Koncesija autocesta je nepovoljno rješenje za državu
(Referendum-autoceste.hr)
U četvrtak, 30. listopada u Hrvatskom kulturnom društvu “Napredak”održano je predavanje Mihaele Grubišić Šeba, dr. sc. oec. znanstvene suradnice i financijske analitičarke s Ekonomskog instituta u Zagrebu. Predavanje je još jednom prokazalo iz aspekta stručne ekonomske analize da je koncesija autocesta izrazito nepovoljno rješenje za državu.

Donosimo par ključnih zaključaka s izlaganja:
– pozitivan fiskalni učinak davanja autocesta u koncesiju je kratkoročan do maksimalno srednjoročan, dok je financijski učinak davanja autocesta u koncesiju za državu izrazito negativan.
– scenarij ostanka autocesta u državnom vlasništvu je održiv iako to Vlada negira.
– kreditno zaduženje HAC-a i ARZ-a iznosi 36,5 milijardi kuna, a 90 posto zaduženja dolazi na naplatu do 2020. godine pri čemu se postavlja pitanje zašto dajemo autoceste u koncesiju do 2059. godine za iznos od 22,4 milijarde kuna?
– Vlada je HAC-u i ARZ-u oduzela model trošarina na gorivo kojim se mogu otplaćivati dugovi.
– u 2014. godini, kad rata kredita iznosi 5 milijardi i 300 milijuna kuna, Vlada HAC-u i ARZ-u oduzima ¾ iznosa od trošarina. Dakle, Vlada oduzima trošarinu za gorivo predviđenu za otplatu duga u godini kada stiže najveći iznos za otplatu duga i to koristi za izliku da je stanje otplate dugova neizdrživo!
– oslobođenjem trošarine od goriva uz refinanciranje duga država bi kroz period koncesije uprihodila 63 milijarde kuna, što bi joj bilo više no dovoljno da pokrije sva kreditna zaduženja HAC-a i ARZ-a