Kazao je, čak štoviše, da će potencijalnim koncesionarima već između 15. i 20. rujna poslati ugovor o koncesiji te da imaju 45-60 dana da stave svoje prijedloge. Nakon toga će ih radno povjerenstvo zvati na individualne razgovore, kako bi se komercijalni dio mogao završiti do veljače, kazao je ministar Hajdaš-Dončić.

Prodaja svih strateških tvrtki zaudara na korupciju i veleizdaju

Tko je tu lud, odnosno tko razuman žuri s prodajom nečega čemu će vrijednost itekako porasti, za čije interese radi, u stvari, ministar Hajdaš-Dončić i cijela Hrvatska vlada, zbog čega privatizacija gotovo svih strateških hrvatski tvrtki strahovito zaudara na korupciju i veleizdaju (INA, Pliva, Imnološki zavod, HAC….) te što bi Hrvatska dobila, a što izgubila davanjem autocesta u koncesiju, upitali smo dr. Ivana Miloša, uglednog prometnog stručnjaka i člana Strateškog projektnog tima Europske Komisije za povezivanje s Bliskim, Srednjim i Dalekim istokom.

A on se, baš kao i svi koji se Vladinim spinovima ne daju obmanuti, čudi nevjerojatnoj količini destukcije, veleizdaje i mazohizma sadržanoj u skandaloznoj odluci o hitnoj monetizaciji autocesta.

Monetizacijom autocesta blokirat će razvoj Hrvatske

- U Rijeci je počela gradnja velikog kontejnerskog terminala koji će imati 1,5 milijuna kontejnera i kada to bude u funkciji, sadašnje autoceste bit će cijele godine maksimanlno opterećene, što znači da je u takvoj situaciji suludo prodavati autoceste, odnosno davati ih u koncesiju. Svima je poznato da su javne prometnice opće dobro, a ne komercijalna stvar, što znači da bi prodaja autocesta bila protuustavni i protunarodni čin. A to što u Vladi govore da ceste moraju dati u koncesiju kako bi zakrpali dug zemlje, to je najobičniji spin. Jer izgradnja i stavljanje u funkciju 1,5 milijuna kontejnera u Rijeci jednokratno bi Hrvatskoj donijela veću dobit od davanje autocesta u koncesiju na dug vremenski period. Ne govore, dakle, istinu kada kažu da nemaju izbora. No, da je u pitanu najobičniji spin, odnosno djelatnost na štetu Hrvatske, postalo mi je jasno u trenutku kada su me prije više godina uvjeravali da Rijeka treba odustati od svoje luke, te da treba postati tek nautički centar, što je najobičnija glupost – podvlači dr. Miloš, pa ističe da bi monetizacijom autocesta Hrvatska vlada de facto blokirala gospodarski razvoj Hrvatske.

Odličan geostrateški položaj postaje hrvatsko prokletstvo

- Davanjem cesta u koncesiju kontejnerski terminal u Rijeci mogao bi postati neisplativ, što znači da sami sebe zakopavamo. To je zločin protiv interesa naroda, zločin koji se ne može okaraktereizirati drugačije nego kao veleizdaja! No, gradnja terminala i prometne infrastrukture prema Bliskom istoku strateški je interes Europske Unije, a ne samo Hrvatske. Valja ponoviti da se Hrvatska nalazi na važnom geostrateškom i geoprometnom položaju te bi zbog te pozicije mogla živjeti samo od pozicione rente. No, naše vlade tu činjenicu ne žele iskoristiti, zbog čega mnogi s razlogom postavljaju pitanje za čije interesu oni u stvari vladaju. Iz svega je očito da netko drugi vlada Hrvatskom dok su premijer i ministri najobičniji marionete. Hrvatskom, po svemu sudeći, vladaju oni koji se žele dokopati zlata vrijednog geostrateškog položaja – dodaje dr. Miloš, koji je aktualnu hrvatsku poziciju usporedio s pozicijom arapskih zemalja kojima su nafta i plin donijeli, čini se, samo nesreću.

Arapima je nafta donijela ratove, nama položaj pljačku i korupciju

- Nama se, baš kao i njima, odličan geostrateški i geoprometni položaj obija o glavu. Umjesto koristi, donio nam je samo probleme. I ovdje se, očito, provodi politika pod egidom: Zavadi pa vladaj, baš kao i u arapskom svijetu. Zato posljednjih nekoliko hrvatskih vlada i vladaju u korist naše štete. Monetizacijom autocesta ubijaju vola od deset tona zbog šnicle od deset dekagrama, baš kao što su to svojedobno učinili i s prodajom T-HT-a. I tada su govorili da se HT mora prodati zbog pokrivanja duga, premda je vrlo brzo postalo jasno da je u samo godinu dana novi vlasnik zaradio više profita nego što je platio za tvrtku – podsjeća ugledni stručnjak.

Dva njemačka ministra na sastanku o povezivanju Europe

Ivan Miloš potom zaključuje da je Europska Unija, na svu sreću, odlučila provesti strategiju prometnog povezivanja Europe s Bliskim i Srednjim te Dalekim istokom kroz Hrvatsku, što znači da taj projekt neće stati unatoč moguem ‘povlačenju kočnica’ od strane hrvatskih dužnosnika.

- Podnijeli smo elaborat Europskoj Komisiji na sastannku na kojem su bila prisutna dva ministra njemačke Vlade, dok se niti jedan hrvatski ministar nije pojavio. Uvidjevši da je ovo doista isplativ projekt, Nijemci su i inicirali gradnju željezničke i cestovne infrastrukture. Svjesni su da je to najbrži put do Bliskog, Srednjeg i Dalekog istoka, što je i njima u interesu, a zbog čega bi i Hrvatska trebala imati velike koristi. Ako domaći ‘kočničari’ ne uspiju pokvariti i ovu veliku i vrijednu inicijativu – zaključuje dr. Ivan Miloš.
 
 
Izvor: Hrvatski dom
Autor: Damir Kramarić
Objavljeno: 26. 8. 2014.