Dr. Miloš upozorava na veleizdaju: Vlada ne smije prodati autoceste kada postaju vrijednije od zlata!
(Hrvatski dom)
OBMANA POROBLJIVAČA HRVATSKE
U trenutku kada zbog čvrste nakane Europske Unije i Angele Merkel o gradnji jadransko-jonske autoceste čak i laicima postaje jasno da će Hrvatske autoceste za nekoliko godina postati daleko vrijednije i isplativije nego što su danas, ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić ovih je dana najavio da, unatoč svemu, Hrvatska ne odustaje od hitne monetizacije (čitaj prodaje!) Hrvatskih autocesta?!
Kazao je, čak štoviše, da će potencijalnim koncesionarima već između 15. i 20. rujna poslati ugovor o koncesiji te da imaju 45-60 dana da stave svoje prijedloge. Nakon toga će ih radno povjerenstvo zvati na individualne razgovore, kako bi se komercijalni dio mogao završiti do veljače, kazao je ministar Hajdaš-Dončić.
Prodaja svih strateških tvrtki zaudara na korupciju i veleizdaju
Tko je tu lud, odnosno tko razuman žuri s prodajom nečega čemu će vrijednost itekako porasti, za čije interese radi, u stvari, ministar Hajdaš-Dončić i cijela Hrvatska vlada, zbog čega privatizacija gotovo svih strateških hrvatski tvrtki strahovito zaudara na korupciju i veleizdaju (INA, Pliva, Imnološki zavod, HAC….) te što bi Hrvatska dobila, a što izgubila davanjem autocesta u koncesiju, upitali smo dr. Ivana Miloša, uglednog prometnog stručnjaka i člana Strateškog projektnog tima Europske Komisije za povezivanje s Bliskim, Srednjim i Dalekim istokom.
A on se, baš kao i svi koji se Vladinim spinovima ne daju obmanuti, čudi nevjerojatnoj količini destukcije, veleizdaje i mazohizma sadržanoj u skandaloznoj odluci o hitnoj monetizaciji autocesta.
Monetizacijom autocesta blokirat će razvoj Hrvatske
- U Rijeci je počela gradnja velikog kontejnerskog terminala koji će imati 1,5 milijuna kontejnera i kada to bude u funkciji, sadašnje autoceste bit će cijele godine maksimanlno opterećene, što znači da je u takvoj situaciji suludo prodavati autoceste, odnosno davati ih u koncesiju. Svima je poznato da su javne prometnice opće dobro, a ne komercijalna stvar, što znači da bi prodaja autocesta bila protuustavni i protunarodni čin. A to što u Vladi govore da ceste moraju dati u koncesiju kako bi zakrpali dug zemlje, to je najobičniji spin. Jer izgradnja i stavljanje u funkciju 1,5 milijuna kontejnera u Rijeci jednokratno bi Hrvatskoj donijela veću dobit od davanje autocesta u koncesiju na dug vremenski period. Ne govore, dakle, istinu kada kažu da nemaju izbora. No, da je u pitanu najobičniji spin, odnosno djelatnost na štetu Hrvatske, postalo mi je jasno u trenutku kada su me prije više godina uvjeravali da Rijeka treba odustati od svoje luke, te da treba postati tek nautički centar, što je najobičnija glupost – podvlači dr. Miloš, pa ističe da bi monetizacijom autocesta Hrvatska vlada de facto blokirala gospodarski razvoj Hrvatske.
Odličan geostrateški položaj postaje hrvatsko prokletstvo
- Davanjem cesta u koncesiju kontejnerski terminal u Rijeci mogao bi postati neisplativ, što znači da sami sebe zakopavamo. To je zločin protiv interesa naroda, zločin koji se ne može okaraktereizirati drugačije nego kao veleizdaja! No, gradnja terminala i prometne infrastrukture prema Bliskom istoku strateški je interes Europske Unije, a ne samo Hrvatske. Valja ponoviti da se Hrvatska nalazi na važnom geostrateškom i geoprometnom položaju te bi zbog te pozicije mogla živjeti samo od pozicione rente. No, naše vlade tu činjenicu ne žele iskoristiti, zbog čega mnogi s razlogom postavljaju pitanje za čije interesu oni u stvari vladaju. Iz svega je očito da netko drugi vlada Hrvatskom dok su premijer i ministri najobičniji marionete. Hrvatskom, po svemu sudeći, vladaju oni koji se žele dokopati zlata vrijednog geostrateškog položaja – dodaje dr. Miloš, koji je aktualnu hrvatsku poziciju usporedio s pozicijom arapskih zemalja kojima su nafta i plin donijeli, čini se, samo nesreću.
Arapima je nafta donijela ratove, nama položaj pljačku i korupciju
- Nama se, baš kao i njima, odličan geostrateški i geoprometni položaj obija o glavu. Umjesto koristi, donio nam je samo probleme. I ovdje se, očito, provodi politika pod egidom: Zavadi pa vladaj, baš kao i u arapskom svijetu. Zato posljednjih nekoliko hrvatskih vlada i vladaju u korist naše štete. Monetizacijom autocesta ubijaju vola od deset tona zbog šnicle od deset dekagrama, baš kao što su to svojedobno učinili i s prodajom T-HT-a. I tada su govorili da se HT mora prodati zbog pokrivanja duga, premda je vrlo brzo postalo jasno da je u samo godinu dana novi vlasnik zaradio više profita nego što je platio za tvrtku – podsjeća ugledni stručnjak.
Dva njemačka ministra na sastanku o povezivanju Europe
Ivan Miloš potom zaključuje da je Europska Unija, na svu sreću, odlučila provesti strategiju prometnog povezivanja Europe s Bliskim i Srednjim te Dalekim istokom kroz Hrvatsku, što znači da taj projekt neće stati unatoč moguem ‘povlačenju kočnica’ od strane hrvatskih dužnosnika.