HAC ukida 40 šefovskih radnih mjesta, višak i 140 radnih mjesta u administraciji

(N1 Hrvatska)
Nakon što je prošle godine obavljeno financijsko restrukturiranje Hrvatskih autocesta (HAC), ovog mjeseca Ministarstvo prometa i uprava HAC-a kreću u poslovno restrukturiranje...

HAC ukida 40 šefovskih radnih mjesta, višak i 140 radnih mjesta u administraciji


Nakon što je prošle godine obavljeno financijsko restrukturiranje Hrvatskih autocesta (HAC), ovog mjeseca Ministarstvo prometa i uprava HAC-a kreću u poslovno restrukturiranje ove državne tvrtke, piše u utorak Jutarnji list.

Na programu poslovnog restrukturiranja HAC-a pola godine radili su konzultanti tvrtke Deloitte. Dubinsko snimanje rezultiralo je njihovim prvim preporukama koje pokazuju sve razmjere stranačkog, obiteljskog, klijentelističkog i svakog drugog zapošljavanja u ovoj državnoj tvrtki, navodi dnevnik.

"Deloitte preporučuje Upravi HAC-a ukidanje čak 40 od 90 postojećih rukovodećih mjesta unutar HAC-a. Također su utvrdili kako je 140 zaposlenih u administraciji ove tvrtke apsolutni višak te su nepotrebni za funkcioniranje tvrtke", ističe Jutarnji.

Neslužbeno doznaju da će do kraja mjeseca biti ukinut jedan samostalni odjel, tri odjela i deset grupa. Među ostalim, bit će ukinuta mjesta direktora sektora, šefova odjela, šefova cestovnih pravaca, a osobe zaposlene na tim mjestima bit će premještene na niže pozicije.

U HAC-u navode kako će ova racionalizacija smanjiti trošak poslovanja za nešto više od 750 tisuća kuna godišnje. Odnosno 18.750 kuna po zaposlenom. Što se tiče zaposlenih u administraciji HAC-a višak, njih 140, utvrđen je u svim ustrojstvenim tvrtkama HAC-a.

U Upravi tvrtke procjenjuju kako će otpuštanjem ovog broja zaposlenih na godišnjoj razini uštedjeti oko 25,5 milijuna kuna. To znači da je prosječni trošak jednog zaposlenog nepotrebnog djelatnika HAC-a u administraciji 15.178 kuna, piše Jutarnji list.

Početak otpuštanja ovog viška djelatnika, kako saznaju, trebao bi započeti do kraja godine. No, iz HAC-a neće otići praznih ruku jer imaju pravo na otpremnine koja prosječno iznosi oko 160 tisuća kuna bruto.

"Da se u HAC-u enormno i, sada je očito, bespotrebno zapošljavalo, pokazuje i sljedeći podaci. Kada su 2012. tadašnja Uprava HAC-a i ministar prometa pompozno najavili restrukturiranja HAC-a, koje je uključivalo izdvajanje tvrtke za održavanje u posebnu tvrtku, u HAC-u je bilo 2800 zaposlenih, a plan je bio da ih 2015. godine bude 2378.

Prema službenim podacima, na dan 30. travnja ove godine u HAC-u je 2702 zaposlenih s time da su od 1. prosinca 2017. do 1. travnja 2019. tvrtku uz poticajne otpremnine napustila 274 radnika. Što znači da je 1. prosinca 2017. u HAC-u radilo 2976 radnika, odnosno gotovo 200 više negoli prije sedam godina kada je najavljivano restrukturiranje.

U najvećem dijelu u administraciji jer su osnivanjem posebne tvrtke HAC ONC udvostručene rukovodeće funkcije. U Ministarstvu prometa i HAC-u sada su odlučni u provedbi plana restrukturiranja koji se uz podršku Svjetske banke smatra ključnom reformom u mandatu ove Vlade", piše Jutarnji list.

Poslovno restrukturiranje HAC-a trebalo bi trajati dvije i pol godine, a osim unutarnje reorganizacije tvrtke i rješavanja viška zaposlenih ovaj dio restrukturiranja uključuje i novi sustav elektroničke naplate cestarine, održavanje javnih cesta, upravljanje cestovnom imovinom.

Prema procjenama, do kraja 2022. godine iz HAC-a bi uz stimulativne otpremnine otišlo oko 700 djelatnika, što znači da se nakon odlaska 274 radnika u sljedećih još tri i pol godine očekuje odlazak još njih oko 400, navodi dnevnik.
 
 
Izvor: N1 Hrvatska
Autor: Hina
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Objavljeno: 7. 5. 2019.
 
 
 
 
Još o istoj temi:
 

Izvješće o zahtjevu za raspisivanje državnoga referenduma građanske inicijative „67 je previše“

Izvješće o zahtjevu za raspisivanje državnoga referenduma građanske inicijative „67 je previše“

(NHS)
U nastavku prenosimo Zaključak koji je danas usvojen u Hrvatskom saboru, a vezano uz građansku inicijativu „67 je previše“. ...
Opširnije
Potpisan ugovor za gradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške

Potpisan ugovor za gradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške

(Večernji list)
Most Gradiška je dio planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice s BiH.
...
Opširnije
Zašto i 14 – godišnjaci budućnost vide izvan Hrvatske?

Zašto i 14 – godišnjaci budućnost vide izvan Hrvatske?

(Večernji list)
Prema posljednjim projekcijama Eurostata u Hrvatskoj će krajem stoljeća na dva umirovljenika dolaziti jedan zaposleni građanin. Svatko z ...
Opširnije