Iz HAC-a odlazi 1000 ljudi

(Index)
MINISTAR mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je, do 2020. godine iz sustava bi trebalo otići oko tisuću ljudi.

Iz HAC-a odlazi 1000 ljudi


Ministar financija Zdravko Marić rekao je kako je jučerašnjim izdavanjem euroobveznice završen prvi korak financijskog restrukturiranja cestarskog sektora te najavio da će se s konzorcijem domaćih banaka najkasnije do kraja prvog kvartala 2018. godine pokušati dogovoriti refinanciranje još 2,5 do 3 milijarde eura duga cestarskih poduzeća.
 
Republika Hrvatska izdala je, naime, u četvrtak 1,275 milijardi eura vrijedne obveznice, dospijeća 2030. godine, uz prinos od 2,953 posto i kupon od 2,75 posto, a Marić ističe da je to izdanje s najduljom ročnošću od kad Hrvatska izdaje vrijednosnice na međunarodnim tržištima, ali i najjeftinije izdanje euroobveznica do sada.
 

Novo zaduženje

Novo će zaduženje, istaknuo je ministar financija na konferenciji za novinare održanoj u Banskim dvorima, u odnosu na javni dug biti neutralno, jer će se sredstva u cijelosti iskoristiti za refinanciranje skupljih kredita cestarskom sektoru.

Istaknuo je i da će to refinanciranje, odnosno zamjena skupih bankarskih kredita značiti najmanje 160 milijuna kuna godišnjih ušteda, odnosno oko dvije milijarde kuna u 12 godina ročnosti ove obveznice.
 
Ukupni dug sektora, odnosno tvrtki Hrvatske ceste (HC), Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), iznosi oko 5,1 milijardu eura, a Marić je podsjetio da velik dio toga duga na naplatu dospijeva slijedeće dvije do tri godine.
 

Pokrivanje dvije trećine duga

Stoga su, kako je kazao, započeli pregovori s konzorcijem domaćih banaka o refinanciranju još 2,5 do 3 milijarde eura duga kako bi se nepovoljniji krediti zamijenili također bankarskim financiranjem, ali duže ročnosti i uz niži trošak.

"Računajte da ćemo dobar dio toga napraviti već do kraja godine, a najkasnije u prvom tromjesečju iduće godine", istaknuo je.

Time bi se, naglasio je, trebalo pokriti oko dvije trećine ukupnog duga sektora, dok se dio duga neće dirati, jer u njemu sudjeluju institucije za koje država želi da zadrže svoje vlasničke udjele u cestarskim tvrtkama te koje su omogućile povoljnija zaduženja, poput EIB-a ili EBRD-a.
 
Odgovarajući na pitanja novinara, Marić je kazao i kako partner države u ovom postupku i dalje ostaje Svjetska banka, no da njeno jamstvo, koje je bilo na raspolaganju, nije korišteno za novo izdanje obveznica, već bi se moglo koristiti za najavljeno domaće bankarsko zaduženje.
 

Butković: reforma gotova do 2020. – 2021.
 
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je također izrazio zadovoljstvo postignutim izdanjem euroobveznica u Londonu te naveo da je već poduzet niz mjera restrukturiranja, od spajanja tvrtki HAC-ONC-a u HAC, do sezonskog povećanja cestarine, čiji je efekt bio oko 300 milijuna kuna. Najavio je i da će do kraja ove godine iz sustava HAC-a otići otprilike 200 ljudi, prirodnim odljevom ili dobrovoljno, te da se već u ovoj godini smanjuju i troškovi održavanja ili nabave, koja se primjerice na razini županijskih uprava za ceste objedinjuje.

"Odustali smo od monetizacije, odustali smo od prodaje autocesta, odredili smo se za financijsko i poslovno restrukturiranje. Smatramo da je to održiv projekt koji će definitivno imati za cilj da autoceste ostanu u hrvatskom vlasništvu. Smatramo da je to naš veliki potencijal", ocijenio je Butković.
 

Odlazak tisuću ljudi

U nastavku restrukturiranja cestarskog sektora, najavio je, do 2020. godine iz sustava bi trebalo otići oko tisuću ljudi, a uskoro se očekuje i početak izrade stručne studije o budućim modelima naplate cestarine, pri čemu bi novi model, svakako beskontaktni, trebao biti poznat do kraja 2018. godine, tijekom koje će ponovno doći i do sezonskog poskupljenja cestarina.

Ističući da je ovaj proces "jedna od najvećih reformi u Hrvatskoj danas", Butković je kazao kako očekuje da on bude dovršen do 2020. – 2021. godine, ali i da se uskoro može očekivati početak sličnog procesa restrukturiranja još jedne bolne točke iz prometnog sektora, željeznice, "gdje su problemi jako veliki".
 
 
 
Izvor: Index
Piše: D. Ma., Hina
Foto: Marko Lukunic/Pixsell
Objavljeno: 17. 11. 2017.
Poveznica na izvor

 
 
 
Još o istoj temi:
 
Jutarnji.hr  17. 11. 2017.
 
Poslovni dnevnik  17. 11. 2017.
 
Večernji.hr  17. 11. 2017.

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

(Jutarnji list)
NOVI PRAVAC
Kako bi se zaobišla granica, osim Pelješkog mosta gradit će se još 3 mosta, 2 vijadukta, 4 tunela, dva vidikovca i prijel ...
Opširnije
Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

(Poslovni dnevnik)
Pomoćnik ministra graditeljstva Željko Uhlir prokomentirao je rušenje vijadukta u Genovi, ali i sigurnost naših mostova.
...
Opširnije
S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

(Globus)
GLOBUS IMA REZULTATE ISTRAŽIVANJA
Njih 43% kupa se na moru, a 57% doma u lavoru, čak ni zaposleni ne može kod nas platiti hotel ...
Opširnije