Mladi ne odlaze ako dobiju šansu

(Glas Slavonije)
ISTRAŽIVANJE ZAKLADE FRIEDRICH EBERT
Žele živjeti u "uređenoj zemlji" gdje će se njihovo obrazovanje i rad cijeniti

Mladi ne odlaze ako dobiju šansu


Mladi u Hrvatskoj, u dobi između 19 i 29 godina, većinom ne razmišljaju o emigraciji dok ne vide mogu li se snaći u svojoj zemlji, a među motivima za odlazak u inozemstvo ističu školovanje, stjecanje iskustava, osamostaljenje i upoznavanje drugih kultura, pokazuju to rezultati istraživanja predstavljenog u utorak u organizaciji Zaklade Friedrich Ebert.

Istraživanje iskustava emigracije mladih iz Hrvatske provedeno je na uzorku od 56 ispitanika u dobi od 19 do 29 godina u pet gradova - Čakovcu, Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, a provele su ga suradnice Instituta za društvena istraživanja Zagreb, sociologinje Mirjana Adamović i Dunja Potočnik. "Oni koji razmišljaju o odlasku u inozemstvo većim dijelom još nemaju jasnu vremensku perspektivu kada bi emigrirali. Prioritet im je završiti školovanje, eventualno ostvariti određene ciljeve u Hrvatskoj, i tek ako u tome ne uspiju, odseliti se u inozemstvo", istaknula je na predstavljanju studije njezina autorica Dunja Potočnik.

Istraživanje je potvrdilo da su razlozi za emigraciju danas većinom drugačiji nego u prethodnim razdobljima, kada se za odlazak iz zemlje odlučivalo u prvom redu zbog ekonomskih razloga. Mladi danas kao motive za migraciju, uz zapošljavanje, navode "izgradnju karaktera" te utjecaj prijatelja koji su već otišli u inozemstvo, potom obrazovanje, ali i općenito nezadovoljstvo životom u Hrvatskoj, kao i političke razloge. Žele živjeti u "uređenoj zemlji" gdje će se njihovo obrazovanje i rad cijeniti na odgovarajući način.

Preferirane zemlje za odlazak su im Njemačka, Velika Britanija, Austrija, Irska, Nizozemska i skandinavske zemlje.H
 
 
Izvor: Glasslavonije.hr
Autor: H
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Objavljeno 13. 3. 2018.
Poveznica na izvor


Uskršnja košarica ove godine skuplja za 100 kuna

Uskršnja košarica ove godine skuplja za 100 kuna

(N1 Hrvatska)
Istraživanje Nezavisnih hrvatskih sindikata pokazalo je da su cijene ovogodišnjih uskršnjih košarica porasle od jedne do 100 kuna, za koli ...
Opširnije
Agencijski rad: tri po tri mjeseca – i tako dočekaju jubilarnu desetogodišnjicu

Agencijski rad: tri po tri mjeseca – i tako dočekaju jubilarnu desetogodišnjicu

(Faktograf)
Agencijski radnik, odnosno ustupljeni radnik, najčešće je star 25 do 34 godine, ima završenu gimnaziju, strukovnu ili umjetničku srednju ško ...
Opširnije