Doznajemo: Radnici Croatia Airlinesa idu u štrajk

(INDEX.HR) PILOTI, kabinsko osoblje i aviomehaničari Croatia Airlinesa idu u štrajk. Kako doznajemo od Sindikata pilota, štrajk kreće krajem lipnja ili početkom srpnja.

Doznajemo: Radnici Croatia Airlinesa idu u štrajk


"Jučer je propalo mirenje Uprave i radnika. Uprava nam je ponudila stari kolektivni ugovor i to samo do kraja godine. Kad Gospodarsko socijalno vijeće primi dopis miriteljice, štrajk je legalan.

Počinjemo pripreme za štrajk u koji idemo krajem lipnja ili početkom srpnja", rekli su za Index u Sindikatu pilota.

Poslali smo upit Upravi Croatia Airlinesa što će to značiti za putnike i kako komentiraju najavu štrajka, a kad nam stigne odgovor naknadno ćemo ga objaviti.

Podsjetimo, Index posljednjih tjedana redovito izvještava o događanjima unutar tvrtke, a sindikati okupljeni u sindikat ORCA upozoravali su da će pokrenuti štrajk ako Uprava ne udovolji njihovim zahtjevima.

 
Najavljivali štrajk

Prije tjedan dana smo pisali da su pregovori sindikata okupljenih u Organizaciji radnika Croatia Airlinesa (ORCA-u) i Uprave prekinuti, a tad je pokrenut proces mirenja. I tad su nam sindikati rekli da je vrlo vjerojatno da će u špici sezone ići u štrajk. Uprava im, kažu sindikati, nudi isti kolektivni ugovor koji su imali dosad, odnosno do kraja 2016. Tada im je istekao stari KU, a novi još uvijek nisu sklopili.

"Tražimo povećanje plaća, više slobodnih dana, bolje planiranje posla i bolje uvjete rada. Osnovna plaća izražena nam je kroz vrijednost boda koji je isti od 2000. Odnosno 2009. godine su nam skinuli vrijednost boda 5 posto zbog krize i to nam nikad nije vraćeno.

Uprava nam nudi kolektivni ugovor koji bi vrijedio samo do kraja godine, iako se u ovoj industriji ugovori potpisuju na duže vrijeme jer nitko ne želi non-stop pregovarati, recimo u Air Canadi potpisuju na 10 godina, u Lufthansi na 3 ili 5 godina, a nama bi vrijedio pola godine", rekao nam je Ivan Šimundić iz Sindikata pilota CA.

Uz to je rekao da piloti žele bolju kvalitetu života i manje prekovremenih sati. A isto želi i kabinsko osoblje. Stjuardese i stjuardi rade i 17 sati u komadu. To nam je potvrdila predsjednica Sindikata kabinskog osoblja Suzana Artuković Vuksan.

"Nekad radimo 17 sati dnevno. Dnevno znamo raditi 6 letova i već smo ukazivali Upravi na to da nam je sve to prenaporno, pogotovo ljeti kad se ni avioni ne stignu ohladiti, a moramo stići pripremiti avion već za novi let i boarding.

Prije smo nakon 12 sati smjene imali 48 sati odmora, a sad nakon takve smjene imamo 12 sati odmora. Kad smo potpisivali prošli KU, imali smo daleko bolje uvjete rada", ispričala nam je Suzana Artuković Vuksan.


Stjuardese žele humanije radno vrijeme: U 5 godina CA napustilo 140 stjuardesa

Navodi kako ih Uprava mjesecima zavlači i ne želi udovoljiti njihovim zahtjevima za, kako kaže, humanije radno vrijeme.

"Jedino su kabinskom osoblju još 2013. godine srezali prava i smanjili plaće te nam ih nikad više nisu vratili. Naš trenutni kolektivni ugovor (ovaj stari koji je istekao, ali se i dalje primjenjuje) je ispod razine europske regulative zaposlenika u zračnom prometu. Zato tražimo reguliranje radnog vremena i vraćanje materijalnih prava koja su nam oduzeta 2013., a u međuvremenu su troškovi života rapidno rasli. Istovremeno, dok nas Uprava ne želi platiti više, unajmljuje strane zrakoplove sa stranom posadom i njih daleko više plaćaju.

Zato nije čudo da ljudi odlaze iz firme, u zadnjih 5 godina CA je napustilo 140 članova kabinskog osoblja", rekla je Artuković Vuksan za Index te dodala da od 2009. kompanija nije zapošljavala za stalno kabinsko osoblje.

Naglasila je i kako oni ne žele štrajk jer smatraju da nanosi štetu kompaniji, no također tvrdi i da je Uprava ta koja ih svojim postupcima gura u štrajk.

 
Aviomehaničari iscrpljeni: Dosta nas je završilo na bolovanju

Nezadovoljni su i u Sindikatu aviomehaničara.

"Premalo nas je. Do prije 10 dana radilo se dosta prekovremeno, a servisi zrakoplova su nam se odužili upravo zbog nedostatka mehaničara. Prije bismo na nekom zrakoplovu radili 20 dana, a sad zbog manjka ljudi radimo 40 dana. Zato smo ušli u sezonu bez aviona, a sve je uzrokovano nedostatkom ljudi.

Zbog prekovremenog i iscrpljujućeg rada dosta je mehaničara zadnjih tjedan-dva završilo na bolovanju. U prva 4 mjeseca ove godine imao sam 100 prekovremenih, a lani u cijeloj godini 50", rekao je Antonio Čorak iz Sindikata aviomehaničara za Index.
 
 
Preuzeto s: nhs.hr
Izvor: Index.hr
Autor: Martina Pauček Šljivak

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

PRVI PUT CIJELA RUTA: KAKO ĆE IZGLEDATI PUT PREMA JUGU PREKO PELJEŠKOG MOSTA Sve ceste, tuneli, vijadukti i manji mostovi na novom putu do Dubrovnika

(Jutarnji list)
NOVI PRAVAC
Kako bi se zaobišla granica, osim Pelješkog mosta gradit će se još 3 mosta, 2 vijadukta, 4 tunela, dva vidikovca i prijel ...
Opširnije
Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

Most Slobode u Zagrebu je građen 1950. i na njemu nije napravljena rekonstrukcija koja je hitno potrebna

(Poslovni dnevnik)
Pomoćnik ministra graditeljstva Željko Uhlir prokomentirao je rušenje vijadukta u Genovi, ali i sigurnost naših mostova.
...
Opširnije
S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

S GODIŠNJEG ODMORA U BANKROT: KAKO (NE) LJETUJU HRVATI

(Globus)
GLOBUS IMA REZULTATE ISTRAŽIVANJA
Njih 43% kupa se na moru, a 57% doma u lavoru, čak ni zaposleni ne može kod nas platiti hotel ...
Opširnije