Doznajemo: Radnici Croatia Airlinesa idu u štrajk

(INDEX.HR) PILOTI, kabinsko osoblje i aviomehaničari Croatia Airlinesa idu u štrajk. Kako doznajemo od Sindikata pilota, štrajk kreće krajem lipnja ili početkom srpnja.

Doznajemo: Radnici Croatia Airlinesa idu u štrajk


"Jučer je propalo mirenje Uprave i radnika. Uprava nam je ponudila stari kolektivni ugovor i to samo do kraja godine. Kad Gospodarsko socijalno vijeće primi dopis miriteljice, štrajk je legalan.

Počinjemo pripreme za štrajk u koji idemo krajem lipnja ili početkom srpnja", rekli su za Index u Sindikatu pilota.

Poslali smo upit Upravi Croatia Airlinesa što će to značiti za putnike i kako komentiraju najavu štrajka, a kad nam stigne odgovor naknadno ćemo ga objaviti.

Podsjetimo, Index posljednjih tjedana redovito izvještava o događanjima unutar tvrtke, a sindikati okupljeni u sindikat ORCA upozoravali su da će pokrenuti štrajk ako Uprava ne udovolji njihovim zahtjevima.

 
Najavljivali štrajk

Prije tjedan dana smo pisali da su pregovori sindikata okupljenih u Organizaciji radnika Croatia Airlinesa (ORCA-u) i Uprave prekinuti, a tad je pokrenut proces mirenja. I tad su nam sindikati rekli da je vrlo vjerojatno da će u špici sezone ići u štrajk. Uprava im, kažu sindikati, nudi isti kolektivni ugovor koji su imali dosad, odnosno do kraja 2016. Tada im je istekao stari KU, a novi još uvijek nisu sklopili.

"Tražimo povećanje plaća, više slobodnih dana, bolje planiranje posla i bolje uvjete rada. Osnovna plaća izražena nam je kroz vrijednost boda koji je isti od 2000. Odnosno 2009. godine su nam skinuli vrijednost boda 5 posto zbog krize i to nam nikad nije vraćeno.

Uprava nam nudi kolektivni ugovor koji bi vrijedio samo do kraja godine, iako se u ovoj industriji ugovori potpisuju na duže vrijeme jer nitko ne želi non-stop pregovarati, recimo u Air Canadi potpisuju na 10 godina, u Lufthansi na 3 ili 5 godina, a nama bi vrijedio pola godine", rekao nam je Ivan Šimundić iz Sindikata pilota CA.

Uz to je rekao da piloti žele bolju kvalitetu života i manje prekovremenih sati. A isto želi i kabinsko osoblje. Stjuardese i stjuardi rade i 17 sati u komadu. To nam je potvrdila predsjednica Sindikata kabinskog osoblja Suzana Artuković Vuksan.

"Nekad radimo 17 sati dnevno. Dnevno znamo raditi 6 letova i već smo ukazivali Upravi na to da nam je sve to prenaporno, pogotovo ljeti kad se ni avioni ne stignu ohladiti, a moramo stići pripremiti avion već za novi let i boarding.

Prije smo nakon 12 sati smjene imali 48 sati odmora, a sad nakon takve smjene imamo 12 sati odmora. Kad smo potpisivali prošli KU, imali smo daleko bolje uvjete rada", ispričala nam je Suzana Artuković Vuksan.


Stjuardese žele humanije radno vrijeme: U 5 godina CA napustilo 140 stjuardesa

Navodi kako ih Uprava mjesecima zavlači i ne želi udovoljiti njihovim zahtjevima za, kako kaže, humanije radno vrijeme.

"Jedino su kabinskom osoblju još 2013. godine srezali prava i smanjili plaće te nam ih nikad više nisu vratili. Naš trenutni kolektivni ugovor (ovaj stari koji je istekao, ali se i dalje primjenjuje) je ispod razine europske regulative zaposlenika u zračnom prometu. Zato tražimo reguliranje radnog vremena i vraćanje materijalnih prava koja su nam oduzeta 2013., a u međuvremenu su troškovi života rapidno rasli. Istovremeno, dok nas Uprava ne želi platiti više, unajmljuje strane zrakoplove sa stranom posadom i njih daleko više plaćaju.

Zato nije čudo da ljudi odlaze iz firme, u zadnjih 5 godina CA je napustilo 140 članova kabinskog osoblja", rekla je Artuković Vuksan za Index te dodala da od 2009. kompanija nije zapošljavala za stalno kabinsko osoblje.

Naglasila je i kako oni ne žele štrajk jer smatraju da nanosi štetu kompaniji, no također tvrdi i da je Uprava ta koja ih svojim postupcima gura u štrajk.

 
Aviomehaničari iscrpljeni: Dosta nas je završilo na bolovanju

Nezadovoljni su i u Sindikatu aviomehaničara.

"Premalo nas je. Do prije 10 dana radilo se dosta prekovremeno, a servisi zrakoplova su nam se odužili upravo zbog nedostatka mehaničara. Prije bismo na nekom zrakoplovu radili 20 dana, a sad zbog manjka ljudi radimo 40 dana. Zato smo ušli u sezonu bez aviona, a sve je uzrokovano nedostatkom ljudi.

Zbog prekovremenog i iscrpljujućeg rada dosta je mehaničara zadnjih tjedan-dva završilo na bolovanju. U prva 4 mjeseca ove godine imao sam 100 prekovremenih, a lani u cijeloj godini 50", rekao je Antonio Čorak iz Sindikata aviomehaničara za Index.
 
 
Preuzeto s: nhs.hr
Izvor: Index.hr
Autor: Martina Pauček Šljivak

Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

Dobra je vijest da je Hrvatska skočila na listi globalne konkurentnosti. Loša da je to samo zbog promjene metodologije

(Novi list)
Od zemalja u okruženju, ispred Hrvatske plasirane su Slovenija (na 35. mjestu), Mađarska (48.), Bugarska (51.), Rumunjska (52.) i Srbija (65 ...
Opširnije
Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

Svjetsko istraživanje: Hrvatska ima najgori javni sektor nakon Venezuele

(Index)
JUČER je objavljena ljestvica globalne konkurentnosti za 2018. godinu, na kojoj se Hrvatska nalazi na 68. mjestu među 140 gospodarstava svijeta, ...
Opširnije