59 najskupljih kilometara
(AUTO START za studeni 2014.)
Autocesta Zaprešić – Macelj
Austrijanci s 51 posto udjela u vlasništvu imaju pravo odlučivanja i donošenja štrateških odluka iako i RH raspolaže sa 49 posto dionica

Nastavak na članak Najskuplja autocesta u Europi i članak 0 kuna od koncesije
Autocesta Zagreb-Macelj dio je autocestovne mreže RH i nalazi se u Europskom prometnom koridoru Xa, dio je i Pyhrnske autoceste (Nurnberg-Graz-Maribor, Zagreb...).
UNUTAR MREŽE europskih cesta nosi oznaku E 59, a u mreži hrvatskih autocesta oznaku A2. Duga je 59,2 km, počinje čvorom Jankomir, a završava u Maclju, na međunarodnom graničnom prijelazu prema Sloveniji. Uspostavljen je zatvoreni sustav naplate cestarine s dvije čeone naplate i četiri naplatne postaje u čvorovima autoceste. Veći dio autoceste, od Zagreba do Krapine, izgrađen je prije 1997. - 17 km dionice Zaprešić-Zabok 1991., a 1996. dionica Zabok-Krapina (Velika Ves), duga 16,2 km. Dionica Krapina-Macelj puštena je u promet u svibnju 2007.
JOS NEMA PUNOG PROFILA
Na dionici autoceste Zagreb-Macelj nedostaje nekoliko kilometara punog profila. Probijanje dva tunela i tri viadukta za sada je neisplativo
Odlukom Vlade Hrvatske od 27. ožujka 2003. godine osnovano je Društvo Autocesta Zagreb-Macelj d.o.o. za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje autoceste. Ugovorom o koncesiji od 11. srpnja te godine, između RH i Društva kao koncesionara, Društvo je steklo ekskluzivno pravo nad razvojem, projektiranjem, financiranjem, građenjem, upravljanjem i održavanjem autoceste i svih pratećih objekata, postojeće autoceste i postojećih pratećih objekata u trajanju od 28 godina - do 2032. godine.
UGOVOROM O upravljanju i održavanju od 29. lipnja 2004., Autocesta Zagreb-Macelj d.o.o. povjerila je upravljanje autocestom Društvu Egis Road Operation Croatia d.o.o. Ono je tvrtka kći francuske EGIS ROAD OPERATION SA, koja pripada GROUPE EGIS-u. Ubrzo je djelomično privatizirano po modelu javno-privatnoga partnerstva u kojem RH ima 49, a Pyhrn Concession Holding GmbH 51 posto udjela. Temeljni kapital pri osnivanju Društva iznosio je 60 milijuna, a nakon refinanciranja 2008. godine smanjen na 12 milijuna eura. Trenutno zapošljava oko 140 djelatnika.
Izvor: AUTO START za studeni 2014.
Pišu: Željko Miličević, Igor Stažić
Foto: Zoran Majcan/Pixell
Objavljeno: studeni 2014.