idi
 
 
      Kolekt. ug. 2011. I. dio
      Kolekt. ug. 2011. II. dio
      I. dodatak KU 2011.
      II. dodatak KU 2011.
      III dodatak KU 2011.
      Tumačenje KU 2011. (I)
      IV dodatak KU 2011.
 
 
      Kolektivni ugovor 2. dio
 
 
      Stav Sindikata
      Apartmani Duga uvala
 
 
 
 
      2007. g.
      2008. g.
      2009. g.
      Rujan 2009. g.
 
 
 
 
 
 
 
 

Večernji list  Večernji list
 
Autor: Slavica VUKOVIĆ
Objavljeno: 21.08.2007
 
AUTOCESTE Obveznici PDV-a na naplatnim kućicama ne mogu dobiti račun za odbijanje poreza
 
HAC komplicira s R1 računom
 
Naplata cestarine
 
Popularni R1 račun, zahvaljujući kojemu obveznicima poreza na dodanu vrijednost odbijaju plaćeni porez, ne može se dobiti na naplatnim kućicama Hrvatskih autocesta. Tako vozači na omiljenoj A1 od Splita do Zagreba na naplatnim kućicama u Lučkom bez problema mogu dobiti R1 jer im ga izdaje tvrtka Autocesta Rijeka Zagreb.

Međutim, u suprotnom smjeru, kao i na svim naplatnim kućicama HAC-a, nije uopće jednostavno doći do R1 računa. Zašto se R1, koji izdaje i svaka benzinska postaja, ne može dobiti i na naplatnim kućicama HAC-a, pitali smo u uredu glasnogovornice.

HAC od 2002. godine izdaje R-1 račun u upravi sektora za naplatu cestarine na način da korisnik prethodno vrati original izdanih računa s naplatnih postaja napisali su nam. Kažu kako ta procedura uključuje kontrolu ispravnosti gotovinskog računa na temelju kojih se izdaje R-1.

Uglavnom, opravdavaju se time što je račun izdan na naplatnom mjestu tiskan na nekvalitetnom papiru!
Tvrde da stvaraju minimalne tehničke uvjete kako bi R-1 izdavali na naplatnom mjestu, ali ne ulijeva optimizam tvrdnja da zbog ručnog upisivanja podataka (potrebno je dati ime firme, broj i adresu) to traje čak pet minuta dulje od izdavanja običnog računa.

U Lučkom to traje jednu minutu. Na koncu svoje korisnike HAC upućuje na pretplatu cestarine, kad R1 račun dobivaju prilikom plaćanja.

 
Jutarnji list Jutarnji list
 
Piše:Nikola Patković
Foto:Igor Sambolec/CROPIX
Datum objave 27.08.2007
 
Prva dionica Koridora dva mjeseca prije roka!

Radi se puno brže od predviđenog, jer je rok završetka 31. prosinca, a dionica će u promet biti puštena već početkom studenog, kažu u HAC-u
 
 
OSIJEK - Dvije godine protekle su od kada su traktore, kombajne i kola u slavonskim poljima zamijenili bageri i teški građevinski strojevi, a dva su mjeseca ostala do dana kada će kroz nekadašnja polja jezditi automobili, autobusi i kamioni putem koji će napokon i Osijek staviti na kartu hrvatskih gradova s neposrednim izlazom na autocestu.

Famozni Koridor 5c koji bi trebao spojiti Baltik i Jadran, na svojoj ruti kroz Hrvatsku prolazi upravo kroz Slavoniju i Baranju, a najvećim dijelom kroz Osječku županiju. Prije dvije godine počeli su prvi radovi gradnjom 160 milijuna kuna vrijednog nadvožnjaka dužine 670 metara preko željezničke pruge Vinkovci - Zagreb, koji je danas najveći reklamni adut Hrvatskih autocesta i čija se slika snimljena iz zraka može vidjeti na svim prometnim pravcima u Slavoniji.

Danas je dionica Sredanci - Đakovo ušla u završnu fazu radova i početkom studenog prvi vozači moći će se s đakovačke obilaznice spustiti na autocestu do Sredanaca, gdje će se potom spojiti na autocestu Zagreb - Županja.

- Radi se zapravo i brže od predviđenog, jer je rok završetka 31. prosinca ove godine, no mi smo praktički dva mjeseca ispred roka i dionica će u promet biti puštena početkom studenog.

U tijeku su radovi na završnim slojevima asfalta, ugradnji opreme, elektro instalacija itd., ali moramo priznati da smo u ovih godinu dana koliko traje gradnja same trase imali sreću s vremenom,- kaže izvršni direktor HAC-a za gradnju autoceste Boro Brnić. 

Dionica Sredanci - Đakovo dužine 23 km porezne obveznike stajala je 1,5 milijardu kuna, dok se vrijednost kompletne investicije kroz Hrvatsku u dužini od 87 km procjenjuje na oko 3,5 milijarde kuna, što je definitivno najveći i najskuplji cestovni projekt u ovom dijelu Hrvatske.

No, nepregledne kolone vozila, zastoji u prometu i brojne tragične prometne nesreće na državnim cestama koje s istoka vode ka autocesti Zagreb - Županja i više su nego dovoljan pokazatelj potrebe za isključivo slavonskom autocestom.

Za ovu je prigodu na natječajima angažiran konzorcij devet hrvatskih građevinskih tvrtki - Đuro Đaković, Vijadukt, Konstruktor, Cesta Varaždin, Strabag Hrvatska, Zagorje Tehnobeton, Ingra uz vodeće partnere Hidroelektru za trasu i Osijek Koteks za objekte.

- Objekti na trasi su praktički gotovi. Osim spomenutog nadvožnjaka preko pruge, sagrađeno je još deset nadvožnjaka koji spajaju naseljena mjesta, poljoprivredne parcele i lokalne ceste te deset prolaza ispod ceste - propusti za vodu i prolazi za divljač. Osim toga, sagrađeno je i 18 separatora te 7 laguna za vodu s kolnika koja će se pročišćena ispuštati u prirodu - kaže član uprave Osijek Koteksa Zoran Škorić.

Uz cestarinski prolaz, čija je gradnja također pri kraju, na dionici Sredanci - Đakovo u tijeku su radovi na gradnji PUO Andrijevci s obje strane te odmorišta.
 
20 kilometara paralelnih putova i cesta
Osim same autoceste, u sklopu projekta sagrađena je i mreža od 20 km paralelnih puteva za poljoprivrednike, a nakon završetka radova sve ceste koje su korištene za dovoz materijala moraju se sanirati i dovesti u prvobitno stanje. Inače, na dionici Sredanci - Đakovo potrošit će se 100 tisuća kubika betona i 250 tisuća tona asfalta. 

 
Večernji list  Večernji list
 
Datum objave: 19.08.2007
AutorŽ. Rački-Kristić, V. Kaselj, Z. Živković
 
Slavonska zemlja poskupjela 18 puta
 
RODNA GRUDA Slavonci profitirali prodajom zemljišta za koridor 5C i kanala Dunav-Sava
 
Dugoočekivana gradnja koridora 5C i kanala Dunav Sava u istočnoj Hrvatskoj konačno je počela puniti i slavonske džepove. Postupkom izvlaštenja zemljišta, za koje vlasnicima Hrvatske ceste i Hrvatske vode plaćaju 18 kuna po četvornom metru, malo je nezadovoljnih. Posebice zato što je, primjerice, u valpovačkom kraju cijena zemljišta bila tek kunu po kvadratu. Zbog gradnje je, dakle, skočila čak 18 puta!

Povoljna cijena
- Cijena je doista povoljna i na to se ne mogu požaliti kaže poljoprivrednik Jozo Ivić z Đakovačkih Selaca, koji je za potrebe gradnje koridora 5C prodao tri jutra zemlje. Za zemljište je dobio 300.000 kuna, odnosno, kaže, peterostruko više nego što je cijena najbolje zemlje u tom kraju.

Dobivenim novcem kupio sam traktor i oko tri jutra druge zemlje, livade i oranice, i to u pet parcela dodaje J. Ivić. Đakovački poljoprivrednik imao je ukupno 5,5 jutara zemlje, no ostatak zemljišta HAC nije zanimao.

- Presjekli su mi njivu i ostalo je 2,5 jutara u špicevima koje nisu htjeli otkupiti niti mi dati komad državne zemlje u zamjenu. Ona je sada nepristupačna i teška za obradu pa je uglavnom zarasla navodi Ivić koji se od zemlje, koja je u vlasništvu njegove obitelji već sedam generacija, teško oprostio. Iako je zadovoljan cijenom, nikad je ne bi prodao da nije morao. Tako je, dok su njegovi suseljani odmah potpisali ugovore, on potpisao tek prije godinu dana.

Stanovnici zadovoljni
Prodati pola jutra zemlje HAC-u uspjeli su Marija i Stjepan Mikec iz Josipovca kod Osijeka. Imali su ukupno tri i pol jutra zemlje u Petrijevcima, kojom će proći koridor na dionici Đakovo Osijek, no ostala tri HAC-u nisu bila zanimljiva.

- Svakako smo mislili prodati zemljište jer smo već u poznim godinama i nema je tko obrađivati. Što ćemo s ostala tri jutra, ne znamo. Ovime što smo dobili jako smo zadovoljni kaže Marija Mikec.

Ništa manje zadovoljni nisu ni u Babinoj Gredi u županjskom kraju, gdje je počelo izvlaštenje zemljišta za gradnju prvih 15 kilometara dugog i 250 metara širokog melioracijskog kanala Dunav Sava.

 
Poslovni dnevnik 
 
Datum objave: 28.08.2007
 
HAC: U dva mjeseca od cestarina 333,14 mil. kn
 
U srpnju je zabilježeno 4,46 milijuna vozila, a od 1. do 26. kolovoza ove godine više od 4,09 milijuna vozila
 
Hrvatske autoceste (HAC) tijekom dva najjača turistička mjeseca, u srpnju i kolovozu, na autocestama kojima upravljaju zabilježile su promet više od 8,5 milijuna vozila i prihod od cestarina od 333,14 milijuna kuna (bez PDV-a). U srpnju je, naime, na autocestama HAC-a zabilježeno 4,46 milijuna vozila i prihod od 175,1 milijun kuna, a u razdoblju od 1. do 26. kolovoza ove godine više od 4,09 milijuna vozila, dok je prihod od cestarina iznosio 158,03 milijuna kuna. HAC upravlja s najviše autocesta u Hrvatskoj, i to s autocestama Zagreb - Split - Šestanovac, Zagreb - Lipovac, Bregana - Zagreb, Zagreb - Goričan, Rupa - Rijeka - Žuta Lokva, te objektom Krčki most. Privremeni podaci tvrtke Autocesta Rijeka - Zagreb pokazuju da je tom autocestom u srpnju prošlo 3,14 milijuna vozila, a ostvaren je prihod od cestarina od 70,02 milijuna kuna, dok podaci za kolovoz pokazuju da je promet vozila do 26. kolovoza iznosio 2,59 milijuna vozila, a prihod od cestarine 58,79 milijuna kuna. Prema podatcima za protekli vikend, od 24. do 26. kolovoza, na svim autocestama kojima upravlja HAC zabilježeno je ukupno 488.934 vozila te prihod od cestarine od 18,35 milijuna kuna (bez PDV-a). Prema podacima HAC-a, protekli je vikend u usporedbi s istim razdobljem lani (vikend od 25. do 27. kolovoza 2006.) na autocestama kojima upravlja HAC zabilježeno 10 posto više vozila, dok je prihod od cestarina povećan za 11,42 posto. HAC je i ovaj vikend najviše vozila, 160.008, kao i najveći prihod od cestarine, 8,42 milijuna kuna, zabilježio na autocesti Zagreb - Split - Šestanovac.
(H)

 
Jutarnji list Jutarnji list
 
Piše:Krešimir Žabec
Datum objave 11.08.2007
 
Gradi se novi južni ulaz u Zagreb s dva čvorišta
 
južni ulazZAGREB - Hrvatske autoceste u ponedjeljak će objaviti natječaj za gradnju dionica autoceste Zagreb - Sisak od Jakuševca do Velike Gorice te za dionicu autoceste Beli Manastir - Svilaj od Đakova do Osijeka.
Natječaj za gradnju 10,9 kilometara autoceste od Jakuševca do Velike Gorice kasni punih godinu dana zbog neodlučnosti Zagrebačke županije da u prostorni plan odredi odlagalište otpada, zbog čega HAC nije mogao ishoditi dokumentaciju, a natječaj za radove dva puta je propadao.
Odluka o odlagalištu donesena je prije dva mjeseca i Hrvatske autoceste mogu konačno krenuti u realizaciju ovog projekta. Dosad je na ovoj autocesti napravljena obilaznica oko Velike Gorice i dio trase prema Jakuševcu. Osim toga, HAC je, iako to nije bio obvezan, isfinancirao i sagradio oko 14 kilometara lokalnih prometnica koje omogućuju spoj autoceste s gradom Velikom Goricom.
Na dionici Jakuševac - V. Gorica bit će 692 metra dugačak vijadukt preko Ranžirnog kolodvora, koji bi u najvišoj točki trebao biti viši od deset metara, a središnji raspon bit će dugačak više od 100 metara. Predviđeni rok za početak radova je listopad, a trebali bi trajati 14 mjeseci, odnosno rok za završetak je prosinac 2008. Završetkom ove dionice Zagreb će dobiti još jedan ulaz s juga jer će se autocesta nastaviti na Sarajevsku ulicu, uspostavit će se čvor Jakuševac i čvor Sveta Klara, dok će čvor Buzin biti ukinut.

 
Južni ulaz
 
Radovi na 32 kilometara dugoj dionici Đakovo - Osijek također bi trebali početi u listopadu i završiti u prosincu 2008. godine. Od objekata bit će sagrađeno 13 nadvožnjaka, četiri mosta i dva prolaza za životinje. Na cijeloj trasi bit će sagrađeno čak 16 kilometara sustava unutarnje odvodnje. Najveći problem na ovoj dionici je materijal za nasipe oko autoceste. Potrebno je oko 2 milijuna kubika materijala.
Hrvatske autoceste u sljedećih će mjesec dana osim ova dva natječaja raspisati i natječaje za gradnju dionica autoceste Velika Gorica - Buševec (8 km) i Buševec - Lekenik (12 km). Procjenjuje se da će vrijednost ova četiri natječaja biti oko 2,5 milijarde kuna.

 
Večernji list  Večernji list
 
Autor: Iva Puljić-Šego
Objavljeno: 08.08.2007
 
AUTOCESTA ZAGREB - SISAK Gradnja dionice od Jakuševca do Kušanca počinje u listopadu
Od Gorice do Zagreba za tri i pol minute!
 
Autocesta Zagreb - Sisak
Petlja u Kušancu te južna obilaznica i produžena Kolarova već su gotove, a
za 17 mjeseci trebala bi biti gotova dionica od Zagreba do Velike Gorice
 
Stići automobilom od Velike Gorice do Zagreba za samo tri i pol minute, a ne kao sada, za 20, zvuči kao dobar vic, ali za otprilike 17 mjeseci taj će vic postati stvarnost.

Jurit će 130 km/h

Velikogoričani i Zagrepčani papučicu gasa pritisnut će do dopuštenih 130 kilometara na sat, ako računamo na savjesne vozače, i od centra Turopolja do metropole dojurit će dionicom autoceste Zagreb – Velika Gorica – Sisak.
Za četiri dana Hrvatske autoceste raspisat će natječaj za odabir izvođača radova koji će graditi dionicu od Jakuševca do čvora Velika Gorica jug u Kušancu koji je već gotov. Ponude bi trebale biti otvorene 19. rujna, a radovi bi trebali početi u listopadu. Iako je ta dionica u listopadu već trebala biti gotova, radovi će tada tek početi jer je Zagrebačka županija tek nedavno prihvatila izmjene i dopune Prostornog plana bez kojih nisu mogle biti izdane dozvole za gradnju.
– Triput smo poništavali natječaj, posljednji put 23. prosinca prošle godine, zbog neprihvaćenog Prostornog plana. Kako je to sada riješeno, nedavno smo dobili lokacijsku dozvolu za dionicu od Jakuševca do čvora Velika Gorica jug. Na tom dijelu autoceste još nismo otkupili zemljišta koja se nalaze na toj trasi, ali do 19. rujna počet ćemo otkup – rekao je Ladislav Pezdevšek, direktor za izgradnju autoceste Zagreb – Sisak u HAC-u. U iščekivanju građevinske dozvole radnici obavljaju pripremne radove, odnosno šljunkom nasipavaju cestu prema Gradićima.

Cestarina tek od Okuja

– U Gradićima ćemo se spojiti s cestom koja vodi kroz to naselje kako bismo, kada se ta dionica počne graditi, građevni materijal prevozili tom cestom, a ne kroz Goricu – objasnio je Pezdevšek. Izgradnjom autoceste A11 rasteretit će se promet kroz Goricu, kroz koju na dan prođe čak 40.000 automobila.
– Svi koji iz Siska putuju do Zagreba više neće ići kroz Goricu. Na dionici od Zagreba do Gorice cestarina se neće naplaćivati, naplata će početi tek od Okuja, odnosno na dionici prema Sisku – istaknuo je Pezdevšek.
 
Spoj Domovinskog mosta i A11
 
Istočna velikogorička obilaznica, koja će spojiti Domovinski most i zagrebačku obilaznicu s autocestom Zagreb – Sisak, počet će se graditi u jesen. Ponude za odabir izvođača radova Hrvatske ceste otvorit će početkom rujna. U prvoj fazi gradit će se dio te brze ceste od veterinarske stanice na Sisačkoj cesti do aerodromske ceste. U drugoj fazi gradit će se produžetak do čvora Kosnice kojim će se istočna obilaznica preko Domovinskog mosta spojiti s Heinzelovom ulicom. Stajat će otprilike 220 milijuna kuna, a bit će dugačka 6,7 kilometara. Skratit će put od turopoljske Posavine do Heinzelove na samo deset minuta.

 
Jutarnji list Jutarnji list
 
Datum objave 07.08.2007 
Piše:NT/Hina
 
Dobra zarada od cestarine
 
Dobra zarada od cestarine
Hrvatske autoceste (HAC) proteklog su vikenda zabilježile 573.741 vozilo te 22,44
milijuna kuna prihoda od cestarine (bez PDV-a), doznaje se iz te tvrtke
 
Usporede li se ti podaci HAC-a s onima iz vikenda prije, po "njihovim" je autocestama proteklog vikenda prošlo 8,6 tisuća vozila više, dok je prihod od cestarine bio manji za 580 tisuća kuna. Iz HAC-a u vezi toga naznačuju da to ovisi o kategoriji, odnosno iznosu plaćene cestarine po pojedinim dionicama autocesta te drukčijem rasporedu prometa.
HAC-ovi podaci pokazuju i da su proteklog vikenda najveći promet vozila, oko 202 tisuće, te prihoda od cestarine, 11,31 milijun kuna (bez PDV-a), imali na autocesti Zagreb - Split.
 
U odnosu na prošli vikend, naplaćeno više cestarine uz manji promet vozila
 
Po toj je autocesti u odnosu na vikend prije prošlo oko tisuću vozila više i naplaćeno je manje cestarine za oko 330 tisuća kuna.
Autocestom Zagreb - Lipovac prošlo je, pak, oko 3 tisuće vozila manje ili 153 tisuće, a naplaćena cestarina od 8,38 milijuna kuna za oko 450 tisuća kuna je manja nego ona u vikendu prije.
Privremeni podaci iz tvrtke Autocesta Rijeka Zagreb pokazuju da je na toj autocesti prošlog vikenda prometovalo 342.805 vozila, dok je prihod od cestarine iznosio gotovo 8 milijuna kuna.
U odnosu na vikend prije to je oko 20 tisuća vozila manje i za oko 480 tisuća kuna manje naplaćene cestarine.
Tvrtka Bina-Istra je na naplatnim kućicama tunela Učka i na mostu preko rijeke Mirna proteklog vikenda zabilježila ukupno nešto više od 78 tisuća vozila, naplativši nešto više od 1,76 milijuna kuna cestarine (bez PDV-a).
U odnosu na vikend prije vozila je bilo gotovo 4 tisuće manje, a naplaćene cestarine oko 120 tisuća kuna manje.
Iz te tvrtke napominju da je to u odnosu na najbliži vikend prošle godine blagi porast, kao i da u ovogodišnjem vikendu nakon Male Gospe očekuju svoje "udarne termine". Dodaju i da redovito bilježe i jaki dnevni promet, s više od 10 tisuća vozila.
Iz tvrtke Autocesta Zagreb - Macelj doznaje se da je tom autocestom proteklog vikenda ukupno prošlo 100.818 vozila, što je u odnosu na njihove podatke za vikend prije oko 6 tisuća vozila manje. Podatke o prihodima od cestarine ne daju.