Iznos od 60 milijardi jednak je pola državnog proračuna, za njega se može napraviti 30 peljeških mostova.

Računica o velikoj dobiti nam je neslužbeno potvrđena i od izvora u Hrvatskim autocestama.

Sindikat je u računicu stavio sve relevantne pokazatelje o prometu na 1024 kilometra koji se daju u koncesiju. Krenuli su od sadašnjeg sta­nja da HAC i ARZ troše 900 milijuna ku­na na održavanje i plaće na godinu, a od cestarine i goriva naplate 1,9 milijardi. Obje tvrtke su u problemima jer im sada sav “višak” novca odlazi na otplatu sku pih kredita. Novi koncesionar, nakon što jednom plati 23 milijarde kuna, ne bi vi­še imao nikakve kredite jer bi njih pre­uzela država. Sindikat je računao da je godišnji porast prihoda četiri posto. I to zbog većeg prometa vozila i povećanja cijena cestarine zbog inflacije. Ministar­stvo je, podsjetimo, nedavno objavilo da će koncesionar moći svake godine povi- sivati cijenu, ovisno o inflaciji. Ukratko, ako cijene porastu u Hrvatskoj 4 posto, oni će moći povisiti cestarinu tri posto. Sindikat je računao i da će četiri posto rasti i troškovi za održavanje i plaće sva­ke godine, ali opet je koncesionar u po­voljnom položaju. U 16 do 23 godi- ne, ovisno o tome bi li imao svoj novac ili bi se zadužio, nazad bi mu se vratilo sve uloženo. Do 40. godine mu ostaje dobit. - HAC i ARZ jesu zaduženi, ali te kredite treba reprogramirati. Nakon toga bi dr­žavi ostajala dobit. Koncesija je loš po­tez, i to jasno pokazujemo. One nisu sa­mo prometni, nego i razvojni projekt i trebaju ostati u državnom vlasništvu - kaže predsjednik sindikata Mijat Stanić. I sam ministar Siniša Haj daš Dončić je izgleda svjestan računice, ali u zadnjim izjavama kaže da je alternativa bankrot autocesta jer država nema vremena če­kati i potreban joj je novac odmah.
 
 
Izvor: 24sata - Express
Autor: Ivan Pandžić
Objavljeno: 5. 9. 2014.