'Dali smo najnižu cijenu za Pelješki most jer to – možemo'

(Večernji list)
Veleposlanik NR Kine
Hu Zhaoming kaže da će Pelješki most biti pozitivan signal da su kineske investicije u Hrvatskoj dobrodošle

'Dali smo najnižu cijenu za Pelješki most jer to – možemo'


Veleposlanik Narodne Republike Kine Hu Zhaoming održao je konferenciju za novinare na kojoj je govorio o kinesko-hrvatskim odnosima, ali glavna tema bio je Pelješki most. Kineske državne tvrtke predvođene China Road and Bridge Corporationom (CRBC) odabrane su za graditelje tog mosta, no austrijski Strabag i talijansko-turski konzorcij Astaldija i Ictasa uložili su žalbu na tu odluku Hrvatskih cesta. Pri tome su optužili kineske tvrtke da su ponudile dampiške cijene (cijene ispod realnih troškova) te da su nepoštena konkurecija jer su u državnom vlasništvu.


Promašene optužbe

CRBC je za gradnju Pelješkog mosta, podsjećamo, ponudio 2,08 milijardi kuna, Strabag 2,6 milijardi kuna, a Astaldi i Ictas 2,5 milijardi kuna. Zhaoming je optužbe konkurenata CRBC-a nazvao promašenima.

– CRBC je ponudio više od dvije milijarde kuna, a procijenjena vrijednost je 1,8 milijardi. Ako je dvije milijarde kuna damping, što je onda 1,8 milijardi kuna? – zapitao se Zhaoming. Naglasio je da je procijenjena vrijednost radova prošla hrvatske i europske institucije te je zaključio da Strabag, Astaldi i Ictas svojim optužbama u biti ne prozivaju kineske tvrtke, nego hrvatske i europske institucije.

– Mi nudimo znatno manju cijenu od konkurencije jer to možemo – poručio je Zhaoming. Veleposlanik je kazao i da su kineske tvrtke prošle kvalifikacije na natječaju za Pelješki most i da nisu nikad krile svoj identitet te je konkurencija znala otpočetka s kime se bori za taj posao. Stoga se zapitao zašto tek sad potežu pitanje državnog vlasništva nad kineskim tvrtkama koje su pobijedile na natječaju. Naveo je i da dobro surađuju s austrijskim, talijanskim i turskim tvrtkama i da državno vlasništvo nad kineskim tvrtkama nije problem u tim zemljama pa se opet zapitao zašto je to onda problem u Hrvatskoj uz opasku da to nikako ne razumije.

Zhaoming je izrazio nadu da će Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave što prije riješiti žalbe kako bi se što prije potpisao ugovor s kineskom tvrtkom i krenulo u gradnju mosta. Brine ga što su konkurenti, povlačeći političke karte protiv kineskih tvrtki, doveli do kašnjenja procesa gradnje mosta. No siguran je da će, ako konačna odluka bude da kineske tvrtke grade Pelješki most, to biti najbrže i najkvalitetnije izgrađen most. A to će biti, napomenuo je, i pozitivan signal da su kineske investicije u Hrvatskoj dobrodošle.


Lokalni radnici

Kineski veleposlanik je na pitanje hoće li kineske tvrtke, ako dobiju posao gradnje Pelješkog mosta, koristi lokalne radnike i dobavljače kazao da još uvijek čekaju konačnu odluku o tome tko će graditi most, no ustvrdio je da su spremni za razgovore s domaćim tvrtkama.

– Naš je princip da što je moguće više koristimo lokalne radnike – poručio je Zhaoming.
 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Josip Bohutinski
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Objavljeno: 29. 1. 2018.
Poveznica na izvor


Uskršnja košarica ove godine skuplja za 100 kuna

Uskršnja košarica ove godine skuplja za 100 kuna

(N1 Hrvatska)
Istraživanje Nezavisnih hrvatskih sindikata pokazalo je da su cijene ovogodišnjih uskršnjih košarica porasle od jedne do 100 kuna, za koli ...
Opširnije
Agencijski rad: tri po tri mjeseca – i tako dočekaju jubilarnu desetogodišnjicu

Agencijski rad: tri po tri mjeseca – i tako dočekaju jubilarnu desetogodišnjicu

(Faktograf)
Agencijski radnik, odnosno ustupljeni radnik, najčešće je star 25 do 34 godine, ima završenu gimnaziju, strukovnu ili umjetničku srednju ško ...
Opširnije