Davanje autocesta u koncesiju nije zakonito
(Direktno.hr)
NERIJEŠENI IMOVINSKI ODNOSI
Dodatnim zakonom može se propisati da se imovinskopravni odnosi mogu riješiti prije sklapanja ugovora o koncesiji što se u ovom slučaju nije dogodilo

Vlada Republike Hrvatske je u listopadu prošle godine pokrenula postupak davanja autocesta u koncesiju.
Tim činom vladajući su prekršili Zakon o koncesijama jer se u šestom stavku osmog članka propisuje da je davatelj koncesije, u ovom slučaju Republika Hrvatska, dužan prije pokretanja postupka davanja koncesije razriješiti imovinskopravne odnose nad nekretninom koja se daje u koncesiju. U posebnim okolnostima je moguće dodatnim zakonom propisati da se imovinskopravni odnosi mogu razriješiti prije sklapanja ugovora o koncesiji, ali takav zakon nije donesen.
Između ostalog, nedavno je otkriveno i da RH nije vlasnik oko 300 kilometara autocesta te su u tijeku sudski postupci protiv države gdje se privatne osobe spore oko vlasništva nad zemljom na kojoj su autoceste izgrađene.
Iz resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture tvrde da cijela priča nema smisla, jer je riječ o autocesti koja je već u upotrebi, pa se Zakon stoga, na njih ne odnosi. Peđa Grbin je, s druge strane, rekao kako se Zakon o koncesijama svakako primjenjuje, ukoliko nema nijednog propisa koji bi isključivao njegovu primjenu.
O evidentnom kršenju zakona svoje Vlade čeka se očitovanje premijera Zorana Milanovića. Njegova bivša ministrica Mirela Holy mu je 24. rujna iz Sabora uputila pitanje:"Odnosi li se odredba iz članka 8. stavka 6. Zakona o koncesijama na započeti postupak monetizacije HAC-a i ARZ-a?".
"Na upit Ministarstvu prometa o ovome, dopisom je odgovoreno da se spomenuta odredba Zakona ne odnosi na koncesije objekata koje su već izgrađene no pregledom svih odredaba Zakona nije pronađena iznimka u tom smislu", navodi Holy u pitanju postavljenom Milanoviću.
"Ako je nezakonito treba vidjeti kako su uopće dobili dozvole, iako i da su svi papiri čisti to je za mene glupa akcija. Fali 200 kilometara autoceste da se Istambul spoji s Europom. U tom slučaju bi to bilo lakše i onda bi autoceste bile profitabilnije i koncesijska naknada veća. Ovo sada s autocestom koja dolazi do Ploča je kao da prodajete polu proizvod."