Gradonačelnik Zadra kaže i da razmišlja o podizanju kaznene prijave protiv Mijata Stanića, predsjednika Nezavisnog cestarskog sindikata. U više navrata je Stanić kazao da se korupcijske afere u HAC-u nisu mogle događati bez Kalmetinog znanja.

"Taj sindikalist me u prošloj kampanji ovdje u Zadru blatio svaki dan. Ne znam tko ga je doveo u Zadar, ali blatio me svaki dan kampanje. Razmislit ću o tome da protiv njega zbog toga podignem prijavu", kaže Kalmeta.

Stanić: Znao sam da će Kalmeta reći da ništa ne zna

"Ne čudim se, jučer sam na Facebooku napisao da će Kalmeta reći da ništa ne zna", rekao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata komentirajući novu aferu koja potresa HAC, a vezano uz izvlačenje novca iz te državne tvrtke dok je ministar prometa bio Božidar Kalmeta.

"Kalmeta nikada ništa nije znao što se događa u njegovom Ministarstvu, a ostao je tamo dva mandata. Mislim da ćemo vidjeti što je Kalmeta znao kad istražitelji ozbiljno uđu u ovaj predmet i kada prođe saslušanje Josipa Sapunara i kada on da svoj iskaz. Ja sam i dalje uvjeren da će ga u tom iskazu naći. Jer, bio sam unutra, bio sam član Nadzornog odbora, znam kako je sve funkcioniralo i znam da je Josip Sapunar čovjek koji nema niti poslovni, niti politički identitet bez Zdravka Livakovića i Božidara Kalmete", poručio je Stanić.

Često ga se prozivalo, ali nikad nije odgovarao

Na isti se način Kalmeta od afera u HAC-u branio i kad je bio ministar; tvrdio je da to s njim nema apsolutno nikakve veze. A afera u Kalmetinom resoru nikad nije nedostajalo - od najskuplje brze ceste u Hrvatskoj, popularno prozvane "Kalmetina", koja je navodno preplaćena čak 300 milijuna kuna, do famozne dionice Ravča - Ploče, koja je zbog promjene trase poskupjela za čak 529 milijuna kuna.

To je međutim tek vrh ledenog brijega afera u HAC-u, zbog kojih su brojni bivši rukovoditelji ove firme u nekom trenutku čamili u pritvoru. Istovremeno Kalmeta je, barem što se tiče nadležnih institucija na koje se voli pozivati, u čitavoj priči ostao čist, iako je bio ne samo resorni ministar već i jedini član skupštine Hrvatskih autocesta.

Index je kroz godine izvještavao o čitavom nizu afera u Kalmetinom resoru. Bilo je tu uhljebljivanja podobnih kadrova, zapošljavanja preko plavih kuverti, fantomskih zaposlenika koje na radnom mjestu nitko nikad nije vidio, izvlačenja novca iz HAC-a preko sumnjivih aneksa ugovora... Iako su neke istrage u HAC-u pokrenute nakon što je Ivo Sanader otišao s vlasti, sudski epilog ove afere tek trebaju dočekati.

Sankcijama za kriminal u resoru za koji je bio odgovoran Kalmeta je najbliže došao kada je bivša premijerka Jadranka Kosor najavila da će ga smijeniti. Pokazalo se, međutim, da je Kalmeta u HDZ-u ipak ima previše utjecaja. Već dan kasnije Kosorica je odustala od te najave, te je ministar prometa u miru dočekao kraj svog mandata. Nedugo nakon toga Kalmeta se stavio u službu novog šefa HDZ-a Tomislava Karamarka, te još jednom potvrdio politički utjecaj glatkom pobjedom na lokalnim izborima u Zadru.
 
 
Izvor: Index.hr
Piše: J.C., Media servis
Foto: Index
Objavljeno: 21. 10. 2013.
 
Hrvatsku je zahvatila epidemija amnezije.
 
Gle ovoga bisera: ništa ne zna, ali je mogao obavljati funkciju ministra.
 
Sada se priča ponavlja. Nadan Vidošević nije znao ama baš ništa o svojim suradnicima i njihovim radnjama. A lova je isparila.
 
Cijela je država pokradena, a nitko ništa ne zna. Svi bi se posipali pepelom po glavi, pa nastavili dalje onako kako su i dosad radili.
 
E neće baš ići da može tako.....
 
Hoćemo li i dalje plaćati kredite koje su oni strpali u svoje džepove? I ostati u dužničkome ropstvu.
Mislim da sazrijeva vrijeme da se prestanu vraćati pokradeni krediti. Treba napraviti reviziju. Nisu u svemu tome ni banke baš neka nevinašca. Neka i one počnu plaćati svoje dugove.