjerojatnije, jer malo se toga zapravo zna i o onom što je bilo do sada, baš kao i o uvjetima pod kojima se želi provesti najnovija monetizacija autocesta.

U nedavno objavljenom Izvješću o poslovanju trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnoga interesa za RH., ne spominju se dvije tvrtke - koncesionari autocesta Bina-Istra i Autocesta Zagreb-Macelj. Oni su - poslovna tajna. Prema podacima iz državnoga proračuna ove će godine AZM primiti više od 96 milijuna kuna. Državni proračun izdašno pomaže i Binu-Istru. Godišnje iz proračuna na račun tvrtke u većinskom francuskom vlasništvu uplaćujemo između 130 i 150 milijuna kuna! Sveukupno u prosjeku 240 milijuna kuna godišnje! Iz AZM-a i Bina-Istre to nisu potvrdili, objasnivši da "traženi podatak ne mogu objaviti bez suglasnosti davatelja koncesije".
1 km autoceste pod upravom Austrijanaca stoji 0,80 kn, a pod Hrvatima 0,46 kn – u Francuskoj gdje su najskuplje cestarine, jedan kilometar stoji 0,53 kn

JEDNAKO TAKO odlučio se i dalje boriti za monetizaciju, iako je jednom prigodom kazao da će dati ostavku ako ona ne prođe. Očigledno da mu ni 525.913 prikupljenih potpisa nije ubilo volju za "predajom".
A DO TADA bi ipak bilo dobro znati da postojeći koncesinori u Hrvatskoj kilometar auto ceste naplaćuju i dvostruko više nego što stoji onaj kilometar u vlasništvu hrvatske države (HAC i AZR). Vožnja autocestom Zagreb -Macelj najskuplja je u Hrvatskoj. Cestarina po kilometru je 80 lipa, a na Hrvatskim auto cestama 46 lipa za 1 km.