Koncesija autocesta u leru, Vlada otkazuje Wolfu Theissu?
(Poslovni dnevnik)
Da će projekt davanja u koncesiju više od 1000 kilometara autocesta biti utrka s dosta prepreka i prijepora, bilo je jasno i prije njegova početka.

No, da će usred procesa doći do zastoja zbog razlaza Vlade i dijela savjetničkog konzorcija, nije se očekivalo. A događa se upravo to. Prema izvorima bliskim tom megaposlu, idući tjedan u Vladi spremaju sastanke s ciljem pronalaženja najbezbolnijega načina raskida ugovora s Wolfom Theissom, uglednom odvjetničkom kućom koja je kao članica savjetničkog konzorcija (uz Erste Group Bank, Deloitte i Asfinag International) bila zadužena za sastavljanje koncesijskog ugovora.
Već početkom lipnja obznanjeno je da u Državnom odvjetništvu, Ministarstvu prometa i drugim nadležnim institucijama nisu bili zadovoljni ni radnim ni konačnom verzijom nacrta ugovora. No, tada se još nije dalo zaključiti da su stvari baš nepopravljive. Nadležni su ocijenili da u nekim bitnim dijelovima nacrt nije usklađen s hrvatskim zakonima, da "interesi RH nisu bili dovoljno zaštićeni" te da bi njegovo prihvaćanje "moglo ugroziti cijeli projekt". Iz liste područja koja navodno nisu adekvatno regulirana, pak, proizlazi da je lakše nabrojati ona koja jesu.
3 mlrd. eura Vlada priželjkuje od tzv. monetizacije autocesta
Idu li baš sve primjedbe na dušu pravnih savjetnika ili je ponešto i postavljanju "projektnog zadatka" i (ne)jasnoći stavova i ciljeva Vlade, zbog diskrecijskih je pravila aktera teško reći. A o tome ovisi i koliko je raskid ugovora osjetljivo i/li skupo pitanje. Dođe li na kraju do njega, izvjesno je da se uz nekih mjesec i pol, za koliko bi novi savjetnik trebao isporučiti novi nacrt ugovora, barem neće izgubiti vrijeme potrebno za provedbu natječaja jer on nije nužan. Istodobno, to potiče spekulacije o tome kome je "namijenjen" taj posao. Dok neki insajderi tipuju na britanski Hunton&Williams, kojemu u Hrvatskoj ne ide loše s državnim projektima (npr. HEP), dio promatrača vjeruje da bi izbor ipak mogao biti - domaći.
Izvor: Poslovni dnevnik
Autor: Jadranka Dozan
Objavljeno: 19. 6. 2014.