HAC pokušao zataškati da su se vozači ralice opijali usred radnog vremena, prije tragične nesreće

(Index)
RTL DIREKT došao je u posjed dokumenata unutarnje kontrole HAC-a, koja istražuje kako je došlo do teške prometne nesreće u kojoj je poginuo njihov vozač ralice na badnju večer kod Rijeke.

HAC pokušao zataškati da su se vozači ralice opijali usred radnog vremena, prije tragične nesreće


Podsjetimo, 50-godišnji Saša Repeša iz Rijeke vozio je ralicu HAC-a koja se prevrnula na autocesti Rijeka - Zagreb te zabila u zaštitnu ogradu.

Rezultati obdukcije pokazali su da nije preminuo uslijed nesreće, već je vjerojatno umro od zastoja srca, nakon čega je uslijedila nesreća.


Satima bili u kafiću

U satima koji su prethodili nesreći, pokojnik i nekoliko njegovih kolega angažiranih na toj dionici autoceste, umjesto da kolnik nastave posipavati solju - usred smjene otišli su u kafić. Ondje su neki od njih satima pili alkohol, a onda sjeli za volan. Sve ovo istražuje i unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta, javlja RTL Direkt.

Te noći dvije ralice krenule su na posao iz Tehničke jedinice u Čavlima oko 22 sata. Posipali su autocestu solju između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba, i odjednom, usred smjene, otišli u obližnji kafić.

Prije nesreće, a za trajanja smjene, četvero radnika HACa parkiralo je ralice u blizini naplatne postaje u Vratima, a više od idućih tri sata proveli su u obližnjem ugostiteljskom objektu.


Podaci s GPS-a

Iz HAC-a gotovo pa potvrđuju da njihovi radnici nisu dovršili posipavanje.

"Naglašavamo da se radilo o preventivnom posipavanju te da u trenutku nesreće nije postojala opasnost zaleđivanja, s obzirom da je dionica posipana u smjeni prije nesreće", poručuju.

Prema podacima s GPS-a u kafiću su bili, a neslužbeno - neki od njih i pili alkohol gotovo 4 sata - od 22:30 pa sve 02:30. Da bi 20-ak minuta kasnije zbog srčanog udara vozač jedne od ralica sletio s ceste i prevrnuo se te poginuo u blizini izlaza Čavle. Poginuli je, tvrde neki njegovi kolege, bio trijezan. A od preostale trojice radnika, neslužbeno, jednom je pet sati nakon nesreće izmjereno promil i pol alkohola u krvi. Nije najjasnije jesu li i koliko popili i preostala dvojica.

Neslužbeno, vozači ralica te su noći vozili i brže od dopuštenog - 90 kilometara na sat. Zbog svega su prijavljena trojica radnika, ali i šef smjene te svu četvoricu čeka disciplinski postupak.

Iz HAC-a su u priopćenju poručili da će na temelju nalaza unutarnje kontrole provesti postupak uvtrđivanja odgovornosti radnika te u konačnici donijeti i odgovarajuće mjere.


Iskazi vozača i suvozača

Hrvatske autoceste očito skrivaju javnosti da su im spomenuti djelatnici te noći bili alkoholizirani, i da su time ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu. Jasno je to iz povjerljivih očitovanja koja su spomenuti vozači i suvozači ralica morali napisati nakon nesreće, koja je RTL objavio:

Prvi vozač tako navodi: "Došli smo do naplatnih kućica Vrata te smo otišli u gostionu. Tamo smo se zadržali do 2 i 20 i pila se žestica".

Drugi djelatnik, suvozač ralice spominje: "Po dolasku u kafić došla su i naša dva vozača te su počeli piti žestoka pića, šta im nije bio običaj, takve stvari raditi dok upravljaju kamionima.

Platio sam prvu turu pića i rekao ajmo dečki, na šta su se oni oglušili i dalje naručivali alkoholna pića. Ja sam i dalje pio cedevitu.

Uočio sam da je vozač vidno pijan te da nije u stanju voziti. Više puta sam ga zamolio da mi da ključeve da ja nastavim sa vožnjom, ali on je to odbijao i bio je drzak.

Više puta zaredom sam pitao vozača da li je u stanju voziti i rekao je da može voziti bez problema, na što sam ja rekao da ne vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio  - ajde mali ne pričaj gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kako ću voziti".
 
 
Izvor: Index
Piše: R.I.
Foto: Goran Kovačić / PIXSELL
Objavljeno: 10. 1. 2018.
Poveznica na izvor
 
 
 
Još o istoj temi:
 
eZadar.rtl.hr
 
Net.hr

Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

(Novi list)
Od zemalja u okruženju, ispred Hrvatske plasirane su Slovenija (na 35. mjestu), Mađarska (48.), Bugarska (51.), Rumunjska (52.) i Srbija (65 ...
Opširnije
Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

(Index)
JUČER je objavljena ljestvica globalne konkurentnosti za 2018. godinu, na kojoj se Hrvatska nalazi na 68. mjestu među 140 gospodarstava svijeta, ...
Opširnije