Drava je usporila radove na mostu, no kašnjenja neće biti
(Glas Slavonije)
SLAVONSKO-BARANJSKI DIO AUTOCESTE OVISI O GRADNJI U BIH
Dionica most Drava - Beli Manastir vjerojatno će se graditi u profilu državne ceste

I dalje se ne zna precizno kada će biti završena autocesta A5 (u sklopu europskog koridora 5C) kroz Slavoniju i Baranju.
U tijeku je gradnja mosta preko rijeke Drave, a riječ je o najznačajnijem objektu dionice Beli Manastir - Osijek. Njegova je duljina 2485 metara, a pristupni mostovi preko lijeve i desne inundacije Drave, duljine 2065 metara, bit će dva odvojena mosta raspona 35 metara. U sklopu gradnje izvest će se i radovi na regulaciji Drave (u duljini od tri kilometra), rijeke Vučice i mosta preko Vučice.
Na baranjskoj strani dovršeni su bušeni piloti za temelje stupišta, naglavnice pilota, stupova i kapitela te poprečni nosači, kao i izrada AB kolničkih ploča na pristupnom vijaduktu. Radi se odvodnja, betonske staze i rubni vijenci, postavlja hidroizolacija, traju asfalterski radovi te radovi na postavljanju dilatacijskih naprava i ograde. U ovješenom dijelu dovršena je gradnja obaju pilona, a izrađuje se čelična rasponska kostrukcija. Na gradilištu je dovršeno okrupnjavanje konstrukcije (35 čeličnih segmenata) i traju pripreme za naguravanje čelične konstrukcije u završnih 50 metara. Slijedi spuštanje mosta na projektirani položaj, betoniranje kolničke ploče, postavljanje zatege te preostalog gornjeg ustroja. Na slavonskoj su strani preostali asfalterski radovi, a radovi se trenutačno izvode otežano zbog izlijevanja Drave. Ugovorna vrijednost cjelokupnih radova je oko 950 milijuna kuna (bez PDV-a), a planirani rok završetka druga polovina 2015. godine.
U tijeku su i radovi na dionici Sredanci - granica BiH, duljine 3,5 km (izuzev mosta preko rijeke Save), koji trebaju biti gotovi do kraja 2014., uz povoljne hidrološke uvjete. Natječaj za gradnju mosta preko Save je poništen te je u tijeku definiranje dokumentacije za novo nadmetanje, a rok za izgradnju je 24 mjeseca nakon uvođenja u posao.
- Činjenica je da bez cjelovito izgrađenog koridora, ponajprije izgradnje u BiH, nije nužna izgradnja autoceste A5 u punom profilu. To ne znači da će se odustati od povezivanja Slavonije i Baranje, nego se razmatraju mogućnosti izgradnje, primjerice, dionice most Drava - Beli Manastir u profilu državne ceste. Poddionica čvor Osijek - most Drava radit će se u punom profilu, a financiranje je osigurano iz kredita EBRD-a - kažu u HAC-u.
U tijeku je i javno nadmetanje za njezinu izgradnju, a otvaranje ponuda je 18. studenoga. Za nastavak izgradnje dionice granica Mađarske - Beli Manastir nužna je izrada elaborata usklađenja trasa autocesta u RH i Mađarskoj, a uskladit će se i planirani završetak radova s mađarskom dionicom Pečuh – granica RH. A tek nakon dovršetka cijelog koridora 5C Slavonika će biti u punoj funkciji. U HAC-u kažu da je trenutačno promatraju u sklopu autoceste A3 te smatraju da ostvaruje planirani promet u tom segmentu.