Ispravak podataka o uvjetima koncesije za Bina-Istru
(Facebook/nedamonaseautoceste)
Situacija je gora nego što se činilo
Cestarina je za osobno vozilo na tunelu Učka na dan 30.11.1995. (neposredno prije koncesioniranja tunela) bila 7,50 kuna. Od 01.12.1995., kada koncesionar Bina-Istra stupa u posjed, cijena skače na 10 kuna. Šest mjeseci kasnije ona se penje na 20 kuna.

Od tada je cijena rasla jednu kunu godišnje, do današnjih 29 kuna. Koncesijskim ugovorom omogućeno je dizanje cijena za vrijednost troškova života i cijena u maloprodaji, kao i naplata cestarine na svim čvorovima (Vranja, Lupoglav, Cerovlje, Ivoli, Rogovići). Odobrenje tih cijena daje Vlada RH. Budući službeno ne prihvaća tako visoke cijene i naplatu cestarine na navedenim čvorovima, ista ta Vlada isporučuje novac na račun Bine Istre i to u godišnjem iznosu od oko prosječno 150 milijuna kuna! Bina uredno broji vozila na svim dionicama i množi s traženim cijenama, koje vlada službeno odbija, ali ih zato naknadno refundira. Do danas je cesta od Matulja (gdje počinje koncesija) pa do Pazina, nakon 19 godina koncesije, ostala ista kao na početku, odnosno od 1981. kada je tunel otvoren. Na ovoj je 45 kilometara dugoj relaciji, od naplate cestarine prosječno godišnje uprihodovano oko 80 milijuna kuna (uz godišnje troškove od približno 20 milijuna), čemu treba pribrojiti godišnju doznaku iz proračuna u prosječnom iznosu od oko 150 milijuna kuna. Kumulativno, za 19 godina dosadašnjeg trajanja koncesije zarada iznosi preko 4 milijarde kuna. Na dionici Pazin-Matulji nije napravljeno ništa za 19 godina. Vozimo od Matulja do Pazina iza šlepera (koji za Istru nemaju alternativnog pravca, preko Učke zabranjeno, preko Opatije zabranjeno) isto kao i prije 30 godina.
Koncesionar ne plaća PDV! Uplaćena koncesijska naknada za 19 godina iznosi 0 (nula ) kuna. Tko ne bi pristao na takvu koncesiju?
Koncesionar ne plaća PDV! Uplaćena koncesijska naknada za 19 godina iznosi 0 (nula ) kuna. Tko ne bi pristao na takvu koncesiju?
Objavljeno na Facebook stranici Inicijative Ne damo naše autoceste