Monetizacija bi trebala biti završena do kraja ove, a najkasnije u veljači iduće godine kada se očekuje i jednokratna isplata, doznaje se u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Zainteresiranima za monetizaciju bit će ponuđen nacrt koncesijskog ugovora koji će biti gotov u rujnu na koji trebaju dati obvezujuće ponude u roku od 45 dana. Nakon toga se ulazi u pregovore u kojima se nastoje postići što bolji uvjeti i odabrati najpovoljniji ponuditelji. Ministarstvo tvrdi da se javilo više od troje zainteresiranih.

Sindikati pak ne odustaju od prikupljanja potpisa za referendum protiv monetizacije. Potpise će prikupljati od 10. listopada, rekao je Media servisu šef cestarskog sindikata Mijat Stanić, uvjeren u uspjeh. “Vlada čini svoje, mi svoje. Nismo zakasnili, imat ćemo dovoljno vremena. Sve ankete koje smo dosad radili pokazivale su da je od 60 do 72 posto građana protiv davanja autocesta u koncesiju pa ne sumnjamo da ćemo uspjeti u ovoj akciji”, rekao je Stanić. Akciju prikupljanja potpisa počet će u suradnji s udrugama civilnog društva, a Stanić još jednom upozorava kako je Vladina monetizacija zapravo čista podvala: “Vlada najavljuje kako će monetizirati dug autocesta kroz davanje autocesta pod koncesiju, no dug se na taj način ne može monetizirati u potpunost, jer ne možemo dobiti onoliko sredstava koliko smo dužni, a to je 30 milijardi kuna. Prema najboljim procjenama moguće je dobiti 22 milijarde kuna, a ostatak duga bi građani vraćali iz proračuna”, smatra Stanić.
 
1024
 
kilometara autocesta dalo bi se u koncesiju na 30 do 50 godina, uz jednokratnu naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije
 
 
Izvor: Glas Slavonije
Autor: MS/D.Pav.
Objavljeno: 20. 8. 2014.