UKIDA SE MOSTARINA ZA KRČKI MOST? Butković nagovijestio takvu mogućnost, a onda prokomentirao i Pelješki most i misteriozne letove s krčkog aerodroma

(Jutarnji list) MINISTAR NA OTOKU
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u ponedjeljak da "postoje prednosti za donošenje pozitive odluke u vezi s ukidanjem mostarine za Krčki most" te da će se one prije toga razmotriti.

UKIDA SE MOSTARINA ZA KRČKI MOST? Butković nagovijestio takvu mogućnost, a onda prokomentirao i Pelješki most i misteriozne letove s krčkog aerodroma


U izjavi novinarima nakon sastanka o prometnoj i lučkoj infrastrukturi s krčkim načelnicima općina i gradonačelnicima te predstavnicima Primorsko-goranske županije, Butković je rekao da je tražio argumente budući da su otočani, i fizičke i pravne osobe na Krku, Lošinju, Cresu i drugim otocima po Zakonu o otocima oslobođeni od plaćanja mostarine.

"Te argumente ćemo razmotriti, kao i mogućnosti Autoceste Rijeke-Zagreb, i donijeti odgovarajuće odluke, kao što je to bilo i na tunelu Sv. Ilija", rekao je.

Objasnio je pritom kako je Krčki most pristupna cesta, kao i tunel Sv. Ilija, te da tu ima određenih prednosti za donošenje pozitivne odluke.

Dodao je da će pogledati i prijedloge o ukidanju cestarina na autocestama u Gorskom kotaru ili u Zagorju, ali mu je čudno da ti prijedlozi dolaze od dvojice bivših ministara. "Čudi da takvi prijedlozi dolaze od dva bivša ministra - Zlatka Komadine, koji je tri mjeseca bio ministar, i Siniše Hajdaša Dončića, koji je bio ministar tri i pol godine, pa im takve inicijative i ideje nisu padale na pamet, nego su im, pogotovo kolegi Hajdašu Dončiću, maksimalni dosezi bili da se autoceste trebaju prodati i monetizirati, a mi smo od tog štetnog prijedloga odustali", istaknuo je Butković.

Na novinarska pitanja nije odgovorio kad bi točno mogla biti donesena odluka o mostarini za Krčki most. "Ne bih licitirao, Sv. Ilija je dugo pripreman", rekao je, dodajući kako to treba vidjeti i sa suradnicima, da je tu i Svjetska banka i cijeli cestarski dug i njegovo restrukturiranje.

Butković je sastanak s gradskim čelnicima Krka, općinskim načelnicima i predstavnicima županije ocijenio dobrim te je najavio da će se operativno krenuti u gradnju i izradu svega što je zaključeno, spremnih projekata i dokumenata za strateške projekte, kako bi se Krk mogao prometno rasteretiti.

Podsjetio je da je otočna državna cesta D102 ljeti zagušena i blokirana velikim prometom, a razgovarali su i o aktivnostima radi pronalaženja najboljeg rješenja do kraja godine. Najbolje rješenje još nije određeno, razmatra se proširenje ceste i izgradnja nove magistrale na dijelu otoka, a ministar je rekao kako je bilo riječi i o intervencijama na D102, izgradnji kružnih tokova, obilaznim putovima i drugome, od čega je dio radova u planu Hrvatskih cesta za 2018. godinu.

Gradonačelnik Krka Darijo Vasilić rekao je kako na Krku očekuju da cesta D102 bude u punom profilu - s dvostrukim kolnikom od Krka do Krčkoga mosta. Istaknuo je da je 1980. Krčki most imao promet od milijun vozila na godinu, a sada ima četiri milijuna. Zarada je oko 50 milijuna kuna, ali se uvećava za subvenciju državnog proračuna za stanovnike i privredu koji ne plaćaju mostarinu, dodao je.

Zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić rekao je da bi uklanjanje naplatnih kućica na Krčkome mostu moglo i povećati ukupne prihode jer će na otoke dolaziti više turista i izletnika. Krk nema alternativni prilaz pa treba ili ukinuti naplatu ili uvesti naplatu i na drugim mostovima, Paškom, Dubrovačkom, istaknuo je.

Na sastanku je bilo riječi i o lučkoj infrastrukturi, a Butković je istaknuo da je raspisan i završen javni poziv za dodjelu nacionalnih financijskih sredstava za županijske lučke uprave, ukupno 60 milijuna kuna, da su prijave stigle i iz krčkih lokalnih jedinica te kako se nada da će ispuniti uvjete i dobiti financijska sredstva.

Na novinarsko pitanje što se prevozi zrakoplovima američkih tvrtaka s krčkog aerodroma u Katar, Azerbajdžan i Afganistan budući da se po nekim informacijama prevozi oružje, Butković je odgovorio kako nema saznanja, da može provjeriti i naknadno odgovoriti.

U vezi sa zahtjevom kabinskog osoblja Croatia Airlinesa da im se povećaju plaće, ministar je rekao da je za ovaj tjedan dogovorio razgovor s predstavnicima sindikata. "Vlada je tu tvrtku vratila na popis strateških tvrtaka, ona nam je bitna i ne smijemo prepustiti da se s njom dogodi nešto što ne bismo htjeli", istaknuo je, dodajući da će saslušati sindikate i njihove prijedloge, ne samo o kolektivnom ugovoru, nego i o razvoju tvrtke.

Pregovori u vezi s kolektivnim ugovorom moraju biti normalni i realni te bilo kakve nerealne zahtjeve treba odbaciti, dodao je.

Podsjetio je da je natječaj za Upravu Croatia Airlinesa u tijeku, razgovori obavljeni te će odluka biti brzo donesena.

Na pitanje o Upravi dubrovačke Zračne luke te hoće li građani s tog područja dobiti povlaštene karte za letove, Butković je odgovorio da direktor nije smijenjen, nego mu je istekao mandat i Vlada je donijela odluku o privremenom obnašatelju dužnosti dok se na raspiše natječaj i ne izabere nova uprava.

U razgovorima Grada Dubrovnika i Croatia Airlinesa traži se najbolje rješenje za povezivanje, rekao je te poručio da se nikoga ne smije stavljati u povlašteni položaj, ali da treba i da će se naći rješenje.

Ministar je rekao i da Hrvatska gradi Pelješki most na svojem teritoriju, da gradnjom tog mosta nisu ugrožena prava BiH čak naprotiv, kako je naglasio, "sigurnosno ćemo osloboditi Neum i spojiti svoj teritorij pa će od toga imati koristi obje zemlje".

Butković je na zamolbu novinara da komentira izjavu člana predsjedništva BiH i predsjednika SDA Bakira Izetbegovića o izgradnji Pelješkog mostra i osiguravanju otvorenog prolaza morem, ponovio da Hrvatska gradi most na svojem teritoriju i da nisu ugrožena prava BiH. Rekao je kako je gledao emisiju u kojoj je Izetbegović jučer gostovao (Nedjeljom u 2).

"Hrvatska gradi most na svojem teritoriju, on je 500 metara udaljen od crte razgraničenja koja se primjenjuje iako nije ratificirana u Saboru. Pregovori su vođeni još 2006. oko tehničkih karakteristika, visine mosta i širine plovnog puta upravo stoga kako bi BiH imala pravo na neškodljiv prolaz, tako da nikakva prava BiH gradnjom Pelješkog mosta nisu ugrožena, čak naprotiv, sigurnosno ćemo osloboditi Neum i spojiti svoj teritorij pa će od toga imati koristi obje zemlje", rekao je ministar.

Istaknuo je da će se pitanje granice rješavati u dobrosusjedskim i bilateralnim odnosima, kao i uvijek, te da dovoditi u pitanje gradnju Pelješkog mosta s primjenom sporazuma koji se primjenjuje nije korektno.

Na novinarsko pitanje o Facebook objavi Milijana Brkića, po kojoj bi volio da dođe vrijeme da HDZ i SDP argumentirano razgovaraju o budućnosti Hrvatske, Butković je rekao kako osobno razgovara sa svima, da je danas razgovarao s članovima različitih stranaka, sve za dobrobit Krka, te da treba razgovarati sa svima kad je u pitanju budućnost Hrvatske.
 
 
Izvor: Jutarnji.hr
AUTOR: Hina
Foto: Damir Krajac/EPH
Objavljeno: 5. 2. 2018.
Poveznica na izvor

Štromarov plan: Privatizirati vodu, otpad i pogrebe

Štromarov plan: Privatizirati vodu, otpad i pogrebe

(Express.hr)
A EU je već shvatila da je pogrešno privatizirati vodovod, jer to uništava kvalitetu opskbre i infrastrutkuru
...
Opširnije
Pučka pravobraniteljica: Svaka peta osoba živi u riziku od siromaštva

Pučka pravobraniteljica: Svaka peta osoba živi u riziku od siromaštva

(HRT.hr) Pučka pravobraniteljica Lora Vidović upozorila je u povodu Svjetskog dana socijalne pravde da socijalna pravda u Hrvatskoj ostaje tek želja, a ne ...
Opširnije
Štrajkovi u slovenskom javnom sektoru: pošto je solidarnost?

Štrajkovi u slovenskom javnom sektoru: pošto je solidarnost?

(Bilten.org)
Kada se na početku štrajkaškog skupa pred palačom Vlade čuje Internacionala, to je za radnički pokret dobar znak. ...
Opširnije