UKIDA SE MOSTARINA ZA KRČKI MOST? Butković nagovijestio takvu mogućnost, a onda prokomentirao i Pelješki most i misteriozne letove s krčkog aerodroma

(Jutarnji list) MINISTAR NA OTOKU
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u ponedjeljak da "postoje prednosti za donošenje pozitive odluke u vezi s ukidanjem mostarine za Krčki most" te da će se one prije toga razmotriti.

UKIDA SE MOSTARINA ZA KRČKI MOST? Butković nagovijestio takvu mogućnost, a onda prokomentirao i Pelješki most i misteriozne letove s krčkog aerodroma


U izjavi novinarima nakon sastanka o prometnoj i lučkoj infrastrukturi s krčkim načelnicima općina i gradonačelnicima te predstavnicima Primorsko-goranske županije, Butković je rekao da je tražio argumente budući da su otočani, i fizičke i pravne osobe na Krku, Lošinju, Cresu i drugim otocima po Zakonu o otocima oslobođeni od plaćanja mostarine.

"Te argumente ćemo razmotriti, kao i mogućnosti Autoceste Rijeke-Zagreb, i donijeti odgovarajuće odluke, kao što je to bilo i na tunelu Sv. Ilija", rekao je.

Objasnio je pritom kako je Krčki most pristupna cesta, kao i tunel Sv. Ilija, te da tu ima određenih prednosti za donošenje pozitivne odluke.

Dodao je da će pogledati i prijedloge o ukidanju cestarina na autocestama u Gorskom kotaru ili u Zagorju, ali mu je čudno da ti prijedlozi dolaze od dvojice bivših ministara. "Čudi da takvi prijedlozi dolaze od dva bivša ministra - Zlatka Komadine, koji je tri mjeseca bio ministar, i Siniše Hajdaša Dončića, koji je bio ministar tri i pol godine, pa im takve inicijative i ideje nisu padale na pamet, nego su im, pogotovo kolegi Hajdašu Dončiću, maksimalni dosezi bili da se autoceste trebaju prodati i monetizirati, a mi smo od tog štetnog prijedloga odustali", istaknuo je Butković.

Na novinarska pitanja nije odgovorio kad bi točno mogla biti donesena odluka o mostarini za Krčki most. "Ne bih licitirao, Sv. Ilija je dugo pripreman", rekao je, dodajući kako to treba vidjeti i sa suradnicima, da je tu i Svjetska banka i cijeli cestarski dug i njegovo restrukturiranje.

Butković je sastanak s gradskim čelnicima Krka, općinskim načelnicima i predstavnicima županije ocijenio dobrim te je najavio da će se operativno krenuti u gradnju i izradu svega što je zaključeno, spremnih projekata i dokumenata za strateške projekte, kako bi se Krk mogao prometno rasteretiti.

Podsjetio je da je otočna državna cesta D102 ljeti zagušena i blokirana velikim prometom, a razgovarali su i o aktivnostima radi pronalaženja najboljeg rješenja do kraja godine. Najbolje rješenje još nije određeno, razmatra se proširenje ceste i izgradnja nove magistrale na dijelu otoka, a ministar je rekao kako je bilo riječi i o intervencijama na D102, izgradnji kružnih tokova, obilaznim putovima i drugome, od čega je dio radova u planu Hrvatskih cesta za 2018. godinu.

Gradonačelnik Krka Darijo Vasilić rekao je kako na Krku očekuju da cesta D102 bude u punom profilu - s dvostrukim kolnikom od Krka do Krčkoga mosta. Istaknuo je da je 1980. Krčki most imao promet od milijun vozila na godinu, a sada ima četiri milijuna. Zarada je oko 50 milijuna kuna, ali se uvećava za subvenciju državnog proračuna za stanovnike i privredu koji ne plaćaju mostarinu, dodao je.

Zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić rekao je da bi uklanjanje naplatnih kućica na Krčkome mostu moglo i povećati ukupne prihode jer će na otoke dolaziti više turista i izletnika. Krk nema alternativni prilaz pa treba ili ukinuti naplatu ili uvesti naplatu i na drugim mostovima, Paškom, Dubrovačkom, istaknuo je.

Na sastanku je bilo riječi i o lučkoj infrastrukturi, a Butković je istaknuo da je raspisan i završen javni poziv za dodjelu nacionalnih financijskih sredstava za županijske lučke uprave, ukupno 60 milijuna kuna, da su prijave stigle i iz krčkih lokalnih jedinica te kako se nada da će ispuniti uvjete i dobiti financijska sredstva.

Na novinarsko pitanje što se prevozi zrakoplovima američkih tvrtaka s krčkog aerodroma u Katar, Azerbajdžan i Afganistan budući da se po nekim informacijama prevozi oružje, Butković je odgovorio kako nema saznanja, da može provjeriti i naknadno odgovoriti.

U vezi sa zahtjevom kabinskog osoblja Croatia Airlinesa da im se povećaju plaće, ministar je rekao da je za ovaj tjedan dogovorio razgovor s predstavnicima sindikata. "Vlada je tu tvrtku vratila na popis strateških tvrtaka, ona nam je bitna i ne smijemo prepustiti da se s njom dogodi nešto što ne bismo htjeli", istaknuo je, dodajući da će saslušati sindikate i njihove prijedloge, ne samo o kolektivnom ugovoru, nego i o razvoju tvrtke.

Pregovori u vezi s kolektivnim ugovorom moraju biti normalni i realni te bilo kakve nerealne zahtjeve treba odbaciti, dodao je.

Podsjetio je da je natječaj za Upravu Croatia Airlinesa u tijeku, razgovori obavljeni te će odluka biti brzo donesena.

Na pitanje o Upravi dubrovačke Zračne luke te hoće li građani s tog područja dobiti povlaštene karte za letove, Butković je odgovorio da direktor nije smijenjen, nego mu je istekao mandat i Vlada je donijela odluku o privremenom obnašatelju dužnosti dok se na raspiše natječaj i ne izabere nova uprava.

U razgovorima Grada Dubrovnika i Croatia Airlinesa traži se najbolje rješenje za povezivanje, rekao je te poručio da se nikoga ne smije stavljati u povlašteni položaj, ali da treba i da će se naći rješenje.

Ministar je rekao i da Hrvatska gradi Pelješki most na svojem teritoriju, da gradnjom tog mosta nisu ugrožena prava BiH čak naprotiv, kako je naglasio, "sigurnosno ćemo osloboditi Neum i spojiti svoj teritorij pa će od toga imati koristi obje zemlje".

Butković je na zamolbu novinara da komentira izjavu člana predsjedništva BiH i predsjednika SDA Bakira Izetbegovića o izgradnji Pelješkog mostra i osiguravanju otvorenog prolaza morem, ponovio da Hrvatska gradi most na svojem teritoriju i da nisu ugrožena prava BiH. Rekao je kako je gledao emisiju u kojoj je Izetbegović jučer gostovao (Nedjeljom u 2).

"Hrvatska gradi most na svojem teritoriju, on je 500 metara udaljen od crte razgraničenja koja se primjenjuje iako nije ratificirana u Saboru. Pregovori su vođeni još 2006. oko tehničkih karakteristika, visine mosta i širine plovnog puta upravo stoga kako bi BiH imala pravo na neškodljiv prolaz, tako da nikakva prava BiH gradnjom Pelješkog mosta nisu ugrožena, čak naprotiv, sigurnosno ćemo osloboditi Neum i spojiti svoj teritorij pa će od toga imati koristi obje zemlje", rekao je ministar.

Istaknuo je da će se pitanje granice rješavati u dobrosusjedskim i bilateralnim odnosima, kao i uvijek, te da dovoditi u pitanje gradnju Pelješkog mosta s primjenom sporazuma koji se primjenjuje nije korektno.

Na novinarsko pitanje o Facebook objavi Milijana Brkića, po kojoj bi volio da dođe vrijeme da HDZ i SDP argumentirano razgovaraju o budućnosti Hrvatske, Butković je rekao kako osobno razgovara sa svima, da je danas razgovarao s članovima različitih stranaka, sve za dobrobit Krka, te da treba razgovarati sa svima kad je u pitanju budućnost Hrvatske.
 
 
Izvor: Jutarnji.hr
AUTOR: Hina
Foto: Damir Krajac/EPH
Objavljeno: 5. 2. 2018.
Poveznica na izvor

Sever: Hrvatska je rekorder po zapošljavanju na određeno

Sever: Hrvatska je rekorder po zapošljavanju na određeno

(HRT)
Može li inicijativa triju sindikalnih središnjica'67 je previše' skupiti od 27. travnja do 11. svibnja dovoljno potpisa za referendum koji bi sru ...
Opširnije
'Nismo zreli za podizanje radnog vijeka'

'Nismo zreli za podizanje radnog vijeka'

(Sbplus.hr)
INICIJATIVA '67 JE PREVIŠE' U SL. BRODU
Podatak koji govori o zdravim godinama nakon 65 godina starosti, govori da je u Hrvatskoj taj bro ...
Opširnije
'Potpuna je dezinformacija kako neće svi radnici ići u mirovinu s 67 godine'

'Potpuna je dezinformacija kako neće svi radnici ići u mirovinu s 67 godine'

(Večernji list)
67 je previše
Sindikalni čelnici i članovi Organizacijskog odbora upoznali su lokalne aktiviste sa svim detaljima organizacije i prov ...
Opširnije