Ministarstvo prometa, na čijem čelu se nalazi Siniša Hajdaš Dončić, objavilo je priopćenje u kojem ističu prednosti koncesije autocesta te mane reprograma kreditnih dugova.

U priopćenju se ističe da trenutni kreditni dug iznosi 33 milijarde kuna, a uplatom "koncesijske naknade on se smanjuje na oko deset milijardi kuna".

"Dvije ključne stvari u kojima profitiramo"

"Takvim će načinom značajnog smanjenja duga kroz idućih 25 godina građani i država profitirati u dvije ključne stvari: Jednokratnom otplatom većeg dijela kredita izbjeći će se plaćanje oko 23 milijardi kuna koje bi morali dati bankama za kamate kad bi bili prisiljeni taj iznos duga reprogramirati i imat ćemo na raspolaganju za nova ulaganja i investicije još 22,5 milijardi kuna prihoda od trošarina (kojim koncesionar neće raspolagati). Taj novac od trošarina, po 20 lipa po litri goriva koje idu Hrvatskim cestama i HŽ Infrastrukturi, idu u investicije gradnje i obnove državnih i lokalnih cesta i željeznica. To je velik razvojni potencijal i zamašnjak za gospodarstvo", pišu iz Ministarstva te naglašavaju da će preostali dio duga vraćati iz trošarine na gorivo koju je HAC zadržao.

Iz Hajdaš Dončićevog Ministarstva upozoravaju da bi bez davanje autocesta u koncesiju navedeni novac morali potrošiti isključivo na vraćanje duga. "Glavnica trenutno iznosi 33 milijardi kuna, ali računajući cijenu reprograma za kamate bismo morali izdvojiti još oko 30 milijardi kuna", pišu iz Ministarstva. Kao mane reprograma duga navode da bi se, kako bi otplatili kredite, morali zadužiti za 34 milijarde kuna, a "po tom modelu bi nakon 2020. godine dug bio veći nego što je sada" te objašnjavaju da zarada od HAC-a i ARZ-a iznosi manje od 8 milijardi kuna. "Iz ovog je jasno kako uz zaradu od cestarine nedostaje još 28,8 milijardi kuna", pišu iz Ministarstva.

Cijelo objašnjenje Ministarstva zašto oni smatraju da je koncesija dobra, a reprogram loš pročitajte OVDJE.

>>Izračunao sam zašto je monetizacija – prijevara

 
 
Izvor: Večernji
Autor: Ivica Kristović
Foto: Matija Topolovec/Pixsell
Objavljeno: 23. 10. 2014.
 
 
 
Da na kraju ne bi s ovim Hajdaš-Dončićevim tablicama ispalo kao onda kada su po HAC-u sakupljali podatke za talijansku agenciju, koja je već imala gotov rezultat, trebalo ga je samo ukrasiti.
 
Jučer nije imao tablica - e, pa danas ih ima.
 
Čudne neke igrice.
 
Ova tzv. majmunizacija autocesta, ili ispravno dugoročna koncesija, nigdje nije dala očekivani rezultat, svi su se razočarali. Svi su spoznali da su na kraju prevareni. Čak i precizni i proračunati Nijemci, koji su po ovome modelu majmunizacije koncesionirali dvjestotinjak i nešto kilometara - na kraju su bili prisiljeni raskinuti ugovor, uz vrlo visoku odštetu. A kod nas će teći med i mlijeko. Ma vidi ti mudrace.....