Viadukt HAC-u priznaje manje od 1 posto potraživanja

(Jutarnji list)
SPOR NA POMOLU
Stečajni upravitelj tvrtke Viadukt Milorad Zajkovski objavio je krajem prošle godine listu 450 tvrtki i pojedinaca koji su iskazali potraživanja od ovog poduzeća u sklopu stečajnog postupka.

Viadukt HAC-u priznaje manje od 1 posto potraživanja


Ukupna potraživanja iznose milijardu i 735 milijuna kuna.

Nakon pomne analize Zajkovski je prihvatio vrijednosno tek malo više od pola zahtjeva. Iznos priznatih tražbina je 912,136.108,61 kunu, a nepriznatih 822,983.203,14 kuna. Među najvećim zahtjevima za isplatu oni su koje su podnijele dvije državne tvrtke - Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste.


Samo mrvice

HAC potražuje 179,9 milijuna kuna, a HC 107,4 milijuna kuna. Ukupno, dakle, ove tvrtke potražuju 286,4 milijuna kuna. Sve zbog kašnjenja u radovima i raskidanja ugovora te uvođenja u posao novih izvođača. No, stečajni im je upravitelj priznao samo mrvice, a ako vjerovničko vijeće podrži njegovu računicu, sve bi moglo završiti dugotrajnim sudskim postupcima.

Stečajni upravitelj tako je Hrvatskim autocestama priznao tek 1,3 milijuna kuna potraživanja. U obrazloženju je naveo da je HAC za svoja potraživanja podnio nevjerodostojnu dokumentaciju. Takvo obrazloženje moglo bi značiti i da je HAC zahtjevu priložio lažne papire!


Naplata penala

U HAC-u tvrde da je objašnjenje stečajnog upravitelja potpuno pogrešno te tvrde da raspolažu svom potrebnom dokumentacijom i ne mogu komentirati tvrdnje stečajnog upravitelja. Njihove tražbine odnose se na potraživanja iz ugovornog odnosa s Viaduktom kao jednim od partnera u Poslovnoj udruzi kao izvođača radova na mostu Drava, na spojnoj cesti čvor Ploče - Karamatići te na dionicama autoceste Šestanovac - Zagvozd i Zagvozd - Ravča.

Kako doznajemo, na mostu Drava riječ je o naplati penala zbog kašnjenja radova, a potraživanja za južne dionice autoceste još su iz 2015. godine. Osim toga, HAC potražuje i troškove jednog arbitražnog postupka iz 2011. godine također zbog radova na južnoj dionici autoceste A1. U HAC-u smatraju da su njihovi zahtjevi opravdani te će "radi ostvarenja svojih tražbina koristiti sva raspoloživa pravna sredstva kao jedan od stečajnih vjerovnika”.

I u Hrvatskim cestama skloni su pokretanju parnica radi utvrđivanja tražbina bude li odluka stečajnog upravitelja potvrđena. Naime, stečajni je upravitelj od 107,4 milijuna kuna potraživanja HC-u priznao tek 17,2 milijuna uz obrazloženje da je u tijeku arbitražni spor i da je zahtjev podnesen bez valjane dokumentacije.


Sporan most

U HC-u navode da se najveći dio njihova zahtjeva odnosi na štetu po osnovi raskida ugovora o građenju za most Čiovo i pristupnih cesta, za izmještanje državne ceste na dionici državne ceste Zaprešić - Prigorje Brdovečko te za obnovu državne ceste u mjestu Stupnik. Pritom je najveći dio te štete razlika između cijene koja je bila ugovorena s Viaduktom i cijene koja jest ili će biti ugovorena s novim izvođačem. U Hrvatskim cestama naglašavaju da su uz prijavu tražbina u stečajnom postupku dostavili svu dokumentaciju o šteti kojom raspolažu.

O sudbini odluke stečajnog upravitelja vjerovničko će vijeće raspravljati danas, nakon čega će biti poznata daljnja sudbina tražbina ovih dviju tvrtki.
 
 
Izvor: Jutarnji.hr
AUTOR: Krešimir Žabec
Foto: Ivo Ravlić / CROPIX
Objavljeno: 9. 1. 2018.
Poveznica na izvor


Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

(Novi list)
Od zemalja u okruženju, ispred Hrvatske plasirane su Slovenija (na 35. mjestu), Mađarska (48.), Bugarska (51.), Rumunjska (52.) i Srbija (65 ...
Opširnije
Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

(Index)
JUČER je objavljena ljestvica globalne konkurentnosti za 2018. godinu, na kojoj se Hrvatska nalazi na 68. mjestu među 140 gospodarstava svijeta, ...
Opširnije