Hrvatska zora: Priprema se najveće obezvrjeđenje hrvatskog nacionalnog poduhvata
(Hkv.hr)
Izgradnja jadransko-jonske autoceste, koja bi trebala povezati južnu sa zapadnom i središnjom Europom, bila je jedna od glavnih tema sastanka u Cavtatu, a bit će i u Berlinu. Autocesta koja je u hrvatskom dijelu došla do Ploča trebala bi se nastaviti preko Popova polja, Bosne i Hercegovine, a Dubrovnik bi se spajao priključkom. Od svih zemalja kojima bi 1100 kilometara dug koridor prolazio Hrvatska je dosad izgradila najviše.

Izgradnja Jadransko-jonske autoceste za hrvatsku bi Dalmatinu značilo više prometa i samim time više prihoda. Povezao bi se napokon s ostatkom zemlje i jug Hrvatske.
Premijer Milanović i ministar prometa Hajdaš Dončić rade suprotno interesu hrvatskog naroda i hrvatske države, a ponajmanje u interesu struke. Kada daju izjave poput ministra: " Gotovo je nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij. "Tom izjavom dali su do znanja da nemaju znanja, a još manje političke volje da rade u hrvatskom interesu.

Premijeru Milanoviću bilo bi pametnije da traži tehničku pomoć Europske unije za reprogram kredita i spašava Hrvatske autoceste, a ne da u inozemstvu izgovara i progovara besmislice o izgradnji novih kilometara na uštrb građana Republike Hrvatske. Ponovna najava premijera Milanovića o monetizaciji autocesta je preljevanje iz šupljeg u prazno.
Vlada i predsjednik Josipović
Predsjednik se oglasio čim se netko drznuo napisati da je „čudno" autoceste izgraditi i održavati, i nakon toga ih prepustiti nekome za otprilike polovicu uloženih sredstava. Naravno da takve glasove treba ušutkati, i takve argumente, tj. činjenice, sakriti od očiju Hrvata, a činjenice i brojke su sljedeće:
Prosudbena računica će nas dovesti do podataka koji se naravno ne prezentiraju javnosti, dakako, jer se sprema najveće obezvrjeđenje hrvatskog nacionalnog poduhvata izgradnje nacionalnih autocesta - u rekordno kratkom vremenu. Republika Hrvatska je uložila odnosno njen narod u izgradnju 5,5 milijardi eura i oko 0,5 milijarde eura na održavanje do sada, znači:
5,5 milijardi eura uloženo / koncesija za 2.5 –3 milijarde eura
Izgradili smo ih, održavamo ih i sada ih prepuštamo na „upravljanje"za iznos novaca za koji nije jasno u kakvom modelu i uz kakve pretpostavke(uvjete) je izračunat, jer smo valjda nesposobni i nekompetentni sami upravljati svojom imovinom. Ukoliko bi se dalo u koncesiju za 3 mlijarde eura, u startu smo u minusu 11 milijardi kuna.
Astronomski skupa gradnja

Kako je u cestogradnji je u zadnjih 12 godina zamračeno ili ukradeno oko milijardu eura, to najbolje pokazuje podatak da je dionica A3 Zagreb-Lipovac plaćen 4.838.417,00 kn/km dok je Vc koridor Beli Manastir-Granica BiH,dionica sa istom konfiguracijom terena i tehničkim karakteristikama par godina kasnije plaćena 10 puta više ili 50.120.573,00 kn/km. Sramota! Također dionica Dugopolje – Ploče nestvarnih 82.093.691,00 kn/km.
Koncesija autocesta dovela bi do niza negativnih mjera na uštrb svih:
• Poskupljenje cestarine (procjena do 20 %)
• Smanjen standard održavanja (bit će doveden na minimalnu razinu čime će biti ugrožena sigurnost cestovnog prometa)
• Otpuštanje zaposlenika HAC-a (procjena 30 % - u fazama)
• Negativan efekt za državne i županijske ceste jer će se izbjegavati vožnja skupim autocestama, te će opterećenje državnih cesta biti ogromno, trebat će još više novaca za njihovo održavanje koje država ionako nema, a te će ceste biti nesigurne s obzirom na njihovo opterećenje i intezitet prometa, tako da će dolaziti do povećanog broja prometnih nezgoda
• Negativan efekt u turizmu, jer će turisti izbjegavati skupe autoceste kao npr. u Sloveniji (60% turista kod nas dolazi cestovnim putem, 40 % ostalim vidovima prometa, 22% zračnim putem, 5 % željeznički promet, 13 % pomorski i unutarnji plovni putovi)- znači manje turista i manji prihodi
Dakle autoceste koje su se godinama mukotrpno gradile i skupo platile, ne samo da bi se brzopleto i olako dale u koncesiju bez transparentne računice isplativosti i nacionalne opravdanosti takvog poteza već bi vjerovatno u budućnosti imale i dalekosežni negativan utjecaj na državne prihode.
Hrvatska zora nudi Vladi Republike Hrvatske model za spas autocesta:
2. prestankom zapošljavanja po političkom ključu
3. smanjiti plaće svima (selektivno)
4. smanjiti broj zaposlenih (selektivno)
5. od MMF-a zatražiti tehničku (pomoć u koncipiranju reformi) i financijsku potporu (5-10 mlrd. € kredita) uz nisku kamatu-te reprogramirati skupe HAC ove kredite, i druge skupe kredite, uz naravno obvezu provođenja reformi koje ionako svi vanjski čimbenici traže.