Mijat Stanić: Dalmatina i Hajduk su stvari koje nisu na prodaju!
(Slobodna Dalmacija)
Monetizacija
Hrvatske autoceste ne moramo davati drugima. I sami njihovo poslovanje možemo postaviti na zdrave noge, uredno vratiti dugove i time izbjeći nepovoljne koncesionarske ugovore kojima država može samo izgubiti.
To je osnovna teza s kojom Nezavisni cestarski sindikat i njegov predsjednik Mijat Stanić kreću u veliku kampanju protiv tzv. monetizacije autocesta.
Kampanju koja počinje u Splitu i Zagrebu stručnim okruglim stolovima, a koja bi na proljeće, ako Vlada ustraje u prepuštanju upravljanja autocestama drugima, lako mogla završiti organiziranim prikupljanjem potpisa za raspisivanje referenduma o ovoj vrućoj gospodarskoj temi.
- Dalmacija je stotinu godina čekala autocestu. Sad kad smo je konačno dobili, nitko nam je nema pravo oduzimati, bez da o tome pita nas građane – tvrdi Stanić, naglašavajući da je autocesta uvijek bila prvenstveno razvojni a ne komercijalni projekt.
- Autocesta i Hajduk za Dalmaciju su dvije vrijednosti koje nisu za prodaju. Pogotovo ne ako postoje realni model za njihovo uspješno upravljanje bez davanja u koncesiju – ističe predsjednik cestarskog sindikata.
Na okruglom stolu koji se u subotu organizira u Splitu govorit će, uz Stanića, Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj Hrvatske uprave za ceste, prof. dr. Željko Marušić, sa Fakulteta prometnih znanosti, Vladimir Ferdelji, predsjednik udruge menadžera CROMA i bivši pomoćnik ministra prometa te ekonomist Josip Budimir iz HSLS-a.
Budimir je detaljno analizirao poslovanje HAC-a i Autocesta Rijeka-Zagreb i došao do zaključka da je spajanje tih tvrtki gubitaša i njihovo restrukturiranje puno bolja opcije od tzv.monetizacije.
Kampanju koja počinje u Splitu i Zagrebu stručnim okruglim stolovima, a koja bi na proljeće, ako Vlada ustraje u prepuštanju upravljanja autocestama drugima, lako mogla završiti organiziranim prikupljanjem potpisa za raspisivanje referenduma o ovoj vrućoj gospodarskoj temi.
- Dalmacija je stotinu godina čekala autocestu. Sad kad smo je konačno dobili, nitko nam je nema pravo oduzimati, bez da o tome pita nas građane – tvrdi Stanić, naglašavajući da je autocesta uvijek bila prvenstveno razvojni a ne komercijalni projekt.
- Autocesta i Hajduk za Dalmaciju su dvije vrijednosti koje nisu za prodaju. Pogotovo ne ako postoje realni model za njihovo uspješno upravljanje bez davanja u koncesiju – ističe predsjednik cestarskog sindikata.
Na okruglom stolu koji se u subotu organizira u Splitu govorit će, uz Stanića, Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj Hrvatske uprave za ceste, prof. dr. Željko Marušić, sa Fakulteta prometnih znanosti, Vladimir Ferdelji, predsjednik udruge menadžera CROMA i bivši pomoćnik ministra prometa te ekonomist Josip Budimir iz HSLS-a.
Budimir je detaljno analizirao poslovanje HAC-a i Autocesta Rijeka-Zagreb i došao do zaključka da je spajanje tih tvrtki gubitaša i njihovo restrukturiranje puno bolja opcije od tzv.monetizacije.
Izvor: Slobodna Dalmacija
Autor: M. KARLOVIĆ SABOLIĆ
Foto: Ilustracija CROPIX
Foto: Ilustracija CROPIX
Objavljeno: 21. 2. 2014.