Kako je za HRT kazao ministar Siniša Hajdaš Dončić, mogući dobitak od tri milijarde eura neće biti dovoljan za pokrivanje svih kreditnih obveza autocesta, koje se penju na otprilike četiri milijarde eura. Kako najavljuje, nijedna kuna od tog iznosa neće biti potrošena za državnu potrošnju, nego će se zatvoriti nepovoljni krediti HAC-a, ali i drugi takvi zajmovi.

Protiv ove monetizacije već je ustao Nezavisni cestarski sindikat i brojne druge organizacije civilnog sektora, koji će 10. listopada kako je već najavljeno, započeti s prikupljanjem potpisa za raspisivanje referenduma i to u svim gradovima i općinama diljem zemlje. Predsjednik tog sindikata Mijat Stanić izjavio je da provedena istraživanja pokazuju kako je čak 60 do 70 posto ispitanika protiv koncesioniranja autocesta.

Suprotno uvjeravanjima iz Vlade, Stanić tvrdi da se ne radi ni o kakvom monetizaciji duga, nego o običnom davanju autocesta u koncesiju, odnosno, još gore, o prodaji te infrastrukture na određeno vrijeme.

“Smatramo da za transakciju koju Vlada želi provesti mora pitati građane za suglasnost jer se ovdje ne radi o nekom hotelu, već o osnovnoj infrastrukturi i suverenitetu Republike Hrvatske. U praksi se pokazalo da su prvi potezi dosadašnjih koncesionara bili povećanje cestarina jer država ne bi mogla davati jamstva budućim koncesionarima budući da je to zabranjeno pravilima Europske unije. Stoga bi se prihodi koncesionara regulirali isključivo cijenom cestarine”, kazao je Stanić za HRT.

Podsjetio je da su građani već izdvojili znatna sredstva za autoceste iz cijene goriva i cestarine, a moglo bi doći do toga da ih ponovno plaćaju kroz daleko višu cestarinu. Tako bi se autoceste dvaput otplatile, a nikada zapravo ne bi bile u javnom vlasništvu.
 
 
Izvor: Stav.cenzura.hr
Autor: R.T.
Objavljeno: 21. 8. 2014.