Iz HAC-a odlazi 1000 ljudi

(Index)
MINISTAR mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je, do 2020. godine iz sustava bi trebalo otići oko tisuću ljudi.

Iz HAC-a odlazi 1000 ljudi


Ministar financija Zdravko Marić rekao je kako je jučerašnjim izdavanjem euroobveznice završen prvi korak financijskog restrukturiranja cestarskog sektora te najavio da će se s konzorcijem domaćih banaka najkasnije do kraja prvog kvartala 2018. godine pokušati dogovoriti refinanciranje još 2,5 do 3 milijarde eura duga cestarskih poduzeća.
 
Republika Hrvatska izdala je, naime, u četvrtak 1,275 milijardi eura vrijedne obveznice, dospijeća 2030. godine, uz prinos od 2,953 posto i kupon od 2,75 posto, a Marić ističe da je to izdanje s najduljom ročnošću od kad Hrvatska izdaje vrijednosnice na međunarodnim tržištima, ali i najjeftinije izdanje euroobveznica do sada.
 

Novo zaduženje

Novo će zaduženje, istaknuo je ministar financija na konferenciji za novinare održanoj u Banskim dvorima, u odnosu na javni dug biti neutralno, jer će se sredstva u cijelosti iskoristiti za refinanciranje skupljih kredita cestarskom sektoru.

Istaknuo je i da će to refinanciranje, odnosno zamjena skupih bankarskih kredita značiti najmanje 160 milijuna kuna godišnjih ušteda, odnosno oko dvije milijarde kuna u 12 godina ročnosti ove obveznice.
 
Ukupni dug sektora, odnosno tvrtki Hrvatske ceste (HC), Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), iznosi oko 5,1 milijardu eura, a Marić je podsjetio da velik dio toga duga na naplatu dospijeva slijedeće dvije do tri godine.
 

Pokrivanje dvije trećine duga

Stoga su, kako je kazao, započeli pregovori s konzorcijem domaćih banaka o refinanciranju još 2,5 do 3 milijarde eura duga kako bi se nepovoljniji krediti zamijenili također bankarskim financiranjem, ali duže ročnosti i uz niži trošak.

"Računajte da ćemo dobar dio toga napraviti već do kraja godine, a najkasnije u prvom tromjesečju iduće godine", istaknuo je.

Time bi se, naglasio je, trebalo pokriti oko dvije trećine ukupnog duga sektora, dok se dio duga neće dirati, jer u njemu sudjeluju institucije za koje država želi da zadrže svoje vlasničke udjele u cestarskim tvrtkama te koje su omogućile povoljnija zaduženja, poput EIB-a ili EBRD-a.
 
Odgovarajući na pitanja novinara, Marić je kazao i kako partner države u ovom postupku i dalje ostaje Svjetska banka, no da njeno jamstvo, koje je bilo na raspolaganju, nije korišteno za novo izdanje obveznica, već bi se moglo koristiti za najavljeno domaće bankarsko zaduženje.
 

Butković: reforma gotova do 2020. – 2021.
 
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je također izrazio zadovoljstvo postignutim izdanjem euroobveznica u Londonu te naveo da je već poduzet niz mjera restrukturiranja, od spajanja tvrtki HAC-ONC-a u HAC, do sezonskog povećanja cestarine, čiji je efekt bio oko 300 milijuna kuna. Najavio je i da će do kraja ove godine iz sustava HAC-a otići otprilike 200 ljudi, prirodnim odljevom ili dobrovoljno, te da se već u ovoj godini smanjuju i troškovi održavanja ili nabave, koja se primjerice na razini županijskih uprava za ceste objedinjuje.

"Odustali smo od monetizacije, odustali smo od prodaje autocesta, odredili smo se za financijsko i poslovno restrukturiranje. Smatramo da je to održiv projekt koji će definitivno imati za cilj da autoceste ostanu u hrvatskom vlasništvu. Smatramo da je to naš veliki potencijal", ocijenio je Butković.
 

Odlazak tisuću ljudi

U nastavku restrukturiranja cestarskog sektora, najavio je, do 2020. godine iz sustava bi trebalo otići oko tisuću ljudi, a uskoro se očekuje i početak izrade stručne studije o budućim modelima naplate cestarine, pri čemu bi novi model, svakako beskontaktni, trebao biti poznat do kraja 2018. godine, tijekom koje će ponovno doći i do sezonskog poskupljenja cestarina.

Ističući da je ovaj proces "jedna od najvećih reformi u Hrvatskoj danas", Butković je kazao kako očekuje da on bude dovršen do 2020. – 2021. godine, ali i da se uskoro može očekivati početak sličnog procesa restrukturiranja još jedne bolne točke iz prometnog sektora, željeznice, "gdje su problemi jako veliki".
 
 
 
Izvor: Index
Piše: D. Ma., Hina
Foto: Marko Lukunic/Pixsell
Objavljeno: 17. 11. 2017.
Poveznica na izvor

 
 
 
Još o istoj temi:
 
Jutarnji.hr  17. 11. 2017.
 
Poslovni dnevnik  17. 11. 2017.
 
Večernji.hr  17. 11. 2017.

VIDEO: BINA-Istra prva tvrtka u regiji kojoj je dodijeljen međunarodni certifikat za sigurnost ISO39001

VIDEO: BINA-Istra prva tvrtka u regiji kojoj je dodijeljen međunarodni certifikat za sigurnost ISO39001

(TV Istra.hr) BINA-Istri je dodijeljen certifikat ISO39001 za sustav sigurnog upravljanja prometom, koji se prema međunarodnim normama dodjeljuje vodeći ...
Opširnije
'Nitko ne može zaustaviti gradnju Pelješkog mosta'

'Nitko ne može zaustaviti gradnju Pelješkog mosta'

(HRT.hr)
Kako će izgledati reforma cestarskog sektora, kada se napokon može očekivati početak gradnje pelješkog mosta i hoće li se postići dogovor među ...
Opširnije
PREDSTAVLJANJE BORBE NCS-a PROTIV AGENCIJSKOG RADA NA SVJETSKOM KONGRESU BWI-a

PREDSTAVLJANJE BORBE NCS-a PROTIV AGENCIJSKOG RADA NA SVJETSKOM KONGRESU BWI-a

(NCS) Na Svjetskom kongresu BWI-a održanom krajem studenog u Južnoj Africi predstavnik Nezavisnog cestarskog sindikata Anđelko Kasunić predstavio je kronol ...
Opširnije