Evo što piše u Nacrtu ugovora za monetizaciju autocesta: Nabrojani uvjeti
(Dnevnik.hr)
Vlada monetizaciju vidi kao ključnu za obuzdavanje javnog duga, a sindikati idući mjesec kreću u prikupljanje potpisa za referendum protiv projekta.

Monetizacija tj. davanje autocesta u najam ulazi u završnu fazu. Ministarstvo prometa izradilo je Nacrt ugovora u kojima su pobrojani uvjeti pod kojima će autoceste u privatne ruke. Zainteresiranim investitorima bit će poslan do kraja tjedna, a Dnevnik Nove TV doznao je što u njemu piše:
Monetizaciju autocesta u Vladi smatraju ključnom za obuzdavanje javnog duga. A sindikati idući mjesec idu u prikupljanje potpisa za referendum protiv projekta. Kažu - nisu dovoljno ispitane alternative.

HDZ je protiv monetizacije i podržat će takav referendum. Drže je paravanom za prikrivanje neuspjeha vladine gospodarske politike.
'Mi ćemo za godinu, godinu i pol dana, nakon što uprihodimo tih 20 milijardi kuna, a ne mijenjajući politiku Vlade, ne provodeći reforme, ploveći ovakvim kursom - doći na iste pozicije. A ostat ćemo bez autocesta', izjavio je Oleg Butković (HDZ).
'Kako to da strancima upravljanje autocestama može biti profitabino, a Hrvatskoj ne?'
Bankarski analitičari vjeruju da monetizacija može pomoći u oporavku državnih financija. 'Monetizacija autocesta je jedan od većih testova za državu, što misli po pitanju restrukturiranja državnih firmi. Tako da će strani investitori sigurno tu operaciju budno pratiti i njezin konačni ishod će se reflektirati na cijenu zaduživanja države', rekao je za Dnevnik Nove TV Hrvoje Stojić.
Imena zainteresiranih investitora znat će se za otprilike 45 dana kada istječe rok za davanje neobvezujućih ponuda.
Vlada je odustajala od mnogih reformi i projekata, ali od ovoga ne odustaje. Zašto?
Ovo nije pitanje hoćeš-nećeš. Ovo će se morati napraviti. EU je upozorila Vladu - posljednje jamstvo koje ste dali prije desetak dana je zadnje i više ne možete davati jamstvo u u ime hrvatskih autocesta. U pitanju je bilo 800 milijuna eura.
Hrvatska, to jest Vlada više ne može davati jamstva za kredite cestarskih tvrtki koje praktički ne mogu iz svog prometa se financirati i vraćati kredite.